Selittäisittekö, miksi leivotte?
Syntymäpäivät ja joulun ymmärrän, mutta muulloin?
Kommentit (84)
Koska kaupasta ostettuna kunnon hapanjuurivehnäleipä maksaa n 5 e pieni leipä, eikä edes maistu kunnon juurileivältä. Leivon todella isoja maalaisleipiä ja annan niiden paistua tummiksi.
Miksi? Siksi, kun sika käski. Näin äitini vastasi tyhmien kyselijöille.
Tykkään tehdä käsillä, kokeilla erilaisia asioita, selailla kivoja kuvia ja leivontaideoita, tehdä arkeen kivoja ja kauniita asioita.
Kerätä itse sienet, mustikat, marjat, hoivata omenapuuta ja leipoa sen satoa piirakoihin.
Tuoksuja, silmäniloa, läheisten kanssa kiva hetki pöydän ääressä hyvän kahvin ja tuoreen leipomisen kanssa.
Ei tarvi pelätä kiloja tai voita tai sokeria kun arki on aktiivista ja itse touhuaa kasvimaalla, metsässä tai pihalla.
Kun on päivän touhunnut ulkona, niin voisi vetäistä kokonaisen piirakan eikä tuntuisi missään. Noin vitsinä siis vakavikoille
Teen itselleni välillä terveyskeksejä, kun olen ortorektikko. Ennen joulua leivon sukulaisille, ja jos joku tulee kylään leivon. Ai niin ja leivon itselleni gluteenitonta leipää. Siskon lapsille leivon herkkuja, kun tulevat kylään.
Olen gluteeniton ja leivon usein leipää itse kun kaupan valikoima ei maistu
Tykkään herkutella. Harvemmin nykyään ostan kaupasta karkkia tai suklaata, kun pakkasessa on usein itse leivottua pullaa makean nälkään. Kaupan leivokset (varsinkin vegaaniset, joita itse ostan jos ostan) on kalliita ja muutenkin hieman epäilyttäviä ainesosiltaan, niin en osta niitä juuri ollenkaan. Itse leipomalla saa vähän terveellisempääkin, kun tekee vähemmällä sokerilla.
Vierailija kirjoitti:
Sokeria
Voita
Vehnäjauhoja
Leipoa voi hyvin myös ilman noita. Et taida tietää paljon leipomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap aivovammaisena autistipaskapäätrollina kuvittelee, että leipominen tarkoittaa vain makean leipomista.
Äläs nyt hauku. Kyllä autistit ovat selvästi parempi ihmisryhmä ku Ap:n kaltaiset urpot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap aivovammaisena autistipaskapäätrollina kuvittelee, että leipominen tarkoittaa vain makean leipomista.
Äläs nyt hauku. Kyllä autistit ovat selvästi parempi ihmisryhmä ku Ap:n kaltaiset urpot
Kyllä autisteissa on rasittavia oman ähkynsä jankkaajia jotka ei tajua mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko tietää miksi en osta valmiita leivonnaisia vaan leivon ne itse? Vai haluatko tietää miksi syön ja tarjoan leivonnaisia?
Siis mihin niitä leivonnaisia tarvitsee? Plus miksi näkee vaivaa sellaisen eteen. Ap
Kaltaisesi läskin luulisi kyllä ymmärtävän ilman kysymistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipominen rauhoittaa, se on terapeuttista ja lopputulos on aina herkullinen.
Mitä ihmettä? Ap
Olet selvästi autisti.
Voisko tämän autistiksi kutsumisen toisen halventamistarkoituksessa jo lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko tietää miksi en osta valmiita leivonnaisia vaan leivon ne itse? Vai haluatko tietää miksi syön ja tarjoan leivonnaisia?
Siis mihin niitä leivonnaisia tarvitsee? Plus miksi näkee vaivaa sellaisen eteen. Ap
Kaltaisesi läskin luulisi kyllä ymmärtävän ilman kysymistäkin.
Hetkinen. Kerropa pituutesi ja painosi. Ap
Leivon leivän itse, koska haluan täysin suolatonta leipää, koska sitä ei ainakaan täällä pikkukylällä ole kaupassa myytävänä.
Varkaan itseäni, koska se on mukavaa.
T. M58
Miten kävi mammoilla näin tunteisiin? 😂
Leipominen on kivaa ja rentouttavaa. Perheeseen kuuluu useampi urheileva teini joiden kalorikulutus tuntuu loputtomalta. Itse leivotut marjapiirakat, muffinit, pullat jne tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta kun esim sipsit ja karkit.
Aika suurella osalla ihmisistä on tarve syödä makeaa, eikä siinä mitään väärää ole. Leivon viikottain, siinäpä sinulle ihmettelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Varkaan itseäni, koska se on mukavaa.
T. M58
Vatkaan siis.
M58
Vierailija kirjoitti:
Leipominen rauhoittaa, se on terapeuttista ja lopputulos on aina herkullinen.
Tämä on kyllä totta. Se on niitä ihmisen perusjuttuja. Menee hyvin syvälle ytimeen jotenkin. Ruoanlaitto toki myös, mutta leipomisessa on vielä enemmän sitä luomista.
Miksi ihmeessä mua ahdistaisi asia josta pidän? Mua vituttaa sun kaltaiset paskapäätrollit.