miks kontit ei ota lahjotuksii vastaa?
halusin lahjottaa vanhan sohvan minkä takii varasin ajan kontilt et tulis hakee sen pois koska uus oli tulos samana päivänä. no uus sohva tuotiin klo 11:50 sitten kontin miehet tuli hakee vanhaa sohvaa klo 13:30 mutta eivät huolineet sitä koska muka likane.
näin meni: tulivat sisään eikä ottaneet edes kenkiä pois.. sit katsoivat vanhaa sohvaa oikeen taskulampulla... toine nuorempimies totesi et liikaa koitankarvoi sohvassa... mä sanoin et imuroikaa niin ne lähtee... sitten vanhempi mies sano et näkyy myös kahviläikkiä eikä voi ottaa.
sanoin et lähtee helposti puhtaaks muutaman minsan pesulla ja imuria näyttämällä mutta ei uskoneet... nyt minulla on kaksi sohvaa kämpässä enkä saa uutta paikalleen.
niin että mistä johtuu nyky ajan nirppanokkaisuus kun ei kelpaa suht puhtaat tuotteet edes köyhiä avustaville???
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Puhdista se sohva ja tarjoa uudelleen.
ei kuulemma kelpaa sanovat että vie kaatikselle
Koska käytetyt sohvat ovat yleensä ongelmajätettä, mitä kukaan ei halua.
Olisit itse imuroinut ja pessyt sen valmiiksi. Kauanko yritit myydä sitä jossain ennen lahjoitusyritystäsi? Tai yritit luovuttaa pelkällä noudolla torissa?
Nuukuuksiasi et maksanut vanhan sohvan poisviennistä sitä uutta tilatessa. Jätehuoltokin vaatii siitä reilun maksun, vaikka itse veisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska käytetyt sohvat ovat yleensä ongelmajätettä, mitä kukaan ei halua.
Olisit itse imuroinut ja pessyt sen valmiiksi. Kauanko yritit myydä sitä jossain ennen lahjoitusyritystäsi? Tai yritit luovuttaa pelkällä noudolla torissa?
Nuukuuksiasi et maksanut vanhan sohvan poisviennistä sitä uutta tilatessa. Jätehuoltokin vaatii siitä reilun maksun, vaikka itse veisi.
ei pidä paikkaansa!
Olisit putsannut sen itse ensin. Kontin säännöissäkin taitaa lukea että eivät huoli rikkinäisiä eikä likaisia juttuja
Vierailija kirjoitti:
Olisit putsannut sen itse ensin. Kontin säännöissäkin taitaa lukea että eivät huoli rikkinäisiä eikä likaisia juttuja
kai siel kontissa imurit on koska saavat lahjotuksii vaikka kuinka paljon ni imuria kun muutaki puhistus tavaraa
tiedän faktana et kaikki ei mee myyntii vaa ne käytätä iteki niit kamoi.
Selvittelin tätä itsekin viikko sitten: tavarassa ei saa olla lastulevyä ja sen pitää olla priimaa. Esim. Unipuun täyspuiset kerrossängyt laidalla ja tikkailla ei edes ilmaiseksi kelpaa. Ensin pitäisi itse tuunata priimakuntoon. Eli esim tarrojen jäljet pois ja sälepohjien irronneet säleet (4kpl)aittaa kasaan. No mikäpä siinä jos pienituloista lapsiperhettä ei löydy - voi sen kaatiksellekin rahdata.
Tosln jostainhan tyypit rahat saa upouuteen kerrossänkyyn.
Miksi ne ottaisivat likaisen sohvan, kun ei sellaista osta kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai siel kontissa imurit on koska saavat lahjotuksii vaikka kuinka paljon ni imuria kun muutaki puhistus tavaraa
Kontissa he eivät pese tai siisti tai imuroi niitä tavaroita, se on lahjoittajien homma.
Se ei ehkä ollut taskulamppu vaan joku ultralaite, joka paljastaa näkymättömätkin tahrat. Sellaisella gidan pojat tarkistivat kuolinpesän tempur-sängyn. Jos olisi ollut eritteitä eivät olisi vieneet.
Aina kun ostan huonekalun tai kodinkoneen sovin samalla vanhan poisviennistä. Jos siitä kymppi menee se ei ole paljon.
Siksi en ymmärrä kun roskalavaryhmissä annetaan näitä, tule hakemaan, tänään tulee uusi. Se koiranpurema kelpaa kyllä huonekaluliikkeen viedä kaatopaikalle, kukaan ei halua sitä saati nettikirppiksellä maksa satasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontissa he eivät pese tai siisti tai imuroi niitä tavaroita, se on lahjoittajien homma.
Olin Lahden kontissa noin 4v sitten ja kyllä imuroitiin sohvat ennen kuin vietiin myyntiin vaikka ne olisi jo lahjoittajan toimesta imuroitu.
"Lähtee muutaman minsan pesulla"
No miksi et ole pessyt sitä?
Vierailija kirjoitti:
Selvittelin tätä itsekin viikko sitten: tavarassa ei saa olla lastulevyä ja sen pitää olla priimaa. Esim. Unipuun täyspuiset kerrossängyt laidalla ja tikkailla ei edes ilmaiseksi kelpaa. Ensin pitäisi itse tuunata priimakuntoon. Eli esim tarrojen jäljet pois ja sälepohjien irronneet säleet (4kpl)aittaa kasaan. No mikäpä siinä jos pienituloista lapsiperhettä ei löydy - voi sen kaatiksellekin rahdata.
Unipuun kerrossängyn voi aina myydä tai lahjoittaa itse noudolla. Varmasti löytyy ostaja tai ainakin ottaja.
Vierailija kirjoitti:
"Lähtee muutaman minsan pesulla"
No miksi et ole pessyt sitä?
miks pesisin kun kontti voi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun ostan huonekalun tai kodinkoneen sovin samalla vanhan poisviennistä. Jos siitä kymppi menee se ei ole paljon.
Siksi en ymmärrä kun roskalavaryhmissä annetaan näitä, tule hakemaan, tänään tulee uusi. Se koiranpurema kelpaa kyllä huonekaluliikkeen viedä kaatopaikalle, kukaan ei halua sitä saati nettikirppiksellä maksa satasta.
Minä en ole ihan aina sopinut poisvientiä. Muutaman kerran olen myynyt sellaisia juttuja, joiden olen tiennyt menevän kaupaksi, kun myyn edulliseen hintaan. Ruokailuryhmä meni jo ennenkuin uusi tuli hieman myöhässä, kerrossänkyä ryhdyin myymään vasta, kun käyttäjä oli saanut uuden sängyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unipuun kerrossängyn voi aina myydä tai lahjoittaa itse noudolla. Varmasti löytyy ostaja tai ainakin ottaja.
No toivon niin, koska ne ovat todella hyvät, ei edes rumat. Mutta mitä kautta sen ottajan löytää? Rahaa en halua. Tori.fi kanssa en ryhdy sähläämään. Tuttavia, joilla on kerrossänkyikäiset lapset ei enää ole.
Puhdista se sohva ja tarjoa uudelleen.