Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raitistunut kaverini menee ihan sekaisin, kun näkee juhlintaa tai, että ihmiset pitää hauskaa juoden alkoholia. Onko tämä yleistäkin?

Vierailija
02.11.2024 |

Tuntuu, ettei hän kestä katsoa tuollaista. Omien sanojen mukaan häntä on alkanut ärsyttämään känniset öirisiät, hän ei halua kuunella ollenkaan sellaista. Ollessaan paikalla hän pilaa ilon muilta nipottamalla ja suorastaan vaikuttaa ahdistuneelta. Häntä myös tuntuu kovasti ahdistavan edes ajatus siitä, että muut juhlii ja pitää hauskaa.

Hänen puheidensa perusteella hän toivoisi, että muutkaan ei juhli. 

Onko tämä yleistä? Hänen raittius on jo siinä pisteessä, etten usko retkahduksen olevan suurin syy. Hän ei vain pidä muuten juhlimisesta, koska itse ei juo enää. Silloin, kun joi suhtautui eritavalla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Äitini on myös raitistunut alkoholisti ja käyttäytyy ihan samalla tavalla.

Vierailija
2/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Paitsi ei nyt muiden iloa tarvitse pilata, ei mene sitten sinne missä jotkut "juhlivat". Onhan kivaa ilman alkoholia ja iloa muualla. Huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa humalaisia tai bileitä, kun lopetin juomisen. Ei vain tunnu hyvältä. En tosin alkaisi muille nipottamaan. Kaverisi varmaan haluaisi muiden kääntyvän hänen kannalleen, niin olisi taas kavereita. Mä en taas usko, että mun juomakavereista olisi kavereiksi muuten, kun ollaan ilman viinaa liian erilaisia.

Vierailija
4/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
5/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mieli tekee kuitenkin juhlia niinkuin ennen mutta ei voi. Kateus. Ja se että nyt pitää buustata egoa olemalla parempi kuin nolot kännärit.

Vierailija
6/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kutsutaan mukaan, jos on pelkkä ilonpilaaja? Jättäkää kutsumatta, problem solved.

Vierailija
7/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee olevansa jotenkin muita parempi, kun on itse parantunut tuollaisesta käytöksestä. Vähän sama kuin jos joku lihava laihtuu, niin alkaa puhua halveveksuvasti lihavista.

Tai sitten oikeasti haluaisi itsekin juoda ja pitää hauskaa ja on harmissaan ja kateellinen, kun ei voi.

Vierailija
8/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan yleistä, ettei jaksa katsoa humalaisia selvin päin. Jaksatko itse?

Vierailija
9/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän voi syödä popcornia, kun kattelee sitä raittiin sekoamista. Hyvää viihdettä.

Vierailija
10/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos seura ei enää kelpaa niin menee vain raittiisiin juhliin niin ei tarvitse nipottaa ja pilata muiden juhlia. Sellaista se on kun nyt luulee olevansa parempi ihminen. 

Vierailija
11/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihan yleistä, ettei jaksa katsoa humalaisia selvin päin. Jaksatko itse?

No miksi sitten änkee kännisten seuraan?

Vierailija
12/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei kiinnosta eikä jaksa katsella niin pysyy kotona? Vai pitääkö kaikkien muiden nyt elää samoin kuin tämä raitis? Elämä on valintoja. Aikuiset tekee niinkuin haluaa ja ei tarvitse tulla juhliin saarnaamaan, nyrpistelemään ja pätemään.

Vierailija
13/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli just tollanen. Siitä pääsi sillä kun aloin taaa juomaan 😜

Vierailija
14/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se raitis olis parempi ihminen, kun ei kerran osaa hauskaakaan pitää? Tyhmähän se on.

Vierailija
15/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sillä ei ole hauskaa ilman viinaa ja pakko ankeuttaa muidenkin elämä. Ei ole siis mikään pakko juoda mut jos joku muu haluaa juoda viinaa niin siitä vaan.

Vierailija
16/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt katsella kännisiä kuin halpaa makkaraa. Ja tuntea ylemmyyttä. Vaikka onkin tylsää ja jano.

Vierailija
17/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni. Tosin kunnon känniörvellystä harva jaksaa katsella selvänä.

Vierailija
18/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän kaveriporukassa ole muita raittiita tai onko kaikki juhliminen teille = ryyppäämistä? Kyllä muakin tympisi jos aina kun näkisi kavereita, niiden pitäisi vetää perseet.

Vierailija
19/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntyy nähdessään muissa sen idiootin, mikä oli itse juodessaan. 

Vierailija
20/28 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "uudelleenheränneet" on kaikista pahimpia. Ovat kokeneet jonkinlaisen valaistumisen omassa elämässään ja kokevat haluavansa jakaa ja opastaa muitakin. Eivät tajua, että vaikka esimerkiksi se alkoholi on ollut itselle ongelma, ei se ole sitä jollekin toiselle vaan kykenee kohtuukäyttämään tai käyttö on muuten vain satunnaista. 

Sama juttu jonkin uuden uskonnon, urheilulajin, ruokavalion tai minkä tahansa harrastuksen löytäneillä. Suurin osa keskittyy siihen omaan tekemiseensä ja nauttii uudesta omasta jutustaan ja se on hienoa, mutta pieni ja äänekäs porukka kokee olevansa jotain parempaa ja haluavat näyttää ja kertoa sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi