Pystyisitkö seurustelemaan miehen kanssa, joka ei tee mitään elannokseen?
Tämä mies on perinyt osakesalkun joka tuottaa passiivisena osinkoja ~250 000 euroa vuodessa. Mies ei seuraa salkun kehitystä tai koske siihen millään tavoin.
Pystyisitkö seurustelemaan tällaisen miehen kanssa, joka ei ole koskaan ollut töissä tai aiokaan mennä töihin?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
Entä jos tämä ei olisi töissä mutta osakesalkun sijasta tuloina olisi vain työmarkkinatuki?
En.
Eli olet maksullinen nainen. Hinnasta vain pitää neuvotella kanssasi.
Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
Entä jos tämä ei olisi töissä mutta osakesalkun sijasta tuloina olisi vain työmarkkinatuki?
En.
Nyt meni työttömällä raukalla tunteisiin :(
Saan palkkaa 2100€ kuussa. Mutta olen ollut työtönkin.
Kyllä se ihan normaalisti riippuu kaikesta muusta eli puolisokokelaan luonteesta, maailmankatsomuksesta, historiasta, kiinnostuksen kohteista, elämäntilanteesta, tulevaisuuden haaveista, ulkoisesta olemuksesta ja siitä mikä teitä yhdistää tai ei yhdistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
En.
Nyt meni työttömällä raukalla tunteisiin :(
Saan palkkaa 2100€ kuussa. Mutta olen ollut työtönkin.
En seurustelisi kanssasi tuollaisella palkalla.
En. Tuskin meillä olis riittävästi henkistä yhteyttä. En usko, että hän pystyisi antamaan henkistä tukea esim. urallani, kun ei omaakaan ole. Työ ja ura kun on muutakin kuin rahaa.
Toisaalta, jos olisi tunneälykäs mies ja hoitais mun kotia, niin mikä jottei.
Eipä se itsestä ole kiinni, varmaan monikin tekisi jotain elannokseen jos saisi
Seurustelen työttömän miehen kanssa. Mieheni on ollut töissä pitkäänkin mutta työt vaan loppui rakennusalalla koska ulkomaalaisia tuli paljon. Mieheni sai perinnön mutta en ole sen takia ollut mieheni kanssa koska olin sen kanssa jo ennen perintöä. Mieheni on fiksu, mukava ja turvallinen. Luonne menee aina rahan edelle minun silmissä. En ole elänyt mieheni rahoilla eikä se minun rahoilla vaikka sain huonoa palkkaakin pitkään. Mieheni kyllä maksoi muutaman loman koska halusi että lähdemme jonnekkin eikä vaan olla kotona aina.
Vierailija kirjoitti:
En, kunnioitettavaa olisi huolehtia perinnöstä eli seurata osakkeita ja sijoittaa sen mukaan. Näin perintöä jäisi kunnolla jälkipolvillekin.
Ai sun lapsille ei riittäisi, että jäisi esim. 200 000 euroa? Aikamoiset vaatimukset.
Komeaa ja NUARTA lihaxitasta taiteilia sielua voisin elättää perintö rahoillani
Pystyisin ihan mielelläni. Se kuitenkin kummastutti, miksi ei lainkaan seuraa sijoituksiaan. Luulisi, että vähän kiinnostaisi tutustua muuhunkin kuin passiiviseen sijoittamiseen. Olen itsekin passiivinen sijoittaja, mutta kyllä mä nyt vähän asiaa miein.
Lisäksi kiinnostaisi mihin mies käyttäisi päivänsä. Pelaako pleikkarilla päivät pitkät vai tekeekö jotain muille hyötyä tuottavaa. Auttelee vanhempiaan, toimii valmentajana lapsille tai tekee jotain muuta vapaaehtoistyötä. Tai onko joku iso oma tavoite. Kirjoittaako kirjaa ja valmistautuu vuorikiipeilyretkeen?
En mä halua ketään elättää. Kuulostaa luuserilta.
Vierailija kirjoitti:
En mä halua ketään elättää. Kuulostaa luuserilta.
Miehellä on 250 000€:n vuositulot. Aika rikas saat olla, jos yllät edes lähelle samaa.
Vierailija kirjoitti:
En, kunnioitettavaa olisi huolehtia perinnöstä eli seurata osakkeita ja sijoittaa sen mukaan. Näin perintöä jäisi kunnolla jälkipolvillekin.
Tän oon kuullu ennenkin, ja 9/10 aktiivisijoittajasta on tullut aika lailla takkiin
Ei haittaisi. En joutuisi elättäjäksi, koska miehellä olisi omat tulot. Jos asuisimme yhdessä, hänellä olisi aikaa tehdä enemmän kotitöitä. N52
Tosi vähän olisi varmaan meillä yhteistä.
Itselleni työ on tärkeä osa identiteettiä, haluan kehittää itseäni ja opiskella jne. Samoin mielestäni on tärkeää tehdä jotain muidenkin kuin oman itsensä hyväksi, oli se sitten yhteiskunnan rakentaminen työllä tai vaikka väitöskirjan kirjoittaminen, junnujalkapallojoukkueen valmentaminen tms.
Aloitus ei kerro, onko tässä kuvitteellisessa tilanteessa hra oloneuvos kuitenkin muuten aktiivinen: toimiiko järjestöissä, ehkä tekee vaikka opintoja jonnekin tai käyttää arkipäivät vanhan hirsitalon perinneremonttiin? Jos näin, niin voisin nähdä meidät edes treffeillä. Tärkeintä on, ettei makaa isossa olkkarissa jätti-TVn edessä kaiket päivät odotellen kuolemaa, tai vastaavasti hassaa ainutkertaista elämää vaan hedonistisiin aktiviteetteihin.
Muutamia perintömiljonäärejä tuntevana vastasin gallupin ei, mutta kuten sanottua, jos meillä olisi samanlaiset arvot ja elämäntyyli, voisin tietysti parisuhdettakin harkita. Harkita siksi, että pitää tietty olla myös molemminpuolista viehätystä ja yhteensopivuutta muuten.
Tottakai voisin! Miksi ihmeessä mies kävisi töissä jos noin hyvin tienaisi muutenkin? En minäkään kävisi! Parempi vaan kun ei käy, niin on enemmän aikaa tehdä kaikkea kivaa, kuten matkustella. Eikä olisi ongelmaa saadaanko lomat samaan aikaan, kun mies olisi aina lomalla.
Yli puolet vastaajista ei seurustelisi miehen kanssa, joka tienaa 250 000e sijoituksilla vuodessa? En nyt ymmärrä alkuunkaan mistä on kyse.. Miten ihmeessä se, että on ansiotöissä kahdeksan tuntia päivässä, tekee miehestä kelpoisen parisuhteeseen?
Esimerkin mies aivan varmasti pystyy elättämään itsensä tai vaikka koko perheensä noilla tuloilla. Onko tämä nyt joko statusjuttu? Ei ole tarpeeksi hienoa titteliä, vai mitä ihmettä?
En. Seurustelen vain naisen kanssa.
Korvaan aloituksen mies-sanan henkilöllä. Arvostan suuresti vapautta, vapaa-aikaa ja toimettomuutta. Periaatteessa työtä tehdään siksi että voi maksaa laskut, joita elämämme tuottaa. Kun ei tarvitse miettiä mistä saa rahaa seuraavan kuukauden laskuihin, vapautuu kapasiteettia muuhun. En ihannoi oravanpyörää tai kuluttamista missään määrin. Kukin tehköön mitä haluaa kunhan ei aiheuta haittaa muille.
Päätökseni seurustella jonkun kanssa ei ole tuollaisesta asiasta kiinni.