Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä voi olla syynä siihen, että sf-mitta ei kasva? Omakohtaisia kokemuksia, huonotkin haluan tietää :-(

Vierailija
18.02.2007 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvamatta? Pari kolmekin vkoa voi mennä, ettei muutu, ja siten oikein ryöpsähtää..

-th-

Vierailija
2/7 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyttömän pieni vauva. eihän siinä sf-mittakaan kasva (siis että sen voisi huomata) jos vauva on viikkoihin nähden pienen pieni. äiti söi huonosti, oli suoraan sanoen nälkäkuurilla ja paino tippui vaan :( ei siinä vauvakaan saanut sitten kasvuun eväitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvu loppui aika loppu puolella raskautta. Syntyi pieni, mutta terve poika. Tarkkaa syytä ei tiedetty, epäiltiin istukan toimivuuden heikontumista.

Vierailija
4/7 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskausmyrkytys ja syntyikin sitten pikkuinen vauva rv 38+, vauvalla oli kuitenkin kaikki ihan hyvin.

Vierailija
5/7 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkailtiin pientä vauvaa, istukka toimi ihan hyvin. Vauva olikin sit tosi pieni. Hänellä sellainen sairaus, että on pienikasvuinen mutta muuten voi hyvin masussa ja myös sen ulkopuolella.

Vierailija
6/7 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ihan vaan perinnölliset seikat.

Mulla ekassa raskaudessa sf-mitta lakkasi kasvamasta ja itseasiassa pieneni (mittaaja aina sama). Syy selvisi vasta synnytyksessä, istukka oli pienikokoinen ja vajaatoimintainen, minkä vuoksi vauvakin oli pienikokoinen.

Toisessa raskaudessa vauvan kasvua seurattiin loppuraskaudessa ultrilla. Sf-mitta lakkasi taas loppuraskudesta kasvamasta, ihan loppua kohti kutistuikin pari senttiä, mutta silti lapsen kasvu oli normaalia. Vauva oli syntyessään pienehkö, mutta normaalin rajoissa.

Tuskin siis tulen mitään jättivauvoja jatkossakaan saamaan, vaikka alkuraskaudessa sf-mittani on huidellut molemmissa raskauksissa ylärajoilla.

Vierailija
7/7 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittoivat ultraan, epäili kai istukan toimintaa heikoksi. Ultrassa sanoivat että kaikki ok, mutta piti käydä tavallista useammin vielä sen jälkeen tarkistuttamassa tilanne. Sama täti sanoi myös aina että lapsivettä on vähän. Sitä oli aina ultrassa kuitenkin ihan normaalisti ja vauva oli sitten loppujen lopuksi ihan normaalin kokoinen, pitkä poika. Maha vaan ei ollut kovin suuri koskaan. Kai sillä asennolla sitten oli tekemistä asian kanssa, en tiedä, ei sitä kukaan sitten selvittänyt minulle sen kummemmin kun kaikki oli kuitenkin ok.