Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kimppakyydit - lokkeilija

Vierailija
02.11.2024 |

Yksi työkaveri on usein kyytiä vailla mutta koskaan ei tarjoa kyytiä itse. Pitäisi sanoa tahdikkaasti, että en halua kuljettaa ilman vastavuoroisuutta. Tekee samaa muillekkin, että on kyydissä mutta ei itse aja. Muillakin tympii mutta kukaan ei uskalla sanoa, kun on vahvatahtoinen työkaveri joka mököttää helposti.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työkaveri on usein kyytiä vailla." "Kimppakyytiä"

Onko nämä jotain koodikieltä työpaikkaromanssille? Meillä jokainen menee julkisilla tai pyörällä toimistolle.

Niinpä, kaikkihan tässä maailmassa on just niin kuin teillä. Mistä kaltaisiasi juntteja oikein sikiää?  

Vierailija
42/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo hyväksikäyttää, jos sille ei kukaan uskalla sanoa. :D Ja hyvä niin. Sääliöt jatkakoot parempiensa palvelemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan työmatkat itse, vaikka se on kalliimpi niin. Se on omaa aikaa, milloin voin kerätä ajatuksia ja valmistautua työpäivään. Toisten läsnäolo ahtaassa autossa häiritsee valmistautumista.

Vierailija
44/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen autoton & kortiton ja juuri tällaisten p*skanpuhumisien takia kieltäytynyt työpaikalla kaikista kyytitarjouksista. Ollaan mukamas niin auttavaisia, mutta sitten supistaan selän takana ja kaikenmaailman whatsapp-ryhmissä kortittomasta vapaamatkustajasta. Pitäkää autonne, kuljen mieluummin bussilla tai pyörällä, niin saan olla rauhassa.

Onko se muiden ongelma, että sinulla ei ole korttia ja autoa? Muidenko pitäisi maksaa sinut töihin? Luonnollisesti kuljet bussilla tai pyörällä jos et omista autoa. Se ei ole paskanpuhumista jos närkästytään lokkeilusta. Kukaan ei ole velvollinen maksamaan ulkopuolisten kuluja.

Ainoa ongelma on se, jos puhutaan selän takana pahaa autottomasta, vaikka on ensin auliisti tarjottu tälle kyytiä. 

Vierailija
45/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen työmatkat julkisilla, mutta vapaa-ajan menoihin jos pyydän kyytiä maksan reilulla kädellä. Bensarahat on itsestään selvyys.

Olisiko kuitenkin itsestäänselvyys. Opettele edes yhdyssanasäännöt. 

Vierailija
46/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo hyväksikäyttää, jos sille ei kukaan uskalla sanoa. :D Ja hyvä niin. Sääliöt jatkakoot parempiensa palvelemista.

Ei kai kellekkään aikuiselle pidä joutua sanomaan tämmöisestä asiasta. Yleinen sosiaalinen sääntö on: vuoroin vieraissa!

Vierailija
47/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaiaamuna paina hänen risteyksen kohdalla kaasua. Et ole vastuussa hänen kulkemisista.

Vierailija
48/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei uskalla sanoa? No sitten varmaan jatkatte niinkuin tähänkin asti. Eli hymyillen tarjoatte ilmaiset kyydit ja puhutte scheissea selän takana.

Vierailija
49/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oho täälläkö ollaan nyt tätä mieltä? Jouduin ihan älyttömän paskamyrskyn ja kiusaamisen kohteeksi, kun uskalsin ehdottaa että maksettaisiin kaikki osuutemme yhdelle tosi kiltille tyypille, joka suostui kyytimään meitä koulutuspäivinä. Tää yksi joka ei pystynyt edes jotian 5 e maksamaan tai vähintään edes nätisti kiittämään kyydistä, puhui paskaa selän takana niin, että käänsi koko hovinsa minua vastaan. Ihan älytön persoona. Kuulemma olisi pitänyt saada päästä kyydissä kun oli kutienkin kaikilla sama suunta. No niin olikin, mutta vähintä mitä olisi voinut silloin tehdä, olisi ollut kiittää ja olla vaikka ihan vain mukavaa seuraa.

Vierailija
50/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oho täälläkö ollaan nyt tätä mieltä? Jouduin ihan älyttömän paskamyrskyn ja kiusaamisen kohteeksi, kun uskalsin ehdottaa että maksettaisiin kaikki osuutemme yhdelle tosi kiltille tyypille, joka suostui kyytimään meitä koulutuspäivinä. Tää yksi joka ei pystynyt edes jotian 5 e maksamaan tai vähintään edes nätisti kiittämään kyydistä, puhui paskaa selän takana niin, että käänsi koko hovinsa minua vastaan. Ihan älytön persoona. Kuulemma olisi pitänyt saada päästä kyydissä kun oli kutienkin kaikilla sama suunta. No niin olikin, mutta vähintä mitä olisi voinut silloin tehdä, olisi ollut kiittää ja olla vaikka ihan vain mukavaa seuraa.

Millaisia tyyppejä teillä on? Tietysti maksetaan kulut tasan kaikkien kyytiläisten kesken. Muu on röyhkeää hyväksikäyttöä. Mukava seura ei kata kuluja jotka jää yhden harteille, kun muut matkustaa ilmaiseksi.

Vierailija
51/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kellekkään aikuiselle pidä joutua sanomaan tämmöisestä asiasta. Yleinen sosiaalinen sääntö on: vuoroin vieraissa!

Usko pois, jotkut vaan on törppöjä. 

Vierailija
52/62 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnainen kyyti > bensarahat auton omistajalle

säännölliset matkat > ajetaan vuorotellen 

Näin toimitaan kypsien ihmisten maailmassa. Ihme säätöä teillä

Vierailija
53/62 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää hyväksikäyttöä. Älkäää suostuko. Lähtökohtaisesti jokainen huolehtii ja maksaa matkansa itse. Jos joutuu toisiin turvautumaan, maksaa bensat ja muut kulut kunnon korvauksilla tai tarjoaa toisille yhtä paljon matkoja.

Yhdellä työpaikalla oli tälläisen järjestäneet, kun ei busseja sinne kulkenut, miten luulet että autottamat olisi muita kuljettaneet ? No kyllä nämä toki bensoihin osallistui. 

Miksi autoton hakee työpaikkaan, mihin bussilla/ratikalla/metrolla ei pääse?

54/62 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla periaatteella mä en pääsisi töihin ollenkaan, ku ei oo sitä ajokorttia 😅

Mutta onneksi mulla on ihanat työkaverit, jotka ottaa aina kyytiin 🥰

Vierailija
55/62 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää hyväksikäyttöä. Älkäää suostuko. Lähtökohtaisesti jokainen huolehtii ja maksaa matkansa itse. Jos joutuu toisiin turvautumaan, maksaa bensat ja muut kulut kunnon korvauksilla tai tarjoaa toisille yhtä paljon matkoja.

Yhdellä työpaikalla oli tälläisen järjestäneet, kun ei busseja sinne kulkenut, miten luulet että autottamat olisi muita kuljettaneet ? No kyllä nämä toki bensoihin osallistui. 

Miksi mennä työpaikkaan minne ei bussit kulje, jos ei omista autoa. Oman elämän suunnittelu muiden hyväntahtoisuuden varaan on epäreilua muita kohtaan.

Työkkäri kun pakottaa töihin, uhkailujen kera, vaikka surenvitunloukolle , on sinulla mahdollisuus kulkea tai ei.

Vierailija
56/62 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mennä työpaikkaan minne ei bussit kulje, jos ei omista autoa. Oman elämän suunnittelu muiden hyväntahtoisuuden varaan on epäreilua muita kohtaan.

Työkkäri kun pakottaa töihin, uhkailujen kera, vaikka surenvitunloukolle , on sinulla mahdollisuus kulkea tai ei.

Ei siinäkään tapauksessa voi velvoittaa työkavereita kuskaamaan.

Vierailija
57/62 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyyti on kiertoilmaus lokkeilulle. 99% tapauksista tämä on täysin yksipuolista. 

Vierailija
58/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensimmäistä kertaa tilanteessa että on ihminen, kuka kysyy kyytiä jatkuvasti. Koskaan ei tarjoudu itse kuskiksi vaan tuppautuu kyytiin tai ajaa joskus harvoin yksin, jos kukaan ei voi ottaa kyytiin. Aiemmin olen ajatellut, että miksi ei voi vain sanoa että sinun vuoro ajaa. Se on yllättävän vaikeaa alkaa opettamaan aikuiselle ihmiselle että vastavuoroisuus toimii siten, että kumpikin on kuskina vuorotellen, jotta auton kulut ja ajamisen rasite jakautuvat tasaisesti. Hämmästyttävää miten joku ei ymmärrä itse oman lokkeilun törkeyttä. Muutenkin tämä ihminen on itsekkään oloinen mistä tietysti kertoo tämä, että odottaa muilta palveluja huolehtimatta omaa osuuttaan.

Vierailija
59/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ensimmäistä kertaa tilanteessa että on ihminen, kuka kysyy kyytiä jatkuvasti. Koskaan ei tarjoudu itse kuskiksi vaan tuppautuu kyytiin tai ajaa joskus harvoin yksin, jos kukaan ei voi ottaa kyytiin. Aiemmin olen ajatellut, että miksi ei voi vain sanoa että sinun vuoro ajaa. Se on yllättävän vaikeaa alkaa opettamaan aikuiselle ihmiselle että vastavuoroisuus toimii siten, että kumpikin on kuskina vuorotellen, jotta auton kulut ja ajamisen rasite jakautuvat tasaisesti. Hämmästyttävää miten joku ei ymmärrä itse oman lokkeilun törkeyttä. Muutenkin tämä ihminen on itsekkään oloinen mistä tietysti kertoo tämä, että odottaa muilta palveluja huolehtimatta omaa osuuttaan.

Kerro että sinulla on jaksamiskysymys ajaa yksin. Että tarvit rauhaa itsekseen etkä ota kyytiläisiä.

Vierailija
60/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvatahtoinen?? Vänkääkö se siis vastaan jos ei päästä kyytiin? Ai että harmi etten ole siellä työkaveri jolla on auto jotta voisin sanoa ei ja nähdä kun tämä aikuislapsi hyväksikäyttäjä mököttää. Sopikaa kollektiivisesti ettei kukaan ota tuollaista enään kyytiin. Saa itse hoitaa menonsa.

Vahvatahtoinen murisee, että nyt tulet tai minä murjotan, tiuskin ja kiukuttelen! Olet seitsemältä mun pihalla, kuulitko, kyllä jämpti on niin! Murr!