Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kimppakyydit - lokkeilija

Vierailija
02.11.2024 |

Yksi työkaveri on usein kyytiä vailla mutta koskaan ei tarjoa kyytiä itse. Pitäisi sanoa tahdikkaasti, että en halua kuljettaa ilman vastavuoroisuutta. Tekee samaa muillekkin, että on kyydissä mutta ei itse aja. Muillakin tympii mutta kukaan ei uskalla sanoa, kun on vahvatahtoinen työkaveri joka mököttää helposti.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvatahtoinen?? Vänkääkö se siis vastaan jos ei päästä kyytiin? Ai että harmi etten ole siellä työkaveri jolla on auto jotta voisin sanoa ei ja nähdä kun tämä aikuislapsi hyväksikäyttäjä mököttää. Sopikaa kollektiivisesti ettei kukaan ota tuollaista enään kyytiin. Saa itse hoitaa menonsa.

Vierailija
22/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kirjekuori minkä sisällä on lasku: polttoaineet, vakuutukset, renkaat, öljyt, tuulilasin nesteet, tuntipalkka ajamisesta, aikatauluttamisen vaiva. 

Ehkä hän havahtuu ymmärtämään tai sitten ei. Itsekäs ihminen ei usein halua ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvatahtoinen?? Vänkääkö se siis vastaan jos ei päästä kyytiin? Ai että harmi etten ole siellä työkaveri jolla on auto jotta voisin sanoa ei ja nähdä kun tämä aikuislapsi hyväksikäyttäjä mököttää. Sopikaa kollektiivisesti ettei kukaan ota tuollaista enään kyytiin. Saa itse hoitaa menonsa.

Tätä ehdotan minäkin. Sopikaa yhdessä että kyydit on loppu niin kauan, että hyväksikäyttäjä lopettaa toisten nyhtämisen. Antaa vauvan mököttää, se ei ole teidän ongelma vaan hänen.

Vierailija
24/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyytien pummiminen on yksi hyväksikäytön muoto. Huomionhakuinen persoonallisuushäiriö on sellainen, että siitä kärsivä luulee muiden palvelevan mielellään itseään. Hän ei kykene tavalliseen velvollisuuksien ja vastuiden jakamiseen vaan valjastaa toiset ihmiset palvelemaan itseä. Jos joku ei suostu, hh-p mököttää. Kuulostaako työkaveri tältä?

Vierailija
25/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autoton & kortiton ja juuri tällaisten p*skanpuhumisien takia kieltäytynyt työpaikalla kaikista kyytitarjouksista. Ollaan mukamas niin auttavaisia, mutta sitten supistaan selän takana ja kaikenmaailman whatsapp-ryhmissä kortittomasta vapaamatkustajasta. Pitäkää autonne, kuljen mieluummin bussilla tai pyörällä, niin saan olla rauhassa.

Vierailija
26/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ärsytystekijää kimppakyydeistä. Sellainen, joka pitää itsestäänselvänä, että toinen suostuu poikkeamaan hänen kautta ja ottaa kyytiin. Pari kertaa suostuin ja sitten sanoin muistamatta mitä ja tuo katsoi kummastellen muita. Aidosti vai teeskenteli, en tiedä, en kysynyt ja vielä vähemmän välitin. Ei kysellyt enää kyytiä. Toinen tapaus, joka tuli kyytiin viimehetkellä ja tuon takia piti hölkätä pukuhuoneeseen ja leimalle. Pari kertaa kyytiin ja sitten tein selväksi, että minä EN juokse viimehetkellä, mihinkään. Mukavinta mennä yksin omaan tahtiin. 

Vierailija
27/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli harrastuskaveri, jonka kanssa kuljimme viikottain jumpassa parin vuoden ajan. Matkaa ei ollut kuin alle 20km, mutta havahduin parin vuoden jälkeen huomaamaaan että olin melkein aina kuski. Hänelle ei sopinut ajaa juuri milloinkaan. Lopetin lopulta koko jumpan, koska alkoi niin harmittaa hyväksi käytetyksi tulemisen tunne.

Vierailija
28/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen autoton & kortiton ja juuri tällaisten p*skanpuhumisien takia kieltäytynyt työpaikalla kaikista kyytitarjouksista. Ollaan mukamas niin auttavaisia, mutta sitten supistaan selän takana ja kaikenmaailman whatsapp-ryhmissä kortittomasta vapaamatkustajasta. Pitäkää autonne, kuljen mieluummin bussilla tai pyörällä, niin saan olla rauhassa.

Onko se muiden ongelma, että sinulla ei ole korttia ja autoa? Muidenko pitäisi maksaa sinut töihin? Luonnollisesti kuljet bussilla tai pyörällä jos et omista autoa. Se ei ole paskanpuhumista jos närkästytään lokkeilusta. Kukaan ei ole velvollinen maksamaan ulkopuolisten kuluja.

Vierailija
29/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri kehtasi sanoa, ettei halua ajaa omalla autolla rapakeleillä, koska auton pesettäminen maksaa niin paljon. Ööö, saman se maksaa meille kaikille.

Vierailija
30/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se muiden ongelma, että sinulla ei ole korttia ja autoa? Muidenko pitäisi maksaa sinut töihin? Luonnollisesti kuljet bussilla tai pyörällä jos et omista autoa. Se ei ole paskanpuhumista jos närkästytään lokkeilusta. Kukaan ei ole velvollinen maksamaan ulkopuolisten kuluja.

Oliko liian iso pala taas purtavaksi jonkun aivoille? Tarkoitin, että minua ärsyttää, kun tarjotaan mukamas hyvää hyvyyttään kyytiä, mutta sitten kumminkin jauhetaan p*skaa ns. lokkeilijasta. 

Vierailija
31/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen työmatkat julkisilla, mutta vapaa-ajan menoihin jos pyydän kyytiä maksan reilulla kädellä. Bensarahat on itsestään selvyys.

Vierailija
32/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko liian iso pala taas purtavaksi jonkun aivoille? Tarkoitin, että minua ärsyttää, kun tarjotaan mukamas hyvää hyvyyttään kyytiä, mutta sitten kumminkin jauheta

Ei kukaan tarjoa hyvää hyvyyttään. Yleensä diili on se että jaetaan kulut. 

Vierailija
33/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on kun ei käy töissä eikä ole tekemisissä kenenkään ihmisen kanssa. 

Vierailija
34/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri kehtasi sanoa, ettei halua ajaa omalla autolla rapakeleillä, koska auton pesettäminen maksaa niin paljon. Ööö, saman se maksaa meille kaikille.

Yksi tuttu sanoi että on rentoutuneempi töissä ja jaksaa paremmin, kun ei aja työmatkoja itse vaan kulkee toisten kyydeissä. Voi levähtää samalla. Pöyristyttävää itsekeskeisyyttä. Minä minä ja me-time.

Vierailija
35/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta on eri asia tarjota autollisena kyytiä ja jos sen jälkeen puhuu seläntakana peetä, niin ei oo normaalia. Mitäs tarjoaa. En minäkään ottais enää sellaisia tarjouksia vastaan.

Vierailija
36/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems 

Vierailija
37/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta on eri asia tarjota autollisena kyytiä ja jos sen jälkeen puhuu seläntakana peetä, niin ei oo normaalia. Mitäs tarjoaa. En minäkään ottais enää

Lisään: mutta en minäkään ymmärrä jatkuvaa kyydin pummaamista. Ei kenelläkään oo velvollisuus kulettaa heitä, joilla ei ole autoa :)

Vierailija
38/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta on eri asia tarjota autollisena kyytiä ja jos sen jälkeen puhuu seläntakana peetä, niin ei oo normaalia. Mitäs tarjoaa. En minäkään ottais enää

Ei ole normaalia. Toisaalta en usko että ne valittakaan wa:ssa, ketkä tarjoaa kyytiä itse ja jos heille maksetaan asiallinen korvaus. On niitäkin, ketkä tunkee kyytiin omaehtoisesti ja "unohtaa" maksaa. Semmoinen v*tuttaa ketä tahansa.

Vierailija
39/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta on eri asia tarjota autollisena kyytiä ja jos sen jälkeen puhuu seläntakana peetä, niin ei oo nor

niin no tuossa jutussa ei vissiin siitä ollutkaan kyse, ettei viitsis edes maksaa kyydistä kun on jo tarjottu :)

Vierailija
40/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotat suoraan, että hän hakee sinut huomisaamuna töihin tai ajaa jonkun keräilykierroksen auton täyteen. Mitäpä tuosta tekemään sen vaikeampaa. 

jos se ei passaa, niin helposti niitä menoja jatkossa keksii niin, ettei itsellekään passaa kyyditä.