Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?

Vierailija
02.11.2024 |

Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms. 

Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen! 

Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään. 

Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään

Kommentit (621)

Vierailija
381/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

astiapesukone päälle kerran viikossa

pyykkikone päälle kerran viikossa,pari,  kolme koneellista

imurointi ja pölyt ja roskat ulos kerran viikossa

pöydät ja tasot pyyhitään paivittäin

jääkaapin  pesu kerran kuukaudessa

ei se sen vaikeaampaa ole, siivouspäivä on lauantai, tai joku muu vapaapäivä

Ei varmaan kovin usein ruokaa teillä tehdä, jos tiskikone päällä kerran viikossa?

Varmaan vain wolttaavat ja kerran viikossa pesevät aterimet ja kupit, jahka saavat ne pöydiltä koneeseen

Vierailija
382/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjo mies pildellä tekemään nuo mainitsemasi asiat.

Pidät ilmeisesti kaikkia miehiä yhtä tyhminä kuin olet itse, pikkupoika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä eroaisin aloittajasta heti. Minkälainen naikkonen haukkuu kumppaniaan eikä yritä keskustella asioista. Kas kummaa, kun minä miehenä osaan siivota ihan itse mutta solvaamista en siedä sitten yhtään. 

Vierailija
384/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaarittelusta päätellen trolli.

Jos ei  niin puhu. Mies ymmärtää lyhyitä lauseita tyyliin:

Tee nämä nyt (lista kotitöistä)

Minut leikattiin (pvm)

Toipuminen kestää arviolta n päivää/viikkoa.

Jos et tee, laitan eron vireille.

En ole äitisi

Vierailija
385/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitöitä vaan ei yksinkertaisesti ole jokapäivä, ainakaan jos ei ole lapsia.  Mistä niitä pyykkejäkin riittää pestäväksi jatkuvasti kahdelta aikuiselta?

Sinkkumiehenä petaa joka aamu vuoteen ja käy ruokakaupassa kaksi tai kolme kertaa viikossa suunnitellen mielessäni useamman päivän ruuat kerralla. Minulla on aina puhtaat vaatteet päällä, asuntoni on siistissä kunnossa ja tavarat löytyvät oikeista paikoista, mutta ei mulla ole silti mitään kalenteriin merkittyjä pyykki- ja siivouspäiviä. Minulla on esimerkiksi sen verran paljon paitoja että ei sitä yhtä samaa paitaa tarvitse olla heti pesemässä. Kun laitan ruokaa, niin tiskaan aina astiat heti syömisen jälkeen ja tavallisesti tuuletan asunnon parvekkeen oven kautta, sillä en kaipaa ruuan tuoksua asunnossa syömisen jälkeen. Asunnon siistinä pitämisessä auttaa vanha uskollinen Volta Bolido pölyimuri, tavaroiden laittaminen takaisin oikeille paikoilla ja kenkien jättäminen eteisessä olevaan syvennykseen. Kun asun kaksikerroksisen kerrostalon toisessa kerroksessa, ainoat ulkotyöt taitavat olla lasitetun parvekkeen siistinä pitäminen, sillä taloyhtiön huoltofirma huolehtii lumitöistä ja nurmikon leikkaamisesta.

Vierailija
386/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huhuu, kenenkähän vuorovaikutuksen puutteista se lapsi kärsiikään. Olisiko mitenkään äiti...."

Menee ohi aiheen, mutta on väärinkäsitys ymmärtää varhainen vuorovaikutus vain äidin antaman hoivan kautta. Objektisuhteiden kehityksessä isän rooli on aivan yhtä tärkeä, tosin sukupuolilla ei sinänsä varhaisen vuorovaikutuksen kannalta ole eroa, vaan vasta myöhemmin. Eli pääasiallinen hoivan antaja voisi hyvin olla mieskin tai adoptioäiti/isä.

Ensisijainen hoitaja, jonka kanssa muodostuu ensimmäinen kiintymyssuhde, on vain yksi henkilö, yleensä äiti. 

Tästä syystä nykyään tiedostetaan, että jokainen adoptiolapsi on lähtökohtaisesti erityislapsi. Toki hyvällä adoptiovanhemmuudella saadaan korjattua tilannetta paljon.

Varhaisessa vuorovaikutuksessa on kyse vastaamisesta lapsen tarpeisiin oikeasuhtaisesti ja empaattisesti. Pääasiallinen hoivan antaja on useimmiten äiti, mutta jos lapsi pulloruokitaan kokonaan tai osittain, hoivan antajana on myös isä tai kuka siinä nyt onkin paikalla - olennaista on, että hoitajat eivät ole vaihtuvia. Vauva tunnistaa myös tutun tuoksun ja minäkäsityksen pysyvyys syntyy aivan alussa oikeansuhtaisesta tarpeisiin vastaamisesta samojen tuttujen henkilöiden toimesta. Jos vauva on otettu huostaan jo laitokselta ja päätyy adoptioon imetysiässä, voi hoivan antaja olla adoptiovanhemmat myös. Se että hoivan antaja on nimenomaan äiti, on etu vain, jos äiti on herkkä lapsen tarpeille ja vastaa niihin oikealla tavalla.

Objektisuhteet sitten vähän myöhempänä vaativat myös toista hoivaajaa, jolla on äitiin nähden toisenlainen tehtävä eriytymisessä.

Vierailija
387/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teki kotityöt äijän kämpässä siinä vaiheessa, kun ette vielä asuneet yhdessä?

Et sitten silloin tajunnut, mitä tuleman pitää..

En osaa ap:n tilanteeseen vastata mutta ei ole ihan harvinaista että avioitumisen/yhteenmuuton/lasten syntymän jälkeen mies heittäytyy passattavaksi. Sitä ei voi aina etukäteen tietää.

Ei ole yleistäkään.

Kuitenkin noinkin on. Silloin on epäreilua lällätellä ja syytellä naista. Jos et varmaksi tiedä mikä oli tilanne ennen yksiin menoa älä tuomitse.

On miesvihaa kertoa, että on olemassa miehiä jotka heittäytyävät palveltaviksi, kun perheeseen syntyy lapsi

Kokonaistyöaika on miehillä pidempi:

https://stat.fi/julkaisu/cku2d1we88fu70b506ua4x5tp

Vierailija
388/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teki kotityöt äijän kämpässä siinä vaiheessa, kun ette vielä asuneet yhdessä?

En osaa ap:n tilanteeseen vastata mutta ei ole ihan harvinaista että avioitumisen/yhteenmuuton/lasten syntymän jälkeen mies heittäytyy passattavaksi. Sitä ei voi aina etukäteen tietää.

Ei ole yleistäkään.

Kuitenkin noinkin on. Silloin on epäreilua lällätellä ja syytellä naista. Jos et varmaksi tiedä mikä oli tilanne ennen yksiin menoa älä tuomitse.

On miesvihaa kertoa, että on olemassa miehiä jotka heittä

Öö. Miksiköhä🤔 juu, naiset tekee enemmän kotitöitä, naiset yleensä vastaa lapsista, eli on kotona , kun lapset sairastuvat ja hakee heidät päiväkodista ja koulusta. Ei siinä voi ylitöihin jäädä.

Vierailija
389/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä pestä pyykkiä joka päivä. Sähköä kuluu ja vaatteet menee huonoksi nopeasti.

Vierailija
390/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira noista on ainoa kun tarvii hotaa joka päivä. Tiesit tämän jo kevään perusteellla etkä käynyt kaupassa tai hoitanut pyykkejäsi ennen toimenpidettä?

Miksi ne kotityöt kuuluisi vain toiselle taloudessa asuvalle? Ja mitä tulee pyykkiin, ne pestään meillä yleensä vain viikonloppuisin.

Tässäkin tapauksessa on ollu tiedossa, että mies ei niitä hoida,niin miks se nyt hoitaisi? Itse olisin poikkeuksellisesti pessyt alta pois vaikka " vääränä päivänä". 

Itse olisin laittanut moisen aikuislapsipellen luiskaan, mutta ei auta jos ei kaikille kunnollisia riitä eikä kaikki näemmä osaa yksinkään olla.

Vierailija
391/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä nainen, asunto kuuluu imuroida kahden tunnin välein.

Vierailija
392/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjo mies pildellä tekemään nuo mainitsemasi asiat.

Pidät ilmeisesti kaikkia miehiä yhtä tyhminä kuin olet itse, pikkupoika.

Aika mahdoton ajatuskin käyttää seksiä vaihdon välineenä, kun sitä harrastetaan muutenkin, molemminpuolisesta halusta.

Vierailija
393/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain tätä, kun jotkut sanoo, että kotitöitä ei ole joka päivä, mutta kyllä niitä pieniä juttuja on joka päivälle, isompia ei kyllä ole joka päivälle.

Esim. Jos en jaksa laittaa tiskejä koneeseen yhden päivän aikana, mieheltä niitä kyllä kerääntyy ympäri asuntoa runsaasti sen päivän aikana. Myös roskia. Meillä on myös koiria, joten joka päivä on tehtävä pieni imurointi. Minun työpyykkini on myös itse kotona pestävä päivittäin työpäivän jälkeen. Jos näitä pieniä juttuja ei tee päivittäin, niin asunto on yhtäkkiä kuin sikolätti.. 

Siis miksi te valitsette tällaisia puolisoita? Miksei se mies voi viedä itse tiskejään koneeseen, onko se jotenkin kehitysvammainen tai dementti?

Vierailija
394/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskimäärin naiset käyttävät päivittäin kotitöihin aikaa 3 tuntia 17 minuuttia eli 37 minuuttia enemmän kuin miehet."

Vierailija
395/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun minulla hoituu kotityöt, auton renkaan vaihtamiset, kaupassa käynnit, ruuanlaitto, imurointi, pyykit, siivoaminen, ikkunoitten pesut ja oikeastaan ihan kaikki arjen askareet ilman ylimääräistä stressiä.

Ei ole koskaan likaista kun ei tule sotkettua ja varsinkaan jätettyä sotkua odottamaan siivoamista jos sitä syntyy.

Naista ei luonani asu ja viimeksi sellainen on käynyt luonani viime vuonna. 🤔

Minut löytää myös Tinderistä ja muutaman muunkin sovelluksen kautta.

Tervetuloa.

Sua ei sitten varmaan yhtään vtuttaisi, jos se nainen löytyisi ja hän siinä vain kaiken aikaa sotkisi ja odottaisi suu auki palvelua kuin naisvauva. Vuodesta toiseen. 

Aivan taatusti ketuttaisi tuollainen. Mutta todellisuudessa vielä enemmän ketuttaa turhasta nalkuttaminen, t

Höpö höpö. Kun kysymys ei ole siitä että odottaisi toisen tekevän puolesta koko ajan, vaan kun on itse koko ajan tehnyt toisen puolesta, niin silloin kun oikeasti apua tarvitsisi, toinen ei saa rikkaa ristiin. 

Se kyllä vitsuttaisi ihan jokaista.

Vierailija
396/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleistäkään.

On miesvihaa kertoa, että on olemassa miehiä jotka heittä

Kokonaistyöaika on miehillä pidempi:

Itse sanoisin saman mittaiseksi. Olen itse tuosta tilastosta pitkää kokonaistyöaikaa tekevä nainen ja olen valinnut tehdä töitä kotitöiden sijaan. Saman valinnan tekee moni mies, koska työ on kiinnostavampaa kuin kotityöt. 

Tapaan työn merkeissä säännöllisesti miehiä, palaverit heidän kanssaan ovat paljon tehottomampia ja sisältävät ison määrän ihan vaan jutustelua. Pidän itsekin niistä palavereista, koska se on työni rennoin osa ja saan lähettää heille laskun =)

Vierailija
397/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleistäkään.

On miesv

Tilastokeskus kertoo toisin. Heillä on kattavampi otanta.

Vierailija
398/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea keskustella, kun ei ole mitään käsitystä, mihin joku viittaa lainauksessaan. Onko jotenkin mahdotonta katsoa lainaus kuntoon ennen lähettämistä?

Vierailija
399/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta seuraa nyt avioero ja oikeustoimet. Heh. Kotitöitä ei tarvitse tehdä joka päivä, poislukien ravinto. Vähän malttia hysteriaanne, naiset.

Vierailija
400/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta seuraa nyt avioero ja oikeustoimet. Heh. Kotitöitä ei tarvitse tehdä joka päivä, poislukien ravinto. Vähän malttia hysteriaanne, naiset.

Heh, kotitöitä ei tarvitse tehdä ikinä, jos on munat housussa. 😎