Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä se laihdutus lähtee, ei enää tekosyitä

Vierailija
02.11.2024 |

Kirjaan jokaisen suupalan ruokapäiväkirjaan, joka laskee kalorit. Enää en voi valehdella itselleni syömisistä. Näin mennä jokainen ateria jouluun asti ja sitten katsotaan mikä on tilanne. Toivottavasti painoa poissa jo muutama kilo jouluna. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo joku sovellus?

Vierailija
2/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Itse se työ pitää tehdä, ja rehellisyys on hyvä alku. Moni syö iloon, suruun, tylsyyteen, joten kannattaa myös keksiä uusia tapoja tunteiden käsittelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Tunnesyöminen onkin se isoin ongelma hyvin monella.

Voisi olla hyvä kirjata ylös myös tunnetila,  oppisit tunnistamaan mikä triggeröi syömään.  Onko kyse oikeasta nälästä.

Myös säännölliset ateria-ajat jaettuna päivän ajalle ja niissä pysyminen.  Syo tarpeeksi mutta ei liian vähän koska se kostautuu tai liikaa. Myös mitä juot!  Juomisissa on usein yllättävän paljon energiaa.

Vierailija
4/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan myös olla tämän kuun ilman vehnää ja herkkuja. Nuorempana oli rautainen itsekuri, nykyään lipsuu pahasti. Saa nähdä mihin asti pääsee.

Vierailija
5/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitan myös olla tämän kuun ilman vehnää ja herkkuja. Nuorempana oli rautainen itsekuri, nykyään lipsuu pahasti. Saa nähdä mihin asti pääsee.

Itsekurilla ei pääse mihinkään. Pitää poistaa se syy ylimääräisiin mielitekoihin.

Vierailija
6/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ainoastaan ruokia, joissa on korkeintaan 200 kcal/100g. 

Vierailija
7/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tunnesyöminen onkin se isoin ongelma hyvin monella.

Voisi olla hyvä kirjata ylös myös tunnetila,  oppisit tunnistamaan mikä triggeröi syömään.  Onko kyse oikeasta nälästä.

Myös säännölliset ateria-ajat jaettuna päivän ajalle ja niissä pysyminen.  Syo tarpeeksi mutta ei liian vähän koska se kostautuu tai liikaa. Myös mitä juot!  Juomisissa on usein yllättävän paljon energiaa.

Mitä tarkoitat säännöllisellä?

Vierailija
8/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Aloitin kolme viikkoa sitten. Vaakaan en ole uskaltanut mennä, mutta mittanauha ja naama näyttää että ainakin nestepöhö on lähtenyt rivakasti liikkeelle. Vaakaan menen viikon päästä. 

Vierailija
9/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi läski ja sen turhat lupaukset 😂 joo joo, oot läski vielä vuonnakin 2034 😂😂

Vierailija
10/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mukana! Meidän lähikylpylässä on semmoinen Hydrohex vesijumppa aparaatti. Siinä menee tunti ihan heittämällä. Olen käynyt 3-4krt/viikossa. 

Vierailija
11/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Onnea ja sisua matkaan! Anna mennä!

Vierailija
12/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo joku sovellus?

Minä käytän sellaista kuin kilokalori.net. Onhan niitä monenlaisia sovelluksia, valitsin tuon kun on simppeli ja ilmainen. Ap

Vierailija
13/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi läski ja sen turhat lupaukset 😂 joo joo, oot läski vielä vuonnakin 2034 😂😂

Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa :) ap

Vierailija
14/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rupea mihinkään kikkailuihin. Syön tavallista monipuolista ruokaa, jonka näin alkuun punnitsen tai mittaan. ap

Vierailija
15/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi mollata ja naureskella. Minkä ne itselleen voivat nämä kaloreitten kyttääjät. Aina heidän yritys kaatuu ja silti eivät opi yhtään mitään, vaan yrittävät uudelleen samaa kaloreitten kyttäämistä. Jaa taas kaatuvat.

Vierailija
16/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut kohta vuoden. Tammikuussa painoin 93kg, eilen kävin puntarilla ja se näytti 93kg. Samaa näytti helmikuussa, ja maaliskuussa..., syyskuussa ja lokakuussa. Älykello on povannut koko vuoden, että kulutukseni on jotain päälle 3000kcal päivässä. Fatsecret sovellukseen olen kirjannut syömiset ja juomiset, syön noin 2000kcal päivässä. Poikkeuksia syömisiin on ollut vain pääsiäisenä, juhannuksena ja veljenpojan häissä. Aloitin tammikuussa liikuntaharrastuksenkin.

Motivaatio alkaa olla aika nollissa. Onko syynä anemia vai stressi?

Vierailija
17/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi mollata ja naureskella. Minkä ne itselleen voivat nämä kaloreitten kyttääjät. Aina heidän yritys kaatuu ja silti eivät opi yhtään mitään, vaan yrittävät uudelleen samaa kaloreitten kyttäämistä. Jaa taas kaatuvat.

Niinpä, sääliks noita käy.

Vierailija
18/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laihduttanut kohta vuoden. Tammikuussa painoin 93kg, eilen kävin puntarilla ja se näytti 93kg. Samaa näytti helmikuussa, ja maaliskuussa..., syyskuussa ja lokakuussa. Älykello on povannut koko vuoden, että kulutukseni on jotain päälle 3000kcal päivässä. Fatsecret sovellukseen olen kirjannut syömiset ja juomiset, syön noin 2000kcal päivässä. Poikkeuksia syömisiin on ollut vain pääsiäisenä, juhannuksena ja veljenpojan häissä. Aloitin tammikuussa liikuntaharrastuksenkin.

Motivaatio alkaa olla aika nollissa. Onko syynä anemia vai stressi?

Toimimaton laihdutustapa on syynä.

Vierailija
19/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rupea mihinkään kikkailuihin. Syön tavallista monipuolista ruokaa, jonka näin alkuun punnitsen tai mittaan. ap

Et "kikkaile" mutta punnitset ja mittaat??

Olisko järkevämpää syödä aitoa ruokaa, jota ei tarvii mittailla?

Vierailija
20/25 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään kyllä miten tässä käy. Suklaalevyt kun seuraavaksi tarjouksessa käyt niitä ostamassa ja syöt ne heti. Siitä se herkuttelu sitten taas lähtee.