Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minust meinaa tulla vissiin vakkari-aloittaja! ;)

Tänää olis kiva kyllä lukea paljon kuulumisia, oon nimittäin saikulla tänään, kun eilen nous kuume ja karmee räkätauti, niin mulla meneeki varmaan koko päivä sitten nettisurffailuks.. Eli nyt kaikki PINOON! :D

Tossa äsken tuli ekaa kertaa nyt oikein kunnon etoo-aalto. Jee! Mut jos ihan vakavia ollaan, niin kyllä mie toivon, että kaikilla olis yhtä oireetonta tää raskausaika ku mitä mulla on tähän mennessä ollu ja mitä oli esikoista odottaessa. Se pahoinvointi on varmasti aivan kamalaa enkä kyllä toivo sitä kenellekään. Ittellä meinaa vaan välillä usko loppua koko raskauteen, kun olo on niin normaali. Mutta toisaalta, eipä ne oireetkaan mitään takaa, joten päivä kerrallaan se vaan on mentävä.

Joku kun tossa viime viikolla pohdiskeli jo äitiyslomia yms. niin täytyy tunnustaa, että kyllä mie oon kanssa jo Kelan sivuilla käynyt laskemassa koska vois jäädä ä-lomalle ja suunnitellu, miten mie pidän kesälomia jne.. Mut sitä mie kyllä oon tehny siitä saakka, kun alettiin tätä pikkukakkosta kuumeilemaan. Joka kuukausi vähän ennen menkkoja, kun sitä löysi jo itsestään ties mitä oireita, niin ensimmäiseks suunnilleen kela.fi:stä katsomaan koska pääsee pois töistä (joo, ei jää epäselväksi, etten oikein viihdy työssäni..).

Tiedättekö muuten, koska v. 2007 äitiyspakkaus tulee? Olis niin kiva päästä jo nettiin kattomaan minkä näköisiä vaatteita siellä on.. Meinaatteko muuten ottaa pakkauksen? (vai onko kukaan vielä miettiny noin pitkälle..)

Me kyllä otetaan se pakkaus, vaikka esikoiseltakin on isot läjät vaatteita varastossa. Mutta on se kiva saada sille uudelle tulokkaallekin uudet vaatteet :)

Nyt on pakko vissiin soittaa töihin, etten tuu tänään. Moikka!

sapa rv 5+3

Vierailija
2/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbo reissu tänään esikoisen kanssa =) Käydään katselemassa vähän vaatetta molemmille. On se kumma, kun farkut menee kyllä jalkaan, mutta ei niitä voi kauan pitää! Mahaa puristaa ihan hirveästi! Esikoisesta käytin tavallisia vaatteita reilusti yli puolen välin. Pakko kai sitä on jotkut mammahousut jo ostaa... Onko jo joku muu ostanut äitiysvaatteita??

Tänä aamuna se sitten alkoi, pahoinvointi meinaa. Koko ajan yökötyttää. Ei pahasti, mutta riittävän ällöttävästi. Toivottavasti se menee ohi kunhan tästä aamupalalle ehtii.

Äitiyspakkauksesta. Esikoisesta en ottanut. Meillä oli vaatetta ja tavaraa vaikka kahdelle vauvalle. Eikä se sen aikainen sininen puku yms. oikein kolahtanut, kun tiedettiin että tyttö tulee. Silloin kyllä möin suurimman osan vauvanvaatteista pois, kun ajattelin kaamean synnytyksen jälkeen, ettei enää koskaan. Tässä sitä nyt taas ollaan, ja pitää varmaan nähdä kuvia pakkauksesta ennen päätöstä. Tarvetta sille ei olisi, mutta pitää nyt katsoa =) Shoppailuhullu mamma ehtii kyllä näiden kuukausien aikana haalia kaapin täyteen kaikkea enemmän ja vähemmän tarpeellista.

Jonskuli ja tuutiliini rv 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten menen kouluun taas,vatsaa hieman nipistelee mutta muita oireita ei ole paitsi rintojen arkuus.Väsyttää myös aika ajoin.

Minä olen ajatellut ottaa äitiys pakkauksen mutta sitä ei vielä ole tiedossa milloin se tulee,eikä kelassakaan tiedetty milloin se on tulossa.

Ai niin,minulla itselläni on lokakuun toinen päivä synttärit,jos vauva syntyy 2 viikkoa aikaisemmin niin sitten meillä olisi samana päivänä synttärit,ei kauhean hauska ajatus.

Vierailija
4/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi: Kuka ottaisi hoitaakseen tuon esittelylistan päivityksen? Heliliina ei ymmärrettävästi sitä enää tee. Itse en ehdi, koska koetan tehdä kotona töitä (joka on vaatii kauheasti keskittymistä) ja samalla hoidan vuoden ikäistä tytärtäni sekä yritän vielä toimia yhden verkkolehden toimittajana. Jos siis jollakin on aikaa, niin olisi kiva saada päivittäjä - tai vaikka kaksi - tuolle esittelylistalle :)

Mulla on illalla varhaisultra. Jännittää!

Äitiyspakkauksesta: Yleensä kai kuluvan vuoden äitiyspakkauksen sisällön kuvat ovat Kelan sivuilla maaliskuussa. Edellistä äitiyspakkausta jaetaan niin kauan kuin sitä on jäljellä. Yleensä esimerkiksi toukokuiset saavat vielä vanhan pakkauksen. Itse en vielä tiedä, otammeko pakkausta vaiko emme, koska esikoisen pakkaus on kaikkine tarpeineen tallella.

Nyt pitää mennä. Palailen illemmalla ultrakuulumisten kanssa.

Ghigi (rv 7+5)

Vierailija
5/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä poden semmoista pientä ällö oloa. Aamupalan söin, mutta siitä huolimatta meinaa vähän etoa. Onneksi ei kovin paljon. Esikoisesta muistan että yhtenä ainoana aamuna oli huono olo, nyt tuntuis että se yks ainoa aamu meni jo eilen...hih.

Jännä juttu, kun täälläkin oli ollut puhetta noista äippälömista. Itse juuri eilen mietin, että jos pitäs elokuisen kesälomansa vasta sitten joskus ja yrittäis sinnitellä töis niin pitkään kuin mahollista. Mulla tosin sen tyyppinen työ, että siellä harva äiti lähellekkään äitiysloman alkua jaksaa olla.

Äitiyspakkauksesta en tiedä, kun toisaalta esikoltahan on ne melkein samat vaatteet jo tuolla...Tai se makuupussi, jota itse pidän äitiyspakkauksen tärkeimpänä antina.

Nooh, onpas kaukaisia ajatuksia nämä..

Vierailija
6/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu tosiaan kipeänä ja nyt töissä. boooring!

eilen kirjoittelin että ei ole oireita ja tissit sais olla enemmän kipeämmät ja kasvaa ja hups. tänään tissit tosi herkät, varsinkin nännit. jos minäkin saisin hieman lisää rintavarustusta ;)

mulla on täällä töissä mahdollisuus käydä ultrassa ja katsoa et kaikki on ok. taidan loppuviikosta katsoa että sikiö on alkanut kasvaa oikeassa paikassa... saisi aika mennä nopeampaa!!

ja kun hätähousu olen, taidan varata myös neuvolan tänään ;)

tuosta äitiyspakkauksesta.. me otetaan luultavasti rahana se, koska meillä on ihan hirveästi esikoisen vauvanvaatteita. kävin just niitä läpi ja osassa oli vielä hintalaput tallella kun ei oltu keretty käyttää..

eipä muuta. alan nyt hoitelee noita muita mammoja...

m@mm@76 ja tähti 5+1

Vierailija
7/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Jos nyt näin ensimmäistä kertaa " ääneen" sen totean, että Meille tulee lokavauva! Samalla ilmoitan itseni lokakuisiin:)

Hieman hämmentyneenä plussassin pari päivää sitten varmistuksen tuntemuksilleni! Ja hämmentyneenä siksi, että yritys ei ollut päällä, itseasiassa ehkäisyä käytettiin, mutta tällä pienellä on ilmeisesti kova halu tulla maailmaan, joten meille tulee sitten kolmas lapsi:)

Ja mukava yllätys tämä kuitenkin on, kolmas lapsi on ollut kokoajan haaveissa, ajoitusta suunniteltiin vain hieman myöhemmäksi, mutta sitä ei nyt näköjään meiltä tarkistettu;)

No, tässä sitä nyt ollaan, ja palaan kai sitten tänne parin vuoden tauon jälkeen, yritän tutustua sivuihin taas, onkohan täällä jokin muuttunut?

Vanile rv6+1 (la 14.10)

Vierailija
8/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas pyörähtää käytiin ;)

Olin eilen jumpassa toista kertaa menneellä viikolla, niin hirveesti väsytti viime viikon. Hengästyminen kyllä oli ihan kamallaa. Kyselin tossa jo kaverilta, että onko se ihan normaalia mutta kuulemma on...voih!

Muuten olo on suht ok, myös täällä ällötys kohtauksia on ollu muuta, ei oksua mutta ällöä oloa kylläkin...tissien kipu on onneksi jo vähän helpottanut.

Olen tässä yrittänyt jonottaa aikaa yksityiselle. Meinattiin kuitenkin aikastaa sitä alkuraskauden ultra aikaa ensi viikolle. Muutenhan se olis olu vasta rv 9. En kestä odottaa niin kauaa!!!

Äitiyspakkauksista oli galluppia, me meinattiin ottaa rahana. Me saadaan aika paljon kavereilta ja sitten ole aika ahkreasti ostellut tuolta huuto.netistä viime viikkoina... (oikei oikei olen vähän koukussa siihen paikkaan)...niin meinattiin, että sillä rahalla saadaan sitten sänky tms.

Mukavaa viikkoa lutusille!

katarina+ " riitta" rv 6+

Vierailija
9/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...unohtui vielä vastata, että meillä niitä pitää jo laitella niin laittelin kesä-heinäkuulle osan ja osan siirsin ensi vuoteen, äitiysloman päähän pidettäväksi sitten. En suko, että jaksan loppuun asti kuitenkaan olla niin kannattaa ennemmin käyttää saikkua kun äippäpäiviä sellaiseen..

Katarina

Vierailija
10/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie voin nyt toistaseksi ainakin päivitellä tuota mein esittelypinkkaa. Kävin jo tässä aikani kuluks tuolla toisaalla harjottelemassa noita sydämiä yms. :) Mutta jos joku muu tahtoo kanssa listaa päivittämään, niin sopii mulle oikein hyvästi! -sapa-

Vierailija
11/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissuli kaikille.

Eilen minäkin kävin pytyllä kyökkimässä,tyhjää! Ensimmäistä kertaa. Esikosta ei ollut meinaan yhtään pahaa oloa.

Minä kyllä ajattelin ottaa äitiyspakkauksen. On se vaan niin hyvä. Tosin minulla jäi melkein kokonaan käyttämättä haalari ja se makuupussi. Sain synnärille ihanan pienen haalarin (talvivauva) ja se pakkauksessa oleva oli koko talven liian suuri ja seuraavana jo vähän hepponen kun oli jo paljon poissa vaunuista. Sekun ei ole oikein kestävä konttailupuku ;) Sain myös käytettyjen vaunujen kylkiäisenä lämpöpussin niin ei sitä makuupussia tullu käytettyä. Kotona oli lisäksi muilta saatuja vanhoja makuupusseja kaksi! Säästelin sitten sitä omaa niin että jäi käyttämättä. Hölmöä, tiedän.

Mä en oikein muuten tiedä noita mun viikkoja kun joka paikasta tulee erilaista lukua. Kertokaa te ;) Viimeiset menkat alko joulukuun 28 päivä ja kierto on 28-34 päivää. Mistä te olette omanne katsoneet. Meillä täällä Tampereella tosiaan se yks ainoa ultra,joten viikkojen tarkistus tapahtuu vasta viikolla 13-14. (yksityiseeen en raski mennä)

Vierailija
12/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää heräsin ihan yht äkkiä kauheeseen oksu oloon, sillo juostiin kovaa,lujaa ja täysillä pytylle puhuu norjaa...Muuten kaik samat oireet ku ennenkii mm rinnat arat,painontunne vatsassa,närästää,suonenvetoa jne.

G:Niin tuosta pakkauksesta hmmm...Mä en tiedä otetaanko,ku isoimmilta ja varsinkin kuopuksen vauvan vaatteita on vielä tallella.Mut sit kumminkin haluisin sen pakkauksen.Olen sen jokaiselle lapselle ottanut.Täytyy nyt katsoa ottaako rahana vai pakkauksena,onhan tässä vielä aikaa miettiä:)

Ei tässä muuta höpinää mielee tuu enää...Kauppaa ja ulkoilua lasten kanssa.

mewe ja toukka 7+6

Vierailija
13/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksesta: En ole vielä päättänyt otanko, riippuu ihan siitä minkä näköinen on. Kävin tuossa joku aika sitten esikoisen pakkauksen vaatteita läpi ja totesin, että suurin osa vaatteista jäi käyttämättä. Niin mietin sitä, otanko pakkauksen rahana ja ostan haluamani näköisiä bodeja ja puolipotkareita toiselle. Makuupussi on esikoisen käytön jäljiltä ihan hyvä vielä ja vauvahaalarikin löytyy.. Ja tykkään kyllä ostella kaikenlaista! :))

Sen puoleen pakkaus olisi kyllä hyvä, että ei tarvitsisi erikseen miettiä, että mitä on ja mitä puuttuu, kun pakkauksessa on kaikenlaista tarpeellista pikkutavaraa kuten kynsisakset... Mut kattoo nyt, kunhan näkee minkä näköinen pakkaus on.. :D

Muuten kaikki on täällä päin ennallaan. Ei tunnu raskaudelta, kun oireet on niin vähäiset. Joskus mietin, että kuvittelenko koko jutun?! Tuntuu varmaan näin oudolta siksi, koska esikoisesta oli niin rajut oireet... Mutta kaipa tämä totta on! :))

Millä viikoilla teillä muilla muuten on ekat neuvolat? Riippuukohan toi vähän siitä missä päin Suomea asuu... Täälläpäin (ainakin minulla) eka neuvola-aika on annettu viikoille 8-9. Eipä muuta, kun kuulemisiin taas! :))

t. äittä ja aarre vk. 6+4 ja poitsu 11kk

Vierailija
14/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellaelmerille eka: Mulla on alkanut vikat menkat myös 28.12. LA on 4.10. Sulla on meneillään raskausviikko 7+3. Perjantaina on tasan 8. Äippäloma alkaa 30.8.

Mä en varmaankaan ota äippäpakkausta. Ekan makuupussi ja vaatteet käyvät vielä tällä tulokkaalle. Ja musta on ihanaa shopailla pikkuvaatteita!

Oireista. Ällötystä aina välillä etenkin ruuan jälkeen. Lämpimät ruuat ei ole suosiossa. Kaikki kylmä on ihanaa! Tissit on kasvanut ja ovat aina välillä tosi arat. Nyt kun on vielä nuha, niin ketutus on välillä hirveää...

Hyviä vointeja!

Jonna 7+3

Vierailija
15/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pahoinvointi alkaa olemaan jo ihan kamalaa. Tuntuu ettei tää hellitä milloinkaan ja ympäri vuorokauden oksettaa.. aamuisin ei meinaa hampaiden pesusta tulla mitään, kun heti tulee oksennus.. Onneksi opiskelen, ja voin suorittaa kurssit tenttimällä. Jos olisin töissä, niin siitä ei tulisi mitään tällä hetkellä.

Äitiyspakkauksesta: aion ottaa ton pakkauksen ehdottomasti. Meilläkun ei ole lasta ennestään, niin toi pakkaus on tosi hyvä juttu.

Mua vähän mietityttää, kun opiskelen sairaanhoitajaksi ja meillä on työharjoittelu synnytysosastolla parin kuukauden kuluttua, että mitäköhän siitä tulee. Mulle jää varmaan kamala synnytyskammo.. Hyvä ajoitus tolla työharjoittelulla =)

Vierailija
16/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä meni kirjoittelematta, mutta jutut on luettu :) Oli keskimmäisen syntymäpäiväjuhlat ja tuo oma olokin niin kurja.. Pahoitteluni kaikille jotka joutuu oksuilemaan :( Mulla tuli eilen ylös mutta koko ajan koitan psyykata sitä vastaan, syödä tiheään jne. Kaipa se tästä, muutama viikko vielä kestettävää. Väsyttää ihan sikana joten kohta lapsoset päivälevolle jos sais itsekin unta.

SaPalle kiitokset listapäivityksestä! Näytti hienolta :)

-Jonskuli-n tavoin mun tekisi mieli lähteä katsomaan jo äippävaatteita. Tuli myytyä vanhat tuon kolmannen jälkeen. Kaverilta sain muutamat lainaksi, mutta toivon että he itse tarvitsevat ne pian käyttöön ;) Maha paisuu kovasti! Lantiofarkut ja verkkarit menee kivasti kyl edelleen, mut paidat tuppaa olemaan lyhkäsiä..

Synnytyksistä ja peloista jo ehdittiin jutella viimeviikolla. Kävin kolmannen odotuksessa synnytyskeskustelussa " pelkopolilla" ja se oli ehdottoman positiivinen asia vaikka mulla ei takana traumaa tai varsinaista pelkoa ollutkaan. Muutenkin pitää olla tyytyväinen, että on ollut reippaat, nopeat synnytykset. Kaikki tulleet alakautta jakkaralla. Se tietysti nyt jo hirvittää kuinka nopeasti nyt mahtaa asiat mennä..

Eipä täs muuta. Kaikille reipasta oloa ja hyvää viikkoa.

Ä, kolme poikaa ja pömppis rv 7+6 (*odottaa viikon vaihtumista innolla*)

Vierailija
17/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neuvola huomenna, eli rv 7+2. Keskiviikkona menen alkuraskauden ultraan, jolloin siis 7+3. Olisin halunnut sen ultran seuraavalle viikolle, mutta silloin on hiihtolomat eikä tänne Jyväskylään saanut aikoja mihinkään. Mutta gyne sanoi että nyt pitäisi jo jotain näkya.

Mä olen ollut aika väsynyt, urheilut on jääneet murto-osaan normaalista milä harmittaa tosi paljon. mutta kun ei jaksa niin ei jaksa. Kuvotus on ollut oikeestan ihan samalaista koko raskauden ajan, eli ei ole pahentunut. Kuvottaa suurimman osan päivästä, mutta ei hirveen pahasti kuin hetkittäin. Oksetus-tunne tulee vaan ehkä kerran päivässä. Rinnat on isot ja arat, pitää nukkua liivit päällä (tylsää).

Viikonloppuna oli vähän masentunut olo ja itketti. kai se kuuluu taudinkuvaan sekin :)

Vierailija
18/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

uttua taas ollut olosta. Mun olo on mainio lukuun ottamatta väsymystä ja nälkää. Eiköhän se niin ole että seviän jo kolmannen raskauden ilman pahoinvointia. =)

Äitiyspakkausta en aio ottaa vaikka innokkaasti joka vuosi käyn kuvat katsomassa ja sitten kaverin kanssa arvostellaan ne. =)

Meillä on kaikki tärkeimmät. Makuupussi, peitto, lakanat ja vaatteita olen jo hamstrannut kirppiksiltä tosi hyviä. Kun jaksaa kierrellä kirppiksillä niin löytää uudenveroisia vaatteita ihan sairaan halvalla.

Itse aion käyttää nuo pakkaus rahat 140e siihen 4d ultraan.

En aikaisemmissa raskauksissa käynyt siinä niin nyt haluan.

Niin ja pitimän sanoa että monet ihmiset ilmeisesti ottaa äitiysakkauksen eikä sitten edes käytä niitä vaatteita koska kirppikseltä olen löytänyt täysin käyttämättömiä äp vaatteita mahdottomia määriä ja yleensä hintaan 0.20-0.50e.

Muutaman -06 pakkauksen vaatteen olen uutena ostanut kirppikseltä.

Tsirppana rv 7+2?

Vierailija
19/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin uskaltautuisin tänne jo mukaan liittyä. Plussasin ekan kerran haalean mutta selkeän plussan jo kaks viikkoa sitten tiistaina. Kierto on mulla ihan sekaisin ollut joten la:sta ei tarkaa tietoa, mutta lienee 18-21.10. Selvinnee sitten alkuraskauden ultrasta johon aion mennä.

Tuo otsikko paluu lokalutusiin juontaa siitä, että nykyisen mieheni kanssa ensimmäinen yhteinen poikamme syntyi 10/04 ja silloin ryhmän nimi oli lokalutuset -04. Sen jälkeen perheeseemme on syntynyt toinen poika 04/06 ja nyt siis odotamme kolmatta yhteistä lasta kolmen vuoden sisään. Aikaisemmasta liitosta mulla on myös kolme lasta (poika ja kaks tyttöä). Miehellä on myös lapsia edellisestä liitosta. Aikaa hulinaa tää varmaan tulee olemaan, mutta onneks vanhimmat eivät asu enää kotona vaan poikien lisäksi täällä majailee yksi murkkuikäinen neitokainen.

Työt olen aloittanut jo osa-aikaisena edellisen mammaloman jälkeen ja eipäs nyt sitten hirveitä aikoja tarvii töissä taas olla kun pääsee toivon mukaan uudelleen lomalle.

Tää raskaus oli meille aika ylläri sillä tärppäs samantein kun alettiin yrittämään. Olin varautunut kuitenkin pidempään yirttämiseen. Muutenkin tämä raskaus tuntuu kovin epätodelliselta joten täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin. Ihan alkuvaiheessa mulla oli sellasta etovaa oloa, mutta nyt ei enää ole ei sitten niin minkäänlaisia oireita. Sekin voi vaikuttaa siihen, että en tätä oikein tahdo vielä uskoa. Vuoto ei kuitenkaan ole alkanut joten päivä kerrallaan. Ennen tuota huhtikuussa syntynyttä poitsua mulla oli yksi alkuraskauden keskenmeno joten ehkä uskon tähän raskauteen sitten kun ultrassa näen.

Välttämättä en joka päivä koneelle pääse kun meillä ei töissä oikein voi surffailla, mutta koitan kirjoitella kun vaan kerkiän.

vaahtis rv5+

Vierailija
20/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan sitä uskaltautuisi seuraanne. Sain vahvan plussan testistä perjantaina kp30/25 ja vielä vahvemman lauantaina kp31/25. Nyt tässä sitten ihmetellään että mitä seuraavaksi. Esikoinen kyseessä, joten hieman hämmentynyt on olotila. Meillä tärppäsi toisesta yrityskierrosta ja olin todellakin varautunut paljon pidempään yritykseen kahdeksan vuoden pillerien syönnin jälkeen.

Heti kaipaan apua teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta. Olen ihmetellyt tuota raskausviikkojen laskutapaa. Onko nyt tosiaan niin että raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivistä? Ja onko tämä laskutapa käytössä ihan yleisesti eli jos soitan neuvolaan ja sanon että olen raskausviikolla 5 niin tietävät mitä tarkoitan?

Aloitetaan nyt näillä, lisää tyhmiä kysmyksiä seuraa =)

mammuliz rv5+0???