Miksi iso osa ihmisistä haluaa omakotitalon ja suojaisan tilavan tontin?
Sellaiset talot menevät tälläkin hetkellä nopeasti kaupaksi. Eli haluavat tilaa ympärilleen. Ja silti sitten nämä samat tyypit täyttävät sen ihmisillä. Suomessa ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä.
Kommentit (28)
Se on perinteinen tapa asua ja elää. Luonnollisempaa kuin asua kerrostalossa.
No lapset ovat rekvisiittaa sinne taloon. Se on sitten niiden ongelma jotka joutuvat aikuistuttuaan kilpailemaan näiden kanssa taas niistä tilavista kodeista.
oma tupa oma lupa.
Olla alasti takapihalla saunan päälle
Olut kädessä
Kusella nurkan takana
Ja pari hehtaaria mettää siinä vieressä
Se on hyvä näin
En minä ainakaan halua. Minulla on puolenmiljoonan kerrostaloasunto Helsingin kantakaupungissa. Aina voisin muuttaa omakotitaloon Vantaalle tai Espooseen.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua. Minulla on puolenmiljoonan kerrostaloasunto Helsingin kantakaupungissa. Aina voisin muuttaa omakotitaloon Vantaalle tai Espooseen.
Miten liittyy aloitukseen? Kaltaisiasi varten väänsin vielä rautalangasta otsikon muttei näköjään sekään riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeasti sadan tuhannen kerrostalo mistä jouduit maksamaan puoli miljoonaa koska pk-seutu.
Ihminen on elukka, joka pyrkii tekemään valtaosan asioista kuten muutkin tekevät. Hänen elämänsä voisisi joku muu hänelle käsikirjoittaa ennen hänen syntymäänsä ja se olisi sellainen jonka hän elääkin/pyrki elämään.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on elukka, joka pyrkii tekemään valtaosan asioista kuten muutkin tekevät. Hänen elämänsä voisisi joku muu hänelle käsikirjoittaa ennen hänen syntymäänsä ja se olisi sellainen jonka hän elääkin/pyrki elämään.
Laatikon ulkopuolelta ajattelua kutsutaan siksi ulkopuolelta ajatteluksi, koska harva siihen kykenee. Olemme kuin robotteja, pohjimmiltaan kaikki samanlaisia.
Varmaan siksi kun iso osa ihmisistä on niin rasittavia. Jos kaikki käyttäytyisivät hyvin ja ottaisivat muut ihmiset huomioon, muissakin asuinmuodoissa ts. lähempänä muita ihmisiä, olis ihan mukava asua.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi kun iso osa ihmisistä on niin rasittavia. Jos kaikki käyttäytyisivät hyvin ja ottaisivat muut ihmiset huomioon, muissakin asuinmuodoissa ts. lähempänä muita ihmisiä, olis ihan mukava asua.
Mutta pointti oli ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy aloitukseen? Kaltaisiasi varten väänsin vielä rautalangasta otsikon muttei näköjään sekään riittänyt.
No koska se on iskostettu suomalaiseen mielenmaisemaan.
Koska haluan vaan asua rauhassa ja että on tilaa. En halua yhtään miettiä näkeekö joku ja mitä naapurit ajattelee kun astun ovesta ulos ja teen jotain pihalla. Voin olla aataminasussa tai pilkkihaalarissa.
Halpaa
Mut joo, mä en ole suurin osa ihmisistä. En tod halua työleirille
Mä asun vuokralla rivarissa ja nautin. Kun jääkaappipakastin hajoaa, niin soitan talohuoltoon ja jo tunnin päästä mulle asennetaan uusi ja vieläpä sellainen pakastin siinä, että sulattaa itsestään. On mukavia naapureita ja tosi hyvä pesutupa. Oma sauna on. Luontoa ja metsää ympärillä. Nautin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeasti sadan tuhannen kerrostalo mistä jouduit maksamaan puoli miljoonaa koska pk-seutu.
Maksoin sen jo. Maalla-asuvat kaveritkin ihmettelevät. Niille ei kehtaa sanoa, että voisin ostaa niiden kaikkien talot tämän hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Nuori ihminen ja noin kyynistynyt.
Omakotitalo ison kaupungin laitamilla. Aidattu iso piha ja puutarha, jossa patio grillaamista ja kiikussa lukemista varten. Kaunis piha, jossa koirakin viihtyy. Mansikoita, omenoita ja viinimarjoja.
Autotalli ja pihasaunakin. Mikä vika se nyt tuossakin on?
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo ison kaupungin laitamilla. Aidattu iso piha ja puutarha, jossa patio grillaamista ja kiikussa lukemista varten. Kaunis piha, jossa koirakin viihtyy. Mansikoita, omenoita ja viinimarjoja.
Autotalli ja pihasaunakin. Mikä vika se nyt tuossakin on?
Epäekologisin asumismuoto ainakin.
Ei ne sinne tontille halua ihmisiä, mistä tuon keksit? Ne haluaa ihmiset betonilokeroihin homehtumaan ja itselleen kivan elämän.