Kaveri ehdottaa tapaamista vuoden välein. Aina luulen että kaveruus jo loppui, mutta sitten yllättäen ehdottaa
Kommentit (10)
Todella rasittavaa. Minä olen tehnyt aikoinaan jo selväksi vanhoille koulukavereille, ettei kiinnosta vuotuiset tapaamiset ja luokkakokoukset. Nykyään osaavat jo jättää rauhaan.
Etkä itse ehdota mitään tapaamista siinä välissä?
Mulla on yhden hyvin pitkäaikaisen ystävän kanssa näin. Asumme samassa kaupungissa mutta molemmat kärsii mt ongelmista ja eristäytyneisyydestä ja jompi kumpi laittaa yhtäkkiä viestiä että "miten menee ookko elossa?:D tms ".
Välissä helposti 8kk, joskus ollut ihan. 1.5 vuotta ja kumpikaan ei kysele kun ei halua ketään nähdä. Silti tiedän että on ystäväni ja aina kun näemme, palataan asiaan ihan kun eilen oltais nähty.
Minulla on kavereita ympäri Suomea ja ulkomailla. Nuoruusvuosien paras ystäväni asuu nykyisin Turussa ja itse asun Helsingissä. Voi mennä vuosia välissä, että satumme samaan kaupunkiin ja aikataulut käyvät yksiin. Silti meillä on aina yhtä mukavaa yhdessä kuin silloin 30 vuotta sitten.
Sama juttu monien muiden ystävieni kanssa, kun asutaan kaukana toisistamme. Vaan meillä on Whatsapp-ryhmiä, joissa pidämme yhteyttä paljon tiiviimmin. Niinpä tiedän, mitä kavereilleni kuuluu, vaikkemme usein tapaakaan.
Mulla oli tuollain tuttu. Oli vuosi tai vuosia välissä. Ja yhtäkkiä hänen lomalla pitäisi nähdä kello se ja se. Että hän vaan tulee. Ja ei puhu kuin lapsestaan. Homma meni aika pieleen siellä. Hän meni joskus Ensin muille asioille ja muille sukulaisille kylään, sitten valitti että pelkäsi että ei ehdi oikeaan aikaan tänne ja mitä sanon. En ole koskaan sanonut kuin että voi ilmoittaa viestillä jos myöhässä tai en mitään. Lisäksi asuntoni on ahdas vierailuihin ja on joskus syy (vanhat verhot ja harrastusasiat) etten haluaisi nähdä täällä joka kerralla. Toinen muuttui kuin vieraaksi ihmiseksi vuosien myötä ja hänen kanssa ei pysty kommunikoimaan kuten normaalisti ihmisten kanssa. On autistisen oloinen.
Kuinka usein itse ehdotat kaverillesi tapaamista?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on varakaveri?
Se on sellainen henkilö, jolle soitetaan silloin kun kaikki kivoimmat kaverit eivät pääse tekemään yhtään mitään. Varakaverille ei muulloin löydy sekunttiakaan aikaa koska kellon ja vuoden ympäri on niin paljon kiirettä näiden bestisten kanssa.
Kaikki ei jaksa enempää. Haluaa kuitenkin pitää yhteyttä yllä.