Yle: Nuoria yritetään ahtaa nyt yhteen muottiin ja se on psyykkisesti haitallista,
Kaikki nuoret miehet eivät ole konservatiivisia tai nuoret naiset liberaaleja. Se tulee ympäristölle joskus yllätyksenä ja ahdistaa nuoria. Kaikki eivät ole tunnistaneet itseään uutisissa esiintyvistä nuoren miehen ja naisen stereotypioista.
Kommentit (76)
"Erityisesti konservatiiviseksi itsensä mieltävät naiset eivät halunneet puhua arvoistaan omalla nimellään. Moni perusteli tätä sillä, että naisten konservatiivisuutta paheksutaan ja varsinkin väärinymmärretään helposti."
Miehenä olen varma, että noissa paheksujissa ei ole miehiä käytännössä lainkaan. Luulenpa, että ne paheksuvat naisetkin ovat lähestulkoon 100-prosenttisesti näitä kovaan ääneen huutavia liberaaleja feministejä.
No, ihmiset on ristiriitaisia otuksia. Ajatuksenvapaus oltava kaikilla. Itse olen jossain asioissa liberaali ja jossain asioissa konservatiivi.
Miksi ihmisten pitäis ylipäätään identifioitua yhtään mihinkään aatteisiin tai poliittisiin liikkeisiin? Mä en ymmärrä sitä ollenkaan miksi sitä edes haetaan
En mäkään ole kiinni missään ryhmittymissä tai identifoi itseäni yhtään mihinkään ja mä olen jo aikuinen mies. Mä vaan puhun asioita niiku mä ite ne näen. Ihan sama kuka siinä ottaa nokkiinsa
Jutussahan se sanottiinkin, eli median ja tutkimusten pitäisi lopettaa nuorten nimattimen yhteen ryhmään niin kuin kaikki nuoret olisivat samanlaisia ja yhtä massaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otskossa on pilkku?
En tiedä. Tätä meidän pitää nyt miettiä ja jättää itse aihe huomiotta.
Olisi korkea aika sallia naisten keskustelupalstoilla myös konservatiiviset mielipiteet, jotta naiset eivät ajautuisi yhteen ja samaan punavihreään muottiin.
Jotta ihmine voi oppia rakastamaan itseään, täytyy sen olla realistista ja ymmärtää myös heikkoudet ihmisessä, vasta tällöin voi ihminen rakastaa ympäristöään. Nykymaailmassa se on vaikeaa koska kokoaika kokee huonommuuden tunnetta. Ei ole aikaa tai taitoa ja kärsivällisyyttä syvällisille pohdinnoille.
Vierailija kirjoitti:
Jotta ihmine voi oppia rakastamaan itseään, täytyy sen olla realistista ja ymmärtää myös heikkoudet ihmisessä, vasta tällöin voi ihminen rakastaa ympäristöään. Nykymaailmassa se on vaikeaa koska kokoaika kokee huonommuuden tunnetta. Ei ole aikaa tai taitoa ja kärsivällisyyttä syvällisille pohdinnoille.
Nykymaailmassa vasta kärsimys ja menetys saa ihmisen oivaltamaan asioita. Esim elintaso kun putoaa.
Vierailija kirjoitti:
"Erityisesti konservatiiviseksi itsensä mieltävät naiset eivät halunneet puhua arvoistaan omalla nimellään. Moni perusteli tätä sillä, että naisten konservatiivisuutta paheksutaan ja varsinkin väärinymmärretään helposti."
Miehenä olen varma, että noissa paheksujissa ei ole miehiä käytännössä lainkaan. Luulenpa, että ne paheksuvat naisetkin ovat lähestulkoon 100-prosenttisesti näitä kovaan ääneen huutavia liberaaleja feministejä.
Olet väärässä. Olen liberaali feministi. Ihmisillä on vapaus olla mitä ovat, niin kauan kun sillä ei rajoiteta muiden elämää.
Koskaan aiemmin historiassa ei nuoria ole yritetty ajaa yhteen muottiin VÄHEMMÄN kuin nykyään.
Itsestään selväähän tuon nyt pitäisi olla että tutkimuksissa havaitut tilastolliset ilmiöt eivät koske kaikkia. Harmi että kaikesta ahdistutaan / uutisoidaan ahdistuttavan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Olen liberaali feministi. Ihmisillä on vapaus olla mitä ovat, niin kauan kun sillä ei rajoiteta muiden elämää.
Juuri näin. Kukin saa kotonaan pitäytyä periaatteissaan, olla kotiäitinä ja vaikka olla tekemättä aborttia, kunhan ei yritä viedä muilta oikeutta tehdä itselleen sopivia päätöksiä.
Siinähän se kun asuu koko Keski-Suomen tilastollisesti halvimmassa vuokra-asunnossa ja Kela huutaa että pitäisi muuttaa halvempaan. Ja silti talvisin sisälle tulee niin kylmä että joutuu pitää toppatakkia myös nukkuessakin. Paastopäivät jolloin ei syödä mitään on arkea ja jos puhelin hajoaa niin sitten pitää olla ilman siihen asti kunnes saa saa sukulaisilta jonkun vanhan. Lisäksi lääkkeet saavat jäädä apteekkiin eikä kotoa löydy sen enmpää lääkekaappia kuin mitään ruuista ja elintarvikkeista koottua kuukausien hätävaraa. Ja jos lamppu palaa niin sitten istutaan pimeässä kunnes budjetissa on tilaa uuteen polttimoon. Niin ja samaa hammasharjaa tullut käytettyä vuosia kun uuden ostaminen on ylimääräinen kulu.
Faith kirjoitti:
Itsestään selväähän tuon nyt pitäisi olla että tutkimuksissa havaitut tilastolliset ilmiöt eivät koske kaikkia. Harmi että kaikesta ahdistutaan / uutisoidaan ahdistuttavan.
Mutta jos tuntuu siltä että ei voi olla esimerkiksi työpaikalla omana itsenään tai puhua muiden kanssa samalla lailla ajatuksistaan, se on ihan oikea ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Eli fiksuja naisia, jotka eivät halua antaa naisvihaajille (miehille ja naisille) jalansijaa
Vierailija kirjoitti:
Olisi korkea aika sallia naisten keskustelupalstoilla myös konservatiiviset mielipiteet, jotta naiset eivät ajautuisi yhteen ja samaan punavihreään muottiin.
Entä jos ne mielipiteet ovat vahingollisia?
Intersektionaalinen feminismi luokittelee ihmiset ryhminsä edustajiin. Niinpä kaikki nuoret ovat samanlaisia.
Miksi otskossa on pilkku?