Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessa kannattaa jättää öisin vetämättä

Vierailija
03.11.2024 |

Rahaa säästyy kun istuimissa, joissa on kaksitoiminen huuhtelu, vedenkulutus on 4 litraa. Vanhemmat, yli 20 vuotta vanhat pöntöt kuluttavat 46 litraa vettä huuhtelulta. Huuhtelun ääni häiritsee monia naapureita. Jos vessaa silti on pakko käyttää on suositeltavaa kaataa vettä erillisestä astiasta noin litran verran.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en vetäisi yöllä vessaa? Eihän se häiritse, kun olen jo muutenkin (onneksi) hereillä?

ETKÖ TAJUA S##T#N K##IPÄÄ ETTÄ KERROSTALOSSA EI VEDETÄ VESSAA ÖISIN!!!

Muuta metsään, hermoheikko huutaja. Jos puheesi on samanlaista kuin tekstisi, sinä olet se häirikkö, ei joku vessa.

Vierailija
62/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuse pönttö on kii lattiassa nii ei sitä voi vetää. Tai työntää. Tai ylittää. 

T. Leijonaa mä metsästän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en vetäisi yöllä vessaa? Eihän se häiritse, kun olen jo muutenkin (onneksi) hereillä?

No ei sitä pastaa kannata hautoa yön yli pöntössä. Kyllä saa vetää. Mikä laki muka määrää vetämästä. 

Vierailija
64/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti, muistan kun lapsena yökylässä kaverilla vessan vetäminen oli yöaikaan äidin toimesta kiellettyä. Oli kuvottavaa mennä aamulla ekana vessaan, kun vähintään yksi satsi kusta oli muhinut pöntössä tuntikausia. Haisi hirveälle.

Vessa vedetään jokaisen käynnin jälkeen, vuorokaudenajasta riippumatta.

Vierailija
65/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saisi jo loppua. Jatkuva miettiminen saako jotain tehdä vai ei. On ihmisiä joiden on pakko ravata (kuten naiset joutuvat ravaamaan) ja vetää, myös päivällä tai yöllä. Pitäisikö olla joku muu wc malli, jos vesivessaa ei saakaan käyttää.

Mulla niin hajoo pää noista uutisaiheista. Ei enää mitään syvällisempää nykypäivänä. Alapäätä ja jotain, miten päin käytetään siivousrättiä. Toimittajat miettii täysin turhanpäiväisiä asioita ja kokee uutisarvoa niissä. Monesti lukijalle tulee vaan myötähäpeä. 

Vierailija
66/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ksikki jättäis vessat vetämättä yöllä, aamulla menisivät viemärit tukkoon. Todella nerokasta, ap.

Tuosta tuli mieleen tutun talkkarin juttu vuosikymmenten takaa.

Oli mennyt korjaamaan jonkun ikärouvan keittiön tiskialtaan viemäriä, kun ei enää yhtään vetänyt.

Oli vetänyt metrin mittaisen tukosjötkäleen putkesta. Rouva säästi vettä, joten kiinteämpi tiskausjäte ei huuhtoutunut pois vaan jumittui sinne putkeen. Lopulta vesikään ei enää päässyt valumaan pois mistään raosta.

Vierailija
67/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei siedä vessan vetämisestä aiheutuvaa ääntä yöaikaan, on hermoheikko.

Silloin kannattaa oikeasti muuttaa korpeen. 

Vierailija
68/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän vessan öisin ja saatan käydä myös suihkussakin.

Vierailija
69/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään yölläkin vessassa ja aina se huuhdellaan painamalla huuhtelunamiskaa.

Meillä kävi myös pari teiniä aikoinaan yökylässä, ja he eivät vetäneet pönttöä kun olivat käyneet silloin, kun toiset vielä nukkuivat. Heidän kodeissaan ei ilta kymmenen ja aamu seiskan välillä pönttöä huuhdeltu.

Huuhtelematta jättäminen ei ole minun kodissani ollut koskaan tapana.

Vierailija
70/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄHÄN VEDETÄÄN! Mene vi***un sieltä meuhkaamasta!

Vierailija
71/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä heräsi usein yöllä vessaan ja pissasi aina sellaisella suhinalla, että se varmasti kuului yöllä naapuriin yhtä paljon kuin vessan vetäminen, jos ei enemmänkin. Lasketaanko tuo häirinnäksi/hiljaisuussääntöjen rikkomiseksi?

Vierailija
72/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedän vesivessan jopa kaksi kertaa peräkkäin yöllä. Se on niin kivaa.

Vierailija
73/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä.

Vierailija
74/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käyn paskalla, pesen takapuoleni ja vedän pytyn.   AI niin, jota häiritsee wc-pytyn vetämis ääni, valittakoon isännöitsijälle siitä, ja valittakoon sille, joka keksi pytyt, sekä bide suihkun.

Pitäiskö ottaa Pohjois-Korean malli. Kerrostaloissakaan ei ole vesivessoja vaan jätökset kerätään talteen ja "paras osa" luovutetaan "Kimille" lannoiteverona...

Vierailija
75/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä ihmisiä joille säästäminen on mennyt veriin. Kaikessa säästetään vaikkei olisi edes tarvetta. 

Muistan kun kerran luin Helenin (Helsingin sähkölaitos, huom) asiakaslehdestä yhden nuoren tyypin haastattelun jossa hän kertoi ettei juuri käytä sähköä; sammuttaa valoja, ei keitä, pitää patterit viileänä ja kaikista huvittavinta oli se kun hän sanoi että hänellä on sähkösaunakin muttei käytä sitä saunomiseen lainkaan kun se kuluttaa sähköä. Ja tämä tosiaan Helenin vinkki energian säästöön, luulin aina että myisivät mielellään asiakkailleen sähköä 😄

Vierailija
76/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan sitten haittaa, jos se naapurin papparainen käy öisin tunnin välein vessassa ja vetää sen joka kerran?  

Vierailija
77/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut sokeritoukkia tai muita, ei pitäisi jättää vetämättä, ettei tule uudelleen - vetämätön viemäri on niille houkutin. Lisäksi haju voi olla melkoinen naapurillekin, ilmastointi on kaikissa huoneissa.

Vierailija
78/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika kumma jos mun vessan vetäminen häiritsee naapureita koska asun omakotitalossa. Enkä jätä pyttyyn mitään haisemaan. 

Vierailija
79/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu jäänne tämä vessan "vetäminen". Aikanaan oli tosiaan se ketju, josta vedettiin. 

Tai sitten nostettiin eli tavallaan vedettiin nuppia pöntön päältä. Itse olen ajellut että viittaa siihen.

Vierailija
80/144 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhat pöntöt kuluttavat 4viiva6 litraa vettä huuhtelulta. Miksette korjaa viiva bugia, ylläpito?

Viiva bugi tulee siitä että palstasofta ei salli tiettyjä merkkejä viesteissä, Kaikki kielletyt merkit poistuvat ja kun tuo pitkä väliviiva on yksi kielletyistä merkeistä niin...

Webbisivuilla uutisissakin kaikki merkinnät tyyliin 10-17 on aina toteutettu nimenomaan pitkää väliviivaa (en dash) käyttäen. Joten kun tekstiä sieltä kopioi niin se menee pilalle.