Työpaikan kimppakyydit - lokkeilija
Yksi työkaveri on usein kyytiä vailla mutta koskaan ei tarjoa kyytiä itse. Pitäisi sanoa tahdikkaasti, että en halua kuljettaa ilman vastavuoroisuutta. Tekee samaa muillekkin, että on kyydissä mutta ei itse aja. Muillakin tympii mutta kukaan ei uskalla sanoa, kun on vahvatahtoinen työkaveri joka mököttää helposti.
Kommentit (62)
Eipä se auta kuin avata suu. Hyväksikäyttäjiä riittää. Hänhän säästää siinä euroja, kun ei tarvi itsellä maksaa bensoja, renkaiden kulumista, auton arvon alenemista.
Ette ota kyytiin, jos ei aja omaa osuutta. Matkat jaetaan tasaisesti osallistujien kesken, jokainen on kuskina yhtä paljon tai muussatapauksessa huolehtii ajonsa itse.
Lopetin kimppa kyydit kun itse en ole miihailija että jäisin norkoilemaan. Aina joutui odottamaan.
Meillä on wa-ryhmä jossa sovitaan, kuka ajaa minäkin päivänä. Jokainen ajaa yhtä paljon eikä kukaan lokkeile toisten kukkarolla.
Millainen on työpaikka minne kuljetaan kimppakyydillä ja miksi? Minä ainakin lähden töihin siihen aikaan kun haluan enkä kysele ketä on lähdössä kotiinpäin. Lopettaa sen kimppakyytien tarjoamisen niin sillähän siitä selviää.
Ei mulla vaan haittais mököttävä työkaveri. Suoraan sanotte, et nyt ei ole kyytiin tulemista,koska sulta ei tuu vastavuoroisuutta. Olkoot vaikka kuinka vahvatahtoinen,jos kyytiin tulee niin auto ei liiku.
Mulle työkaveri sanoi, että on mielellään kyydissä kun minä "tykkään ajaa." En tykkää ja vielä vähemmän tykkään siitä, että hän istua köröttelisi kyydissä. Kimppakyydin idea on se, ettäkaikki säästää rahaa ja vuoroin jokainen saa levähtää ajamisesta.
Sanokaa suoraan. Tai maksu kyydistä tms. Jos se käy ilman maksua, sitten.
Törkeää hyväksikäyttöä. Älkäää suostuko. Lähtökohtaisesti jokainen huolehtii ja maksaa matkansa itse. Jos joutuu toisiin turvautumaan, maksaa bensat ja muut kulut kunnon korvauksilla tai tarjoaa toisille yhtä paljon matkoja.
Jos asutte pääkaupunkiseudulla, niin kyllähän julkinen liikenne pelaa oikein hyvin.
"Työkaveri on usein kyytiä vailla." "Kimppakyytiä"
Onko nämä jotain koodikieltä työpaikkaromanssille? Meillä jokainen menee julkisilla tai pyörällä toimistolle.
Meillä kyytimis vuorot jaetaan tasaisesti niin, että jokainen ajaa yhtä usein. Näin ei kenenkään tarvi liikutella rahaa tililtä toiselle vaan matkat maksaa kaikille saman verran.
Minä en tykkää ajaa, kahden kuljetaan työkaverin kanssa. Ehdotin, että maksan 2/3 bensoista. Työkaverille sopi. Olen tyytyväinen ja toivottavasti on työkaverikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos asutte pääkaupunkiseudulla, niin kyllähän julkinen liikenne pelaa oikein hyvin.
Suurin osa Suomalaisista asuu muualla kuin pääkaupunkiseudulla
Vierailija kirjoitti:
Törkeää hyväksikäyttöä. Älkäää suostuko. Lähtökohtaisesti jokainen huolehtii ja maksaa matkansa itse. Jos joutuu toisiin turvautumaan, maksaa bensat ja muut kulut kunnon korvauksilla tai tarjoaa toisille yhtä paljon matkoja.
Yhdellä työpaikalla oli tälläisen järjestäneet, kun ei busseja sinne kulkenut, miten luulet että autottamat olisi muita kuljettaneet ? No kyllä nämä toki bensoihin osallistui.
Kaikki ei tajua. On oikeasti olemassa aikuisia, ketkä loisii toisten autoissa, nurkissa, kaapeilla jne. Joku osa jäänyt kehittymättä kun ei vaan ymmärrä, mitä tarkoittaa tasapuolisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää ajaa, kahden kuljetaan työkaverin kanssa. Ehdotin, että maksan 2/3 bensoista. Työkaverille sopi. Olen tyytyväinen ja toivottavasti on työkaverikin.
Tämä kuullostaa reilulta. Autossa on muitakin kuluja kuin bensat ja ajaminen on rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä työpaikalla oli tälläisen järjestäneet, kun ei busseja sinne kulkenut, miten luulet että autottamat olisi muita kuljettaneet ? No kyllä nämä toki bensoihin osallistui.
Miksi mennä työpaikkaan minne ei bussit kulje, jos ei omista autoa. Oman elämän suunnittelu muiden hyväntahtoisuuden varaan on epäreilua muita kohtaan.
Näitä tyyppejä on. Milloin ollaan vailla kyytiä tai yöpaikkaa, milloin tavaroita lainaksi. Pistäkää tiukat ehdot, että hän ajaa oman osuuden tai vaikka kävelee töihin. Ei ole teidän ongelma huolehtia hänen työmatkoista.
Miksi ette heti sovi, miten ajetaan. Vuoroviikoin tai vuoropäivin. Meillä pelaa hyvin kimppakyyti.