Uskonnollinen selibaattielämä
Viettääkö kukaan tällaista? Itse olen päättänyt lopettaa seksin harrastamisen täysin. En tosin ole muutenkaan harrastanut kuin harvoin ja voi mennä vuosia etten ollenkaan. Ei se tunnu ikinä miltään ja nyt olen ymmärtänyt että se on myös syntiä.
Kommentit (24)
Näköjään palstalla on yllättävän paljon uskovaisia naisia. :0 Ei uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin puolisostani ja olen päättänyt olla loppuelämän selibaatissa. Paitsi jos ex sattuu kuolemaan. Nimittäin avioliitto solmitaan Jumalan silmissä loppuelämäksi ja jonkun muun kanssa seksin harrastaminen olisi syntiä. Jumalan silmissä eroa ei siis ole olemassa, se on vain ihmisten kovasydämisyydestä johtuva "pakko" joissain tapauksissa.
Miksi se ei ole syntiä enää jos puoliso kuolee?
Siksi, että avioliitto solmitaan "kunnes kuolema erottaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin puolisostani ja olen päättänyt olla loppuelämän selibaatissa. Paitsi jos ex sattuu kuolemaan. Nimittäin avioliitto solmitaan Jumalan silmissä loppuelämäksi ja jonkun muun kanssa seksin harrastaminen olisi syntiä. Jumalan silmissä eroa ei siis ole olemassa, se on vain ihmisten kovasydämisyydestä johtuva "pakko" joissain tapauksissa.
Miksi se ei ole syntiä enää jos puoliso kuolee?
Itseäni ihmetyttää se miten uskovaiset uskaltaa mennä naimisiin jos se luo tuommoisen loppuelämän kestävän sidoksen josta eron jälkeenkään ei pääse irti.
Toki se on riski, mutta vaihtoehto on sitten koko elämän kestävä selibaatti, koska esiaviollinen seksi on myös syntistä.
Ei ole hihhulointia vaan Raamatun antama ohje. Raamattu on Jumalan kirjoituttama opaskirja ihmisille.
En ole AP.