Mihin mies tarvitsee tyttöystävän lisäksi laajan naiskaveriporukan?
Parikymppisistä kyse. Aloitin opiskelun nyt syksyllä ja aloin seurustelemaan opiskelukollegan kanssa heti opintojen alettua. Varsin pian mies halusi myös naiskavereita, joiden kanssa käydä kaljalla tai vaan hengailla, minua ei näihin tapaamisiin pyydetty. Kaikki olimme vieraita toisillemme ja, ympäri Suomea muuttaneita ja tietääkseni kukaan ei tuntenut ketään ennalta. Olen ehkä jotenkin rajoittunut, mutta en ymmärtänyt tuollaista naiskavereiden laajaa tarvetta ja vaihdoin mieheen joka ei tarvitse naislaumaa ympärilleen.
Jäin vaan ihmettelemään tuota, mihin mies tarvitsi noita naisia. Tuli jotenkin mieleen että onko jonkin sortin piilohomo, koska omilta yläaste ja lukioajoilta muistan tuollaisia tyttöporukoissa viihtyviä poikia, mutta siinä parinkympin tienoilla tai jo ennen sitä he tulivat kaapista ulos. Selkeästi kuitenkin tämä mies oli s e ksiä harrastanut naisen kanssa aiemminkin, oli varsin taitava jopa. Ja nyt vaikuttaa, ettei hän ainakaan seurustele kenenkään kanssa ainakaan julkisesti.
Kommentit (71)
Vastaus ap:n kysymykseen on, että mies tarvitsee sitä naiskaveriporukkaa vähintäänkin oman itsetuntonsa pönkittääkseen. Lisäksi hän skannailee siinä kaikkia muitakin vaihtoehtoja. Näin se vaan menee ja oma tyttöystävä ei ole tervetullut siihen porukkaan. Huh, hyvä kun erosit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitten varmaankin jotenkin outo kun minulla on naisia ihan vain kaverina. Jokainen heistä on oma persoonansa ja juttu luistaa.
Löytyy myös ihan oma rakastettu josta en luopuisi mistään hinnasta.
ilmeisesti tämä on sitten jotenkin homoa tai jotain.
mielestäni se jos ystävinä on pelkkiä miehiä on epäilyttävää
Miten suhtautuisit jos naisesi tykkäisi kaveerata lähestulkoon vain miesten kanssa, olisi ehkä pari naiskaveria ja kaikki muut miehiä.
Eri, mutta en ymmärrä mitä tässä on. Mun vaimolla on kaikki kaverit miehiä, ja on minusta ihan luonnollistakin kun on erittäin miesvaltaisella alalla, opiskeluista ja töistä tullut lähinnä miehiä kavereiksi. Ei ole niin minkäänlaista epäilystä siitä, että kyseessä olisi joku muu kuin kaveruus, tai että olisi vaarassa muttua muuksi. Se nyt vaan on niin, että jos kiinnostukset on luokkaa elektroniikkarakentelu, tietokonepelit, autot ja ohjelmointi, niin todennäköisesti miehistä löytyy samanhenkisiä kavereita helpommin kuin naisista.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on aiemmin elämässä joutunut kiusatuksi muiden poikien toimesta ja/tai häntä eivät kiinnosta asiat, jotka yleisesti miehiä kiinnostavat, kuten joukkueurheilulajit, sotajutut ja ajoneuvot. Jos hänen huumorintajunsa on erilainen kuin niissä jätkäporukoissa yleensä.
Just joo, niin varmaaan. Ja jostakin syystä tyttöystävä ei saanut tulla mukaan tuohon porukkaan.
Eihän tuossa ole välttämättä mitään outoa. Jotkut ihmiset nyt vaan on esim. kiinnostuksenkohteiltaan ja luonteeltaan sellaisia, että tulee helpommin toimeen ja viihtyy vastakkaisen sukupuolen seurassa. Itsekin olen tällainen, nörttinaisena jonka kaverit on lähinnä miehiä. Ei todellakaan tarkoita, että on jotenkin epäilyttävä tyyppi, esim. etsii pettämiskavereita, tai pönkittää itsetuntoa niiden kavereiden kautta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on aiemmin elämässä joutunut kiusatuksi muiden poikien toimesta ja/tai häntä eivät kiinnosta asiat, jotka yleisesti miehiä kiinnostavat, kuten joukkueurheilulajit, sotajutut ja ajoneuvot. Jos hänen huumorintajunsa on erilainen kuin niissä jätkäporukoissa yleensä.
Just joo, niin varmaaan. Ja jostakin syystä tyttöystävä ei saanut tulla mukaan tuohon porukkaan.
No tuo on kyllä outoa, ettei tyttöystävä saa tulla mukaan ollenkaan. Itselle tulisi olo, että häpeääkö minua jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitten varmaankin jotenkin outo kun minulla on naisia ihan vain kaverina. Jokainen heistä on oma persoonansa ja juttu luistaa.
Miten suhtautuisit jos naisesi tykkäisi kaveerata lähestulkoon vain miesten kanssa, olisi ehkä pari naiskaveria ja kaikki muut miehiä.
Olisi ihan ok mulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta en ymmärrä mitä tässä on. Mun vaimolla on kaikki kaverit miehiä, ja on minusta ihan luonnollistakin kun on erittäin miesvaltaisella alalla, opiskeluista ja töistä tullut lähinnä miehiä kavereiksi. Ei ole niin minkäänlaista epäilystä siitä, että kyseessä olisi joku muu kuin kaveruus, ta
Tuo varmaan on vielä ok kun on yhdistäviä asioita ja tasavertaisuutta. Eli ei niin, että muiden selän takana salaa ja kahden kesken joku mies piirittää naista tosi omistavasti ja olosihteiden vuoksi naisen on vaikea torjua miestä niin suorasukaisesti kuin haluaisi. Työpaikalla on yleensä valta-asetelmia ja miehen taholta voi tulla mieheltä jonkinlaista naisen asemaa uhkaavaa kostoa jos nainen kieltäytyy.
Tämä niin riippuu ihmisistä. Joissakin tapauksissa on täysin ok ja joissakin ei todellakaan. Mulla ei ole koskaan lapsuuden jälkeen toiminut kaveruus tai ystävyys miesten kanssa, enkä halua sellaista. Jos joku mies ehdottaa kaveruutta, niin siinä on aina ollut toive enemmästä.
Varmaan jos yhdistävänä tekijänä on isompi porukka ja/tai samat kiinnostuksenkohteet ja harrastukset, kuten tekniikka, pelit ym, urheilu, eräharrastus ja aktiiviset illanvietot, niin ehkä sitten kaveruus voi toimia. Tuollaist aktiiviset ja rennot porukat saattaa saunoakin keskenään sekaporukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta en ymmärrä mitä tässä on. Mun vaimolla on kaikki kaverit miehiä, ja on minusta ihan luonnollistakin kun on erittäin miesvaltaisella alalla, opiskeluista ja töistä tullut lähinnä miehiä kavereiksi. Ei ole niin minkäänlaista epäilystä siitä, että kyseessä olisi joku muu kuin kaveruus, ta
Onko sun vaimo sellainen vahva, vähän kova, reipas ja aktiivinen tyyppi, jolla on selkeesti omat kiinnostuksenkohteensa? Kuvalietko vähän häntä? Kiinnostaisi tietää minkätyyppisellä naisella kaveruus miesten kanssa on ihan luonnollista. Uskon kyllä että se on mahdollista, mutta että luonne, olemus ja kiinnostuksenkohteet vaikuttavat. Jollakin toisella ei onnistu ollenkaan, vaan miehet haluavat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta en ymmärrä mitä tässä on. Mun vaimolla on kaikki kaverit miehiä, ja on minusta ihan luonnollistakin kun on erittäin miesvaltaisella alalla, opiskeluista ja töistä tullut lähinnä miehiä kavereiksi. Ei ole niin minkäänlaista epäilystä siit
En ole keneltä kysyit, mutta oisko tämä sellainen yksi jätkistä tyyppinen nainen? Mä en ole ikinä tajunnut sen tyyppisiä naisia, he tuntuvat jotenkin halveksivan muita naisia.