Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nykyihminen niin tyhmä että se maksaa kuukausimaksua jostain spotifyn kaltaisista palveluista eikä saa musiikkia itselleen?

Vierailija
03.11.2024 |

Ennen ihmiset osti cd-levyjä jotka jäi itselle mutta nykyihminen vuokraa musiikkia jota ei saa itselleen. Paljonko nuo palvelut oikein maksaa kuukaudessa?

Eikä noista palveluista löydy lähellekkään kaikkea musiikkia mitä on tehty.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle musiikkidiggarina suoratoistopalvelut on todella hyvä asia, tarjonta on niin laajaa, mikään ei rajoita löytämästä uutta! No, onhan tuolla vähän sellaista mitä ei löydä muualta, mutta ne harvat sitten waretan tai ostan. Minulla on kyllä cd-levykokoelma jota olen ihan täydentänytkin reilusti tässä viime vuosina taas nyt kun levyjä saa melko edullisesti, mutta kyllä suoratoisto on sitä mitä helppouden vuoksi käytän eniten. Ehkä tuo levyjen ostelu on lähinnä keräilyä. Olen ostanut suosikkejani mutta niin paljon hyviä kappaleita jää ulkopuolelle että mieluusti palveluista kuuntelen ne. 

Eri asia tietysti mitä muusikoille maksetaan suoratoistosta. Se on kai aika vähän. Koko muusikoiden tulonmuodostustapa on vähän muuttunut cd ajoista, mutta kai minä periaatteessa voisin maksaa enemmän kk maksua jos artisteille maksettaisiin enemmän.

Kaipaan myös levyjen kansia ja tekijätietoja palveluihin. Ei olisi iso ongelma teknisesti tuoda niitä näihin palveluihin. Harmi kun ei ole toteutettu jo.

Vierailija
22/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielummin kuukausimaksun ja laajasti musiikkia tarjolla kuin ostamalla CD:n, jossa kuunneltavaa on muutama kipale yhdeltä artistilta

CD:n voi joskus myydä ja saada rahaa, sinä et saa rahaa kun maksat spotifya.

Ei voi. Ei noita cd:eitä enää oteta vastaan edes ilmaiseksi.

Pitää paikkaansa osittain, itse olen saanut myytyä tietynalista musiikkia monta kymmentä cd:tä hyvällä hinnalla kun taas toisenlaista musiikkia en ensimäistäkään ole saanut myytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee joku apokalypsi ja Spotify lakkaa toimimasta, minulla on vaatehuoneessa jemmassa cd-levyt. Ja miehellä on tallessa lp:tkin. Mutta ne ovat vain äärimmäisiä tilanteita varten. Jos vaikka odotellaan tappavan ydinlaskeuman saapumista maailmassa ilman nettiä. Cd-radio toimii pattereilla. 

Jos tulee maailmanloppu niin varmaan kiinnostaa jotkut cd:t siinä vaiheessa. Sinäkin olet silloin kaatopaikalla etsimässä ydinjätteen seasta syötävää, ellei joku ole syönyt sinua.

Pointti oli, että mitään järkisyytä noiden säilyttämiselle ei ole, tuo oli ainoa syy mitä keksin. 

Vierailija
24/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napster https://www.napster.com/fi/plans/ on vähän parempi mutta noin 120 eur/vuosi  (yhdelle) on liian paljon.

Vierailija
25/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noita levyjä keräilen jonkun kiintymyksen takia, senkin takia että omistan ne itse oikeasti, mutta tunnepuolen asia se enemmän on. Leffoja olen myös hankkinut koska niiden saatavuus suoratoistosta on paljon epävarmempaa. Eihän sitä koskaan tiedä jos tilanne muuttuu musiikinkin suhteen. En heittäisi pois levyjä.

Vierailija
26/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kympillä kuussa saa 100 miljoonaa biisiä kuunneltavaksi. Ei minusta huono diili parin käpäsen CD:n sijasta. Ei kulu säilytystilaakaan lainkaan ja kaikki 100 miljoonaa biisiä on aina kaikkialla mukana.

Muuten samaa mieltä, mutta enemmän maksaa. Oliko jo 16,99?

Vierailija
27/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea musiikkia mitä on tehty? Moniko etsii aktiivisesti niin harvinaista musiikkia, ettei sitä löydy Spotifysta? Olisi kiva kuulla, mitä tällä tarkoitetaan, ja mistä siinä tapauksessa hankitaan ne harvinaiset cd-levyt? Itse olen Spotifyn kautta nimenomaan tutustunut monenlaiseen marginaalisempaan musiikkiin, joka muuten olisi jäänyt kuulematta. 

Vierailija
28/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kympillä kuussa saa 100 miljoonaa biisiä kuunneltavaksi. Ei minusta huono diili parin käpäsen CD:n sijasta. Ei kulu säilytystilaakaan lainkaan ja kaikki 100 miljoonaa biisiä on aina kaikkialla mukana.

Apple music on 11 euroa kuussa.

Vierailija
29/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut tai vuokrannut yhtään elokuvaa/musiikkia. Aina warettanut.

Napsterilla alkoi musiikin lataus aikoinaan.

Naiset ei osaa/uskalla warettaa.

Vierailija
30/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut niin tyhmä että olisin maksanut suoratoistopalveluista. En Spotify enkä Netflix molemmissa lähtee järki hetkessä. Kuunneltavaa tulee ilmaiseksi radiosta ja katseltavaa netistä enemmän kuin jaksaa katsella.

Mulla on vara maksaa kuluttamastani musiikista niin miksi en tekisi sitä. Kulutan pääasiassa suomalaista musiikkia muutenkin ja kannustan tienaamaan oman leipänsä niin miksi en eläisi omien arvojeni mukaan. Kyse on arvoista ja valinnoista, ei tyhmyydestä.

Vierailija
31/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen suoratoistopalveluita ei juurikaan tullut kuunneltua musiikkia, kun aika kallista on ostaa erikseen kappaleet tai albumit.

Vierailija
32/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielummin kuukausimaksun ja laajasti musiikkia tarjolla kuin ostamalla CD:n, jossa kuunneltavaa on muutama kipale yhdeltä artistilta

CD:n voi joskus myydä ja saada rahaa, sinä et saa rahaa kun maksat spotifya.

Sun CD:t happanee hyllyyn, ei niitä kukaan osta. Ei ole mikään ikuinen tallennusformaatti, ei edes elinikäinen.

Vierailija
33/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify maksaa 11,90€/kk. Ei taida mistään saada kymmeniä miljoonia cd-levyjä sillä hinnalla. Hädin tuskin saa yhden. 

Vierailija
34/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippasin omat CD:t ja vinyylit tiedostoiksi jotain 20 vuotta sitten. Sittemmin olen striimannut tiedostoksi sekä ostanut tiedostoina. Tästä on se hyöty että biisit on kaikilla laitteilla, eikä tarvitse olla nettiä josta on etenkin ulkomailla suuri etu.

Vierailija
35/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napster https://www.napster.com/fi/plans/ on vähän parempi mutta noin 120 eur/vuosi  (yhdelle) on liian paljon.

Halvempi kuin Spotify, jonka vuosihinnaksi tulee noin 140€

Vierailija
36/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut tai vuokrannut yhtään elokuvaa/musiikkia. Aina warettanut.

Napsterilla alkoi musiikin lataus aikoinaan.

Naiset ei osaa/uskalla warettaa.

Kyseinen taito ei muuten millään tavalla vaadi sukupuoleen liittyviä ominaisuuksia.

Vierailija
37/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Minulla on tuossa isossa pahvilaatikossa arviolta 100-120 CD-levyä. Spotifyta en ole käyttänyt koskaan.

Mitä hyötyä niistä pahvilaatikossa on? Vievät vain turhaan tilaa. Kippasin kaikki kasetit, CD:t ja DVD:t roskiin edellisen muuton yhteydessä.

Vierailija
38/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spotify premium maksaa ainakin minulle 11,90€/kk. Ilmaiseksihan sieltä saisi myös samat 100 miljoonaa biisiä, jos suostuu kuuntelemaan välissä mainoksia.

t. eri

Vierailija
39/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea musiikkia mitä on tehty? Moniko etsii aktiivisesti niin harvinaista musiikkia, ettei sitä löydy Spotifysta? Olisi kiva kuulla, mitä tällä tarkoitetaan, ja mistä siinä tapauksessa hankitaan ne harvinaiset cd-levyt? Itse olen Spotifyn kautta nimenomaan tutustunut monenlaiseen marginaalisempaan musiikkiin, joka muuten olisi jäänyt kuulematta. 

Hyvinkin moni. Spotifysta saa enimmäkseen tusinakamaa. Ei sellainen kiinnosta omistautunutta harrastajaa. Harvinaiset levyt tilataan ulkomailta. 

Vierailija
40/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempää olisi maksaa tuhansia euroja siitä, että hommaisi kaikki levyt, joita kuuntelee Spotifyssä. Tonnilla saa Spottaria noin 10 vuodeksi.