Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verottaja ja poliisi tarkistavat, että renkaidenvaihdosta löytyy kuitti

Vierailija
01.11.2024 |

Nyt talvirengasautoilijat saavat sakot ja jälkiverot, jollei kuittia löydy. Kesärengasautilijat saavat pelkät sakot, koska renkaitahan ei ole vaihdettu:

https://www.is.fi/autot/art-2000010797036.html

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito?

Vierailija
2/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaihtaa itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuittiin pitää kirjoittaa jos maksaa luonnossa?

Vierailija
4/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin tänään äidille talvirenkaat ja ei me mitään kuitteja siitä kirjoiteltu, 100€ äiti tyrkkäs minulle rahaa kouraan, pitääkö minun tai äidin olla nyt huolissaan? Pitäisikö tässä nyt lähestyä sitä maikkarin ohjelmaa johon ihmiset lähettelevät "pitääkö olla huolissaan" kysymyksiä? Nyt kyllä vähän arvelutaa äidin puolesta jos poliisi pysäyttää ja alkaa kyselemään joutavia renkaiden vaihdon perään.

Jonne, 23v

Vierailija
5/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vaihtaa renkaita. Ostaa aina uuden auton kun kumit loppu.

Vierailija
6/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin tänään äidille talvirenkaat ja ei me mitään kuitteja siitä kirjoiteltu, 100€ äiti tyrkkäs minulle rahaa kouraan, pitääkö minun tai äidin olla nyt huolissaan? Pitäisikö tässä nyt lähestyä sitä maikkarin ohjelmaa johon ihmiset lähettelevät "pitääkö olla huolissaan" kysymyksiä? Nyt kyllä vähän arvelutaa äidin puolesta jos poliisi pysäyttää ja alkaa kyselemään joutavia renkaiden vaihdon perään.

Jonne, 23v

Relax . Äitees saa lahjoittaa sulle verotta 4999 e vuodessa verotta. , 99  cent 

Vierailija
7/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin toki saa vaihtaa, kommentoi Poliisiylijohtaja. Mutta silloin pitää virkamiehelle esittää ensinnäkin todistus auton pyörienvaihtokurssin suorittamisesta, sekä tutkintotodistus jonka saa maksua vastaan katsastuspaikoista. Toiseksi pitää tässä yhteydessä olla näyttää tieturva 1 kurssin suoritus, ja että todistus ei ole vanhentunut. 

Näillä pyritään kansalaisten yhdenvertaiseen kohteluun, sekä ennen kaikkea turvallisuuden varmistamiseen. 

Vierailija
8/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin sen renkaanvaihdon arvo ja sä saat kaupan päälle mätkkyt kun et ole maksanut tuloveroa siitä panosta. Se on sinulle tuloa että sait renkaat alle ja siitä sinun pitää verot maksaa.

Vierailija
9/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin toki saa vaihtaa, kommentoi Poliisiylijohtaja. Mutta silloin pitää virkamiehelle esittää ensinnäkin todistus auton pyörienvaihtokurssin suorittamisesta, sekä tutkintotodistus jonka saa maksua vastaan katsastuspaikoista. Toiseksi pitää tässä yhteydessä olla näyttää tieturva 1 kurssin suoritus, ja että todistus ei ole vanhentunut. 

Näillä pyritään kansalaisten yhdenvertaiseen kohteluun, sekä ennen kaikkea turvallisuuden varmistamiseen. 

Linkki 

Vierailija
10/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonne, 23v

All right, voi siis lähteä baariin ja huuhdella rengaspölyt pois kurkusta alas?

Vierailija
11/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaihtaa itse

Tulee sakko silti.

Vierailija
12/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kirjoittaa itselleen kuitti, jos vaihtaa itse? Mikä tuntipalkaksi?

Vierailija
13/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä juu juu 😂

Vierailija
14/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonne, 23v

Joka kolmas vuosi.

Vierailija
15/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon aiemmin on haettava lupaa vaihtaa itse ja mikä lomake? Pitääkö käydä katsastuskonttorilla näyttämässä ja mitä se maksaa?

Vierailija
16/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtotyö maksettu ekotekona väestöliiton suositusten mukaan ilman kumia. Suomi nousuun!

Vierailija
17/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äsken ovikello soi niin en uskaltanut avata. Ei oo kuittia. Ite vaihdoin. :(

Vierailija
18/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vaihtanut kumia. Kerran Pattayalla hukkasin yhden mutta sitä ei lasketa.

Vierailija
19/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaksi menee renkaanvaihto, jos maksu pitäisi saada samanaikaisesti luonnossa.

Vierailija
20/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja verottaja pysäytti ja eihän sitä kuittia löytynyt, oten jäi varteenotettava epäily kuitittomasta renkaidenvaihdosta todistajien läsnäollessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi