Tilasin matkahuollon lokeroon paketin ja sanotaan että tarvitaan bluetooth yhteys noudossa
En edes tiedä mikä se on melkein. Mitä pitää tehdä. Joku ohje on esillä, en ole varma tajuanko. Kääk. Katson kohta puhelinta. Huhhuh.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Matkahuollon paketin hakemisessa ei tarvita bluetoothia todellakaan. Olen matkahuollossa töissä. Se paketti haetaan numero koodin avulla joka tulee puhelimeen ja sähköpostiin Joku varmaan yrittää kalastella tietojasi ja murtautua puhelimeesi ja viesä rahasi tililtäsii.
Päivitäpä tietosi. Ulkona oleviin matkahuollon automaatteihin tarvitsee Bluetoothin. Googleta vaikka.
Vien paketteja automaatiin ja koodin avulla se paketti noudetaan siitä lokerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vien paketteja automaatiin ja koodin avulla se paketti noudetaan siitä lokerosta.
Noin toimii sisällä olevat automaatit. Ulkona on näitä Bluetoothilla toimivia.
Ulkona oleviin tarttee äpin. Ei saa muuten auki
Vierailija kirjoitti:
Vitsi mua rupee rasittamaan tää, että joka asiaan tarvitaan kohta joku hlvetin äppi!
Siinä samalla luovutat tietosi Kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona oleviin tarttee äpin. Ei saa muuten auki
Hyvä tietää, en tilaa mitään Matkahuollosta.
Mulla on näppäinpuhelin, eikä mkään nykyhärpäke.
Mä päätin alkaa vähät tilaukseni tilata kotiin tuotuna. Viimeksi oli paketti viety 8 kilometrin päähän johonkin kyläkauppaan. Piti ensi kyyti kerjätä sukulaiselta, että sinne pääsi. pkle.
Todellakin tarvitaan sekä Paketit äppi että lisäksi päälle sijaintitiedot ja bluetooth.
En suostu ottamaan puhelimeeni Paketit äppiä. Oletteko katsoneet, kuinka paljon kyseinen sovellus sekä kerää että jakaa puhelimen omistajan tietoja. Ihan älyttömästi. Sen voi selvittää esim. Google play -kaupasta tai puhelimestanne, jos olette kyseisen sovelluksen/äpin puhelimeenne hommanneet.
Ja toki puhelimessa pitää olla päällä myös nettiyhteys noiden edellisten lisäksi, että sen paketin Matkahuollon automaatista saa - joskus ei saa silloinkaan, kun homma jostain syystä heillä tökkii.
Ai sellaisiakin on? Minä olen aina saanut koodin tekstarilla.
Miten joku voi olla noin I d i o o t t i 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei hätää tää kuulostaa pahemmalta kuin mitä oikeasti on 😄 Selitän tosi yksinkertaisesti mitä tapahtuu ja mitä sun pitää tehdä.
📦 Mikä juttu tää bluetooth-nouto on?
Matkahuollon pakettiautomaatti käyttää Bluetoothia, jotta se voi jutella sun puhelimen kanssa ja avata oikean lokeron automaattisesti.
📱 Mitä sun pitää tehdä:
Ota Bluetooth päälle puhelimesta
Asetukset Bluetooth päälle
Avaa Matkahuollon sovellus (jos sulla on se)
Tai se linkki / koodi, jonka sait viestillä
Mene automaatin luo
Seuraa ohjeita puhelimessa:
yleensä siinä lukee jotain tyyliin avaa lokero
Kun oot tarpeeksi lähellä, lokero avautuu itsestään
😅 Jos et oikein ymmärrä ohjetta:
Ei haittaa tee vaan näin:
Mene automaatille
Laita Bluetooth päälle
Avaa viesti/sovellus
Paina siitä avaa lokero (tai vastaava)
👉 Se on oikeasti aika automaattista sun ei tarvitse osata Bluetoothia mitenkään erikseen.
🚨 Jos ei toimi:
Tarkista että:
Bluetooth on päällä
Oot ihan automaatin vieressä
Voit myös:
käynnistää Bluetoothin pois/päälle
kokeilla uudestaan
Jos haluat, voit vaikka lähettää sen ohjeen tekstin tänne voin selittää sen just sulle rivi riviltä 👍
puhelimessa ylhäällä kuvakkeissa, ilmaantuu alaspäin hipaisemalla, pitää näppäistä päälle jolloin muuttuu sinipohjaiseksi pallukaksi.
Muakin ärsyttää. Jouduin tällä tapaa noutamaan yhden paketin. En tykkää rekkailla ja syötellä tietojani mihinkään appeihin. Tekstiviestillä koodi xxxxx toimisi ihan hyvin. Kaikilla ei vieläkään ole älypuhelinta ja pluutuutteja. Eikä ole kivaa alkaa automaatilla tutkimaan ja näpyttelemään mitään ylimääräistä. Moni ei ehkä osaakaan.
Mulle tuli reilu kuukausi sitten paketti, johon tarvittiin Matkahuollon äppi. Mulla sattuu olemaan ikivanha puhelin, johon ei Play -kaupan äppejä saa, joten paketti palautui lähettäjälle ja noin viikon kuluttua minulle takaisin postin kautta. Lähettäjä (iso firma) maksoi kuljetukset.
Mielestäni olisi järkevää, että verkkokaupoilla olisi toimitus -valikoimissa mahdollisuus valita, eli rasti ruutuun, hyväksyykö asiakas toimituksen, joka vaatii Matkahuollon äpin. En hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
Joo näkyy Matkahuolto käyttävän bluetoothia.
Postnord käyttää kanssa osassa automaatteja. Ne tekee tätä sitä varten, että kun ne käyttää bluetoothia, niin pakettiautomaatista voidaan tehdä halvempi (ei näppäimistöjä, näyttöjä, jne.) ja toiseksi se sovellus asiakkaan puhelimessa liikennnöi sitten verkkoon ja pakettiautomaatilla ei tarvitse olla omaa 4G liittymää, mikä myös säästää kustannuksia ja vähentää mahdollisesti rikki meneviä asioita.
Mutta samalla tämä oman sovelluksen ja tilin vaatiminen joka h*lvetin firman palvelun kanssa nyppii todella rankasti. Tämä tietysti sen lisäksi, että osalle ihmisiä joilla ei ole älykännyköitä sellaiseen vaihtamisesta tulee kustannuksia, ei vain kännykästä vaan siihen tarvittavasta kallimmasta liittymästä. Sen lisäksi vielä heidän pitää opetella käyttämään sitä laitetta, että se pysyy päivitettynä ja turvallisena yms. yms. eikä heitä huijarit vedätä.
Valtio voisi alkaa tehdä jotain ohjaavaa sääntelyä ja pakottaa ainakin nämä tämän kaltaiset käyttämään jotain yhteistä sovellusta, niin ettei joka firmalla ole omaa.
Kun kuitenkin paketin vastaanotossa on kyse käytäjän tunnistamisessa. Niin Suomi.fi on se mihin nämä ziljoona erillistä palvelua voisi perustua. Eli ei mitään firmakohtaisia muita tilejä vaan ainoastaan tunnistautuminen suomi.fi palvelun kautta ja riittäisi, että kännykässä on suomi.fi sovellus, jossa käytäisiin tunnistautumassa ja sitten sieltä pompautus jakelijan sivulle jossa nappi, millä luukku aukeaa. Ja käytäntö postin sovellukseen kanssa, kun se kerran on nykyisin vain yksi monista jakelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli reilu kuukausi sitten paketti, johon tarvittiin Matkahuollon äppi. Mulla sattuu olemaan ikivanha puhelin, johon ei Play -kaupan äppejä saa, joten paketti palautui lähettäjälle ja noin viikon kuluttua minulle takaisin postin kautta. Lähettäjä (iso firma) maksoi kuljetukset.
Mielestäni olisi järkevää, että verkkokaupoilla olisi toimitus -valikoimissa mahdollisuus valita, eli rasti ruutuun, hyväksyykö asiakas toimituksen, joka vaatii Matkahuollon äpin. En hyväksyisi.
Se olisi todella hyvä, että voisi valita itse toimittajan ja toimituspaikan. Mutta monet kaupat näkyy tekevän jo samaa kun Amazon on tehnyt pidempään, että jos et erikseen maksa lisäpalveluna nopeammasta toimituksesta.
Niin ne tekee pikana automatisoidun kilpailutuskyselyn joukolle heille toimituksia tekeviä ja ottavat siitä halvimman tarjouksen, jolloin et saa itse valita toimittajaa ja sekin on tuurissa miten valittu toimittaja sitten jakelee sen sinulle. Koska halvin on aina käytönnössä myös huonoin mahdollinen, niin ostajana sitten olet sen armoilla miten huonoa palvellua toimituksen voittanut jakelija käytännössä tekee. Amazon tekee tätä ihan tahallaan, koska ne haluaa tällä painostaa sieltä ostavia Amazon Prime palvelun tilaajiksi. Ja sekin riippumatta siitä onko siitä mitää hyötyä meillä täällä Euroopan reunalla asuville -- vinkki, ei ole. Maksat vain lisää palvelusta mitä et saa Prime asiakkaana.
Ja kuten niin monessa asiassa aiemminkin, se mitä Amazon tekee ensin ajan myötä sitten heidän kanssaan kilpailevien on apinoitava omiin palveluihin saadakseen hinnat yhtä alas kun Amazon ja pystyäkseen kilpailemaan Amazonin hintojen kanssa.
Matkahuollon paketin hakemisessa ei tarvita bluetoothia todellakaan. Olen matkahuollossa töissä. Se paketti haetaan numero koodin avulla joka tulee puhelimeen ja sähköpostiin Joku varmaan yrittää kalastella tietojasi ja murtautua puhelimeesi ja viesä rahasi tililtäsii.