Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko heittää pihalle toisen omistamastasi asunnosta, jos toinen on siellä kirjoilla?

Vierailija
02.11.2024 |

Voitko siis heittää pitkäaikaisen asuinkumppanisi pihalle, vaikka hänen osoite jne. On asunnossa?  Erotilanteesta kyse. Ei lapsia, ei avioliittoa. Onko tietoa miten asia lain mukaan menee? 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
42/47 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Sovit asiasta exän kanssa ja annat hänelle kuukauden aikaa järjestää itselleen uuden asunnon. Ja kirjallisena se sopimus, tai vähintään ilmoitus, jos ei enää olla puheväleissä. Jos ei suju, avokumppanille voi hakea häätöä.

Jos vuokrasopimus molemipien nimissä et voi häätää toista puoliskoa. jos omista yksin asunnon,silloin häätäprosessi oikeusteitse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asui naapurustossa pariskunta ja asunto oli naisen. Mies petti naista ja nainen ilmoitti miehelle saat lähteä. Urakka olisi ollut pitkä, juuri siksi, kun toinen asui siellä. 

Otettiin naapureina vähän oman käden oikeutta ja taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ilmoitti autopaikka, missä oli pitänyt autoaan, pitää luovuttaa toiselle. Kadulta mahdotonta löytää autopaikkaa. Tähän löytyi ihan laillinen peruste, heillä oli 2 autopaikkaa. 

Pyykkituvassa tehtiin pientä kiusaa ja auton ikkunaan oli käyty kirjoittamassa mm pettäjä huulipunalla. 

On vaikea ymmärtää miksi haluaa jäädä asumaan toisen luo pettämisen jälkeen

Vierailija
44/47 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa. Luuleeko täällä ihmiset oikeasti, että toisen asunnossa saa asua loputtomiin ilmaseksi? 

Vierailija
45/47 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kirjolla olevaa heittää ulos. 

Vierailija
46/47 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te höpötätte? Jos minä omistan asunnon ja olen avoliitossa ja tulee ero, tietenkin asunto jää minulle. Ei hänellä ole siihen oikeutta, ei edes asumisoikeutta. Suomessa ei ole sellaista lakia, että jollain on oikeus olla asunnossa vain siksi, että hän olisi siellä kirjoilla. Avioliitto on monimutkaisempi, koska avioliiton osituksessa puolisolla voi olla oikeus omaisuuteen. Tietysti jos asunto on ollut toisella jo ennen avioliittoa eikä muuta jaettavaa yhteistä omaisuutta ole, niin silloin asunto edelleen säilyy hänellä, jonka se oli ennen avioliittoa. Usein vaan sattuu olemaan muutakin omaisuutta, kuten autoja, irtaimistoa jne., ja sen takia erotilanteissa voi käydä niin, että omaisuutta jaettaessa se asuntojen menee myyntiin. Ystävälläni oli tuollainen tilanne, että hänen kotinsa oli hänen jo ennen naimisiin menoa, mutta kun eri tuli, hän joutui myymään sen maksaakseen exälle osuuden autosta ja tietyistä kodinkoneista, jotka taas oli hankittu yhd

Oot kyllä nyt ihan kujalla tässä asiassa. Jos ihminen on kirjoilla siinä asunnossa, niin oikeuden silmissä se on sen koti. Ei ihmistä voi heittää pihalle omasta kodistaan noin vain.  

Vierailija
47/47 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te höpötätte? Jos minä omistan asunnon ja olen avoliitossa ja tulee ero, tietenkin asunto jää minulle. Ei hänellä ole siihen oikeutta, ei edes asumisoikeutta. Suomessa ei ole sellaista lakia, että jollain on oikeus olla asunnossa vain siksi, että hän olisi siellä kirjoilla. Avioliitto on monimutkaisempi, koska avioliiton osituksessa puolisolla voi olla oikeus omaisuuteen. Tietysti jos asunto on ollut toisella jo ennen avioliittoa eikä muuta jaettavaa yhteistä omaisuutta ole, niin silloin asunto edelleen säilyy hänellä, jonka se oli ennen avioliittoa. Usein vaan sattuu olemaan muutakin omaisuutta, kuten autoja, irtaimistoa jne., ja sen takia erotilanteissa voi käydä niin, että omaisuutta jaettaessa se asuntojen menee myyntiin. Ystävälläni oli tuollainen tilanne, että hänen kotinsa oli hänen jo ennen naimisiin menoa, mutta kun eri tuli, hän joutui myymään sen maksaakseen exälle osuuden autosta ja tietyistä kodinkoneista, jotka taas oli hankittu yhd

Kannattaa lukea lakia ja yllättyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan