Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnteko ei oiken nappaa, kerron tilanteeni

Vierailija
01.11.2024 |

Olen monen mielestä ihan pohjasakkaa: olen pitkäaikaistyötön, on mt-ongelmia, asun liian kalliilla vuokralla, olen ylipainoinen ja kaiken päälle alkoholikin maistuu. Ainiin, se ulosottovelkakin. Sohvalla makaan päivät. Vanhemmat elättää ostamalla ruokaa ja huonekalut ja puhelimen, tabletin, mitä näitä nyt nykyihminen tarvitsee. Autokin on vanhempien nimissä ja vanhemmat maksaa kulut. Kaikki tulee valmiina, niin ei edes houkuttele töihin.

Sitten kun vanhemmat kuolee, perin heidät ja saan velattoman talon ja metsää. Saan ulosoton maksettua ja jää rahaa ylikin. Talon ja metsät voi myydä ja siitä saa rahaa elämiseen, ei edelleenkään tarvitse töitä tehdä. En kaipaa elämältä kokemuksia ja elämyksiä, tykkään rauhallisesta kotielämästä ja elämykseksi riittää saunassa käynti ja oluen tissuttelu. En kaipaa omaa taloa, pihatyöt ei kiinnosta pätkän vertaa ja juuri ja juuri saan rivitaloasuntoni pihatyöt tehtyä. Lapsia minulla ei ole, ei ole painetta jättää perintöä kenellekään. Miksi menisin töihin, kun näinkin pärjään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa siksi, ettet ole taakka vanhemmillesi. Hirveä kohtalo heillä.

Mitä itse tekivät minut, en pyytänyt syntyä. Oikein tyrkyttävät tavaraa ja ruokaa, ei kuulosta olevan vastenmielistä. Ilman autoakin pärjäisin, mutta isä oli sitä mieltä, että pitäähän se nyt auto olla.

ap

Osaat kirjoittaa aika hyvin, siis ehkä peruskoulu käyty. Jokin mättää, eikö sinua lainkaan hävetä? Pelkkä provo, mutta miksi?

Vierailija
22/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä toki se pointti, että jos liian hyvä elintaso ja helppo elämä tulee töitä tekemättä, niin miksi rupeaisi kokopäiväisesti tekemään jotain mitä vihaa koko sydämestään?

Sama tilannehan on siis aika monella työttömällä.

"Vihaa koko sydämmestään" nolla empatiaa tässä. Siitä vaan kouluttautumaan uudestaan jahtaamaan mitä haluat. Elämä on täynnä valintoja. En pidä tästä sanonnasta mutta niin makaa juuri miten petaa. Syyllinen löytyisi peiliin katsomalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap joutui heti kiusatuksi. Luultavasti saa enemmän rahaa tai tavaraa kuin moni työssä käyvä. Autot, tabletit, puhelimet. Kateelliset räksyy heti. Eikä ole mitään loisimista, ap:n vanhemmat saavat käyttää rahansa, miten haluavat. Mekin saadaan välillä ennakkoperintöä. Toki siten, ettei lahjaveroa tarvitse maksaa. 

Eihän tässä ole kyse rahasta tai tavarasta, vaan siitä, ettei ap:lla ole minkäänlaista aikomusta palauttaa vanhemmilleen loputtomia palveluksia. "Mitäs teitte, nih." Missä on moraali, selkäranka, kunnia? Kuppaako ap vanhempiaan surutta vielä näiden ollessa vanhoja ja sairaita? Yksikään vanhempi ei halua jälkikasvunsa jäävän mt-ongelmaisena kännäämään sohvalle, kyllä lapsilleen toivoo parempaa. Elämänhalua, sitkeyttä, toivoa, jotakin suunnitelmaa. Ap:lla ei ole niistä oikein mitään, mutta on sentään rahaa ja tavaraa. On kai sekin jotakin.

Vierailija
24/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasuntoon muutti äsken ihmisiä joita ei työnteko nappaa. Päivä alkaa edellisen illan vahinkojen korjaamisella ja huonekalujen siirtelyllä. Klo 12. kamaa hakemaa ja hullu meteli alkaa. Klo 23.00 ulos ja kahden aikaan yöllä ryminällä sisään, isolla joukolla. Pian tarvitaan poliisi ja ambulanssi. Hiljaisuus, nyt taas korjaillaan vasaralla 🤬🥶🥵😡paikkoja. 

Vierailija
25/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse tekivät minut, en pyytänyt syntyä. Oikein tyrkyttävät tavaraa ja ruokaa, ei kuulosta olevan vastenmielistä. Ilman autoakin pärjäisin, mutta isä oli sitä mieltä, että pitäähän se nyt auto olla.

ap

Osaat kirjoittaa aika hyvin, siis ehkä peruskoulu käyty. Jokin mättää, eikö sinua lainkaan hävetä? Pelkkä provo, mutta miksi?

Olen käynyt lukion, ammattikoulun ja avoimen yliopiston kursseja. Olen ollut myös kokkina töissäkin, mutta tuli univaikeudet ja mt-ongelmat. En ole mikään ääliö idiootti, kuten varmasti moni luulee, minulla vaan ei ole voimavaroja työntekoon. Elän juuri sellaista elämää kuin haluan, tissuttelen kännit pari kertaa viikkoon, luen/kuuntelen kirjoja, katselen dokumentteja, elokuvia ja sarjoja, teen käsitöitä, ruuanlaitto ja leivontakin on lähellä sydäntä. Huomaan, että moni tässä keskustelussa kuvittelee minun olevan jotenkin osaamaton tai vajaaälyinen, siitä ei ole kyse. Minulla on koti tiptop-kunnossa, syön terveellisesti, mutta herkuttelenkin kyllä. Osaan nimetä kaikki Suomen presidentit, Yhdysvaltojen osavaltiotkin. Kuinka moni työssäkäyvä voi sanoa samaa? Sohvalla maatessa voi samalla sivistää itseään. Miksi minun pitäisi hävetä? 

ap

Vierailija
26/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen käynyt lukion, ammattikoulun ja avoimen yliopiston kursseja. Olen ollut myös kokkina töissäkin, mutta tuli univaikeudet ja mt-ongelmat. En ole mikään ääliö idiootti, kuten varmasti moni luulee, minulla vaan ei ole voimavaroja työntekoon. Elän juuri sellaista elämää kuin haluan, tissuttelen kännit pa

Siksi sinun pitää hävetä, koska olet juoppo, läski ja PUMMI

Vierailija
27/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutukaa kaikki töistänne, heti!

Vierailija
28/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestien poistoviikate taas niittää melkein joka aloituksen eli turha sanoa muuta kuin öyk.

Vierailija
29/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä töitä tekemään, jos ei tarvitse. Nauti vaan elämästäsi.

Vierailija
30/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen käynyt lukion, ammattikoulun ja avoimen yliopiston kursseja. Olen ollut myös kokkina töissäkin, mutta tuli univaikeudet ja mt-ongelmat. En ole mikään ääliö idiootti, kuten varmasti moni luulee, minulla vaan ei ole voimavaroja työntekoon. Elän juuri sel

Siksi sinun pitää hävetä, koska olet juoppo, läski ja PUMMI

Unohdit ulosottovelan. Hän on siis hyvin mahdollisesti myös varas. Vanhemmat säälivät, se on tässä tapauksessa sairautta. Erittäin todennäköisesti juominen vähitellen lisääntyy kun tunne voimistuu, että ratkaisut ovat olleet vääriä. Siinä vaiheessa kun vanhempasi tarvitsevat apua, saat rattijuopumustuomion. Onneksi, koska olisit saattanut tappaa jonkun. 

Mitä jos oikeasti alkaisit olla itsesi paras ystävä ja luoda elämääsi muutakin sisältöä. Kuten ne moraali ja selkäranka jne. Voit olla mt-ongelmainen ja työkyvytönkin, muttei tarvitse olla lusmu paska niiden lisäksi.

Vierailija
31/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vuosia sitten isältäni 250 tonnia koska se hylkäsi minut kun olin 5 vuotias eikä pitänyt yhteyttä 36 vuoteen. Olin 41 v niin se otti yhteyttä. Sitten se alkoi antamaan rahaa. Se toi minulle 60 tonnia käteistä. Menin heti autokouluun ja ja ostin auton. Myöhemmin sain siltä lisää rahaa. Mutta olen silti halunnut töitä tehdä. Pätkätöitä on ollut mutta ei mitään yli 4 kk sopimuksia. Olen tehnyt raksatöitä enimmäkseen, pisin työsopimukseni on ollut 3 vuotta. Olen tehnyt jotain 25 eri raksafirmalle töitä vuosien aikana. Ei minun tarttis tehdä töitä mutta haluaisin mutta nyt on raksafirmat ajettu konkkaan. Kävin töissä 80 km päässäkin huonolla 1600 euron palkalla.

Vierailija
32/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et elä muiden ihmisten kuin vanhempiesi rahoilla, mikäpä kai siinä. Koulutus ja terveydenhoitosi menivät tietysti yhteiskunnan kannalta hukkaan. Tilanne muuttuu, jos alat saada yhteiskunnan tukia.

Vierailija
33/33 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tuo mutta viileästi ajateltuna en minäkään tuollaisesta asetelmasta töihin menisi. Ihmissuhteet erikseen ja ne perinteiset syyllistämiset, mistä rakkaat kanssakansalaiset ovat aina sukupolvesta toiseen huolehtineet, niin tuossahan on muuten kaikki syyt olla tekemättä töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi