Selittäisittekö, miksi leivotte?
Syntymäpäivät ja joulun ymmärrän, mutta muulloin?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että Temuttajat on yli 5-kymppisiä miehiä ja naisia. "Kun kerran halvalla saa".
Jaa. Minusta tuolla näyttää olevan laatuakin, tai sellaisia tuotteita mihin en muualla törmää. Ja hinnat näyttäisi elävän. jos saa jotain tarpeellista pilkkahinnalla ja ilman postikuluja, niin miksei ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeria
Voita
Vehnäjauhoja
Autistilla jäi levy soimaan.
Haukuttekin näköjään jo toisiannekin autisteiksi. Ap
Koska tykkään pullaa syödä. Koska tykkään kakkuja syödä.
Nykyään kyllä enemmän pullaa kuin kakkuja.
Mä tarviin iltateen kanssa jonkin makean. Ennemmin itse leivottua kuin kaupasta ostettua. Ja tietysti suolaistakin voi leipoa, vaikkapa hiivaleipää, kun sille päälle sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko tietää miksi en osta valmiita leivonnaisia vaan leivon ne itse? Vai haluatko tietää miksi syön ja tarjoan leivonnaisia?
Siis mihin niitä leivonnaisia tarvitsee? Plus miksi näkee vaivaa sellaisen eteen. Ap
Kaltaisesi läskin luulisi kyllä ymmärtävän ilman kysymistäkin.
Hetkinen. Kerropa pituutesi ja painosi. Ap
175/63. Oliko muuta?
Siemennäkkärin saa hyvin tehtyä itsekin. Jossain maistoin ja jäänyt tuo mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Koska tykkään pullaa syödä. Koska tykkään kakkuja syödä.
Nykyään kyllä enemmän pullaa kuin kakkuja.
Mä tarviin iltateen kanssa jonkin makean. Ennemmin itse leivottua kuin kaupasta ostettua. Ja tietysti suolaistakin voi leipoa, vaikkapa hiivaleipää, kun sille päälle sattuu.
Pikkutaikinoita vain, sillä mulla ei ole yleiskonetta, joten joudun joko tekemään taikinan käsin tai sitten sähkövatkaimella, ja viimeksi mainittua ei viitsi käräyttää liian ison taikinan veivaamisella. Käsin nää hiivataikinat on ällöttäviä veivattavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeria
Voita
Vehnäjauhoja
Mun mielestä aplla on enemmänkin psykopaattisia taipumuksia niin kuin kaikilla trolleilla.
Kotiin tulee ihana tuoksu. Leivon Mamman marjapiirakkaa yleensä ja viimeksi mies söi siitä heti puolet. Ihanan alkukantaista. Hyvää oli minunkin mielestäni.
Tavalliset kahvipullapitkot ostan kaupasta.
Miksi pitäisi selittää?
Leivon koska osaan, pystyn ja haluan!
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi mammoilla näin tunteisiin? 😂
Koska ap on rasittava jankkaajatrolli joka märisee monessa ketjussa tätä samaa.
Mä olen autistinen ja olen samaa asiaa ihmetellyt kun koitan välttää vehnää ja sokeria ja leivistä en tykkää.
Tosin olen myös syömishäiriöinen ja normaalit ihmiset kai leipoo ja syö koska ne tykkää siitä ja se on hyvää.
Kaupasta ei saa sitä, mitä leivon. Pitää olla vhh ja joka paikkaan tungetaan jauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeria
Voita
Vehnäjauhoja
Mene nyt jo pois tältä palstalta vajakkipaskiainen.
Musta tuntuu et AP ajattelee kaikkien jotka leipoo olevan ylipainoisia ja haluaa vaan päästä moittimaan että olipa taas oma vika kun oot läski
itsellä siis BMI 21 ja leivon usein kun tykkään syödä laadukkaita herkkuja kauppojen lisäainehöttöjen sijaan. Tunnen ison määrän terveitä ihmisiä ketkä vain nauttivat leipomisesta ja tekemistään leivonnaisista. Tunnen ihmisiä ketkä ihan opiskelevat konditoria alan kun siitä tykkäävät.
Onko AP sulla ennakkoluuloja leipovia kohtaan?
Meidän perheessä autistinen on se joka leipoo. On muuten ihana tyyppi ja leivonnaiset herkullisia <3
Koska tahdon. Koska osaan. Koska on aikaa. Koska teen hyviä... niin suolaista kuin makeaakin
Leivon, koska se tuo vaihtelua arkeen. Itse tehdyt leivonnaiset ovat hyviä ja halvempia kuin kaupan vastaavat.
Lisäksi, en kauheasti tykkää lisäaineista, enkä säilöntäaineista.
T: Tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipominen rauhoittaa, se on terapeuttista ja lopputulos on aina herkullinen.
Mitä ihmettä? Ap
Olet selvästi autisti.
Ei me autistit olla tollasia sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipominen rauhoittaa, se on terapeuttista ja lopputulos on aina herkullinen.
Mitä ihmettä? Ap
Olet selvästi autisti.
Kas kun en kateellinen. Ap
Mitä ihmettä sä oikein selität :D Autisti sä olet kun et tajua mitään muuta kuin oman tapasi.
Kyllä neurotyypillisillä ihmisillä on keskimäärin suurempia vaikeuksia ymmärtää erilaisuutta, kuin autisteilla.
Rouva on saanut ruis- ja vehnä- ja muita jauhoja joiltain ketkä käy jossain ruokajakeluissa eivätkä tarvi niitä ainakaan paljon. Joten meillä leivotaan leipää niistä. Maukkaita ovat.
Leivoksiaan hän leipoo ilman sokeria ja vehnää, omaksi ilokseen ja ajankuluksi.