Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rakastunut ulkomailla asuvaan ihmiseen mutta pelkään miten tulevaisuus kun rahamme ei riitä.

Vierailija
01.11.2024 |

Olemme olleet siis ystäviä tuosta 25-vuotiaasta asti, sukupuolia en nyt tässä viitsi mainita. Olemme nyt päälle 30 vuotiaita molemmat. Olemme kumpikin samankaltaisia, ujoja introverttejä jotka viihtyy kotona ja kummallakin on myös jonkin verran sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja ahdistusta/masentuneisuuteen taipuvuutta. Tämän vuoksi emme ole kumpikaan olleet paljon työemässä, itse olen opiskellut ja hän on joutunut lopettamaan työt sairastumisen takia pari kertaa. Molemmilla on traumoja lapsuudesta/nuoruudesta ja olemme tukeneet toisiamme ja päässeet yli kaikesta yhdessä.

kerran meille tuli "ero" tai lopetimme nettittuttavuuden, sitten molemmat lähti eri teille, mutta vähän ajan päästä palauduimme takaisin toistemme luokse ja tajusimme että haluamme olla yhdessä vaikka emme pystykään olemaan "aito pari" tosielämässä. Siinä vaiheessa hän alkoi säästää rahaa ja sitten matkusti tapaamaan minua ja vietimme ikämuistoiset pari kuukautta täällä jona aikana rakastuin häneen vaikka tiesin jo aiemmin että välitän ja rakastan häntä kovasti. Se tunne vain vahvistui kun tapasin hänet ja hän tuntuu "omalta ihmiseltä"

Nyt tilanne on taas se että olemme olleet "erillään" yli vuoden koska kummallakaan ei ole rahaa ja ei olla työelämässä. Kumpikin kyllä ymmärtää tämän että oman jaksamisen kannalta ei voida,ja tilanne on raskas mutta samaan aikaan ymmärretään että tälläinen ihminen joka tuntuu omalta on niin harvinaista ettei voida luopua toisistamme millään. Molemmat on yrittäneet säästää jonkin verran mutta matkustaminen on todella kallista. 

Nyt olen alkanut miettiä että haluaisin vain asua yhdessä hänen kanssaan, samassa talossa ja tehdä asioita yhdessä. Mutta voidaanko me koskaan asua yhdessä kun ollaa molemmat "köyhiä". Matkustella kai voi silloin tällöin mutta miten muuten.  Niin ja en viitti tässä mainita sukupuolia ettei tule mitään naiset sontaa tai miehet sontaa postauksia, kyse on vain tärkeästä ihmisestä minulle ja kaipaisin vinkkejä. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei kummallakaan ole työpaikkaa niin eikö se ole suht helppoa muuttaa toisen luo? Ei maa kyseessä?

Vierailija
2/7 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat asutte EU-maassa niin eihän se ole mikään ongelma toisen muuttaa toisen luo. Jos toinen asuu kaukomailla niin sitten vaan yhdessä säästätte niin kauan että toiselle saatte lentolipun. Yhdessä teillä molemmilla olisi varmasti helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei selvästikään motivoi teitä tarpeeksi. Kun minä rakastuin ulkomailla, olin niin täynnä energiaa ja  tein kaikkeni hänen saamisekseen Suomeen. Sainkin, mutta hänet karkoitettiin, koska emme menneet naimisiin. Sitten kävin naimassa hänet kotimaassaan, että hän pääsi takaisin Suomeen. 

Alku oli köyhää ja vaikeaa. Vaan niin vaimoni sai oleskeluluvan ja pääsi suomenkielen kurssille, josta jopa maksettiin peruspäivärahan suuruista kotoutumistukea. Kielen opittuaan hän pääsi ensin töihin. Opiskeli sitten AMK:ssa tutkinnon ja nykyisin elämämme on aivan samanlaista kuin suomi-suomi-pariskuntienkin.

Kaikki hoituu, kun on tarpeeksi tahtoa. Näin, vaikka minunkin uskoni loppui, kun poliisi saattoi hänet kotimatkalle lentokoneeseen.

Vierailija
4/7 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia tulee niin raha kyllä auttaa. Matkustaminen sukulaisia tapaamaan on kallista perheen kanssa.

Vierailija
5/7 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin kun menee, niin oleskelulupa tulee. Maistraatissa vihkiminen kai on ilmaistakin, tai ei ainakaan paljoa maksa.

Vierailija
6/7 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista.

Vierailija
7/7 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suloista kaikki muu paitsi toi traumoissa ja köyhyydessä vellominen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä