Vuoden hirvein kuukausi alkaa kohta
Marraskuu. Inhottava ja ahdistava pimeys. Vaikka, kuinka yrittää pysyä pirteänä niin mieli vetää alakuloon. Kesästä kaukainen, ihana muisto.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ankeata on marraskuussa? Mä en löydä siitä mitään ankeaa. Luonnon normaalia kiertokulkua että lehdet tippuu puista, sää kylmenee ja pimeyttä on enemmän kuin kesällä. En vaan ymmärrä mikä tässä on ankeata.
Se kylmyys. Eilen illalla myöhään oli ihan Jäätävää. Ja kummitteli lähes. Autojen lasit huurussa. Lämmintä kautta odotellessa.
Ihanaa aikaa, tulisipa vielä paljon loskaa.
Muhun iski oikein kunnon kaamosmasennus sitten tänä vuonna :( Ei huvita mikään ja olo on harmaa ja huono. Tulispa lunta kunnolla niin se varmaan helpottaisi, tai sitten ei!
Hirviä kannattaakin varoa näin marrasaikaan. Ajakaa varovasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ankeata on marraskuussa? Mä en löydä siitä mitään ankeaa. Luonnon normaalia kiertokulkua että lehdet tippuu puista, sää kylmenee ja pimeyttä on enemmän kuin kesällä. En vaan ymmärrä mikä tässä on ankeata.
Ehkä jotkut tykkää uudesta, kasvavasta ja vilkkaasta monipuolisesta elämästä luonossa? Joku voi ehkä tykätä valostakin? Etkö oikeasti ymmärrä tätä?
Vierailija kirjoitti:
Kovat pakkaset ja mereltä tuulen mukana puskevaa jäätävää huurua, joka menee kaikista vaatekerroksista läpi. Mikä sen ihanampaa.
Vierailija kirjoitti:
Muhun iski oikein kunnon kaamosmasennus sitten tänä vuonna :( Ei huvita mikään ja olo on harmaa ja huono. Tulispa lunta kunnolla niin se varmaan helpottaisi, tai sitten ei!
Mua auttoi eilen Eleni näkijän (terapeuttinen) video tubessa. Antoi vinkkejä mikä voi helpottaa. Se oli hyvä video. Joskus osuu sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen parasta aikaa, syys-helmikuu. Maaliskuussa alkaa olla jo liian kirkasta ja usein jopa liian lämmintä mun makuun. Mikään ei ole ihanampaa kuin kietoutua syksyn ja talven lämmittävään vilttiin. Kesällä kaikkea on liikaa, kesä on liian kovaääninen ja karkea, loistaa silmiin ja tulee migreeni. Marraskuun pimeä on lohduttavaa, saa itsekin piiloutua.
Oletko masentunut??
Jaa, että ihan tosissaanko et saa 4 viikoksi millään keksittyä mitään piristäviä asioita elämääsi...? Sitten on vikaa omassa luonteenlaadussasi, eikä siinä kuukaudessa.
Jos esim. se kesä on sinusta ihana muisto, niin siitä moni jo osaa kehittää itselleen jotain piristystä. Voi ottaa vaikka kesäkuvat esiin. Tai laittaa ihanimman kesäpaitansa päälle kotona ollessaan, vaikka niillä ei ulkona tarkenekaan. Tai ostaa itselleen sen värisen syystakin, jota kesälläkin mielellään pitäisi. Valoa saa päivisin ulkona ja pimeällä lampuista. Kyllä piristyskonsteja löytyy, jos niitä vaan miettii, mikä itseä piristää ja tekee asiille jotain. 4 viikkoa on todella lyhyt aika. 😂
Olen itsekin ollut synkkyyteen taipuvainen syksyn ja talven tullessa ja etsinyt keinoja sellaisen olon päihittämiseen. Päätin, että on kertakaikkiaan keksittävä jotain, koska syksy ja talvi tulee joka tapauksessa säännöllisesti joka vuosi.
Marraskuu on toki aika ankea, mutta helmi- ja maaliskuu ovat vielä pahempia, kun talvi on jatkunut jo liian pitkään. Marraskuussa vielä tietty tunnelma, jos osaa olla kotona kodikkaasti ja hoitaa ahkerasti hommia sisätiloissa.
Mikään ei ole ihanampaa kuin kietoutua syksyn ja talven lämmittävään vilttiin.
Kaikki ei vaan ole eläkkeellä tai työttömiä tms., vaan monien pitää suurin osa päivästä olla sieltä viltin alta pois. Joten tarvitaan muutakin kuin viltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat pakkaset ja mereltä tuulen mukana puskevaa jäätävää huurua, joka menee kaikista vaatekerroksista läpi. Mikä sen ihanampaa.
Välillä voisi olla loskaa ja sitten kova pakkanen päälle että loska jäätyisi sellaiseksi 30 senttisiksi tötteröiksi.
Maaliskuussa jo toivo herää, joten enää 4 kuukautta :D
Minä voisin vaikka piirtää ne marraskuiset paljaat puunrungot paperille, koska tykkään lyijykynätöistä.
Sadetta on ihana katsella ikkunan kautta. Ja jos on mentävä ulos, voi hankkia iloisenvärisen sateenvarjon, sadetakin tai kuoritakin ja saappaat. Tai muut kunnon varusteet, joilla ei kastu, jos sataa rankasti kasvoja vasten tuiskaten.
Voi yksinäisen incelin viedä mar-raskuuuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut tykkää uudesta, kasvavasta ja vilkkaasta monipuolisesta elämästä luonossa? Joku voi ehkä tykätä valostakin? Etkö oikeasti ymmärrä tätä?
Ymmärrän. Mutta sitä en ymmärrä että tuijotetaan vain negatiivisia asioita ja ankeutetaan itse itsensä. Ei sitä kesää ja uutta kasvukautta tule jos ei välissä ole syksy ja talvi. Täällä nyt on erilaisia vuodenaikoja joten täysin asennoitumiskysymys valittaako valittamisen ilosta vai etsii positiivisia asioita, myös marraskuusta.
Laskin juuri, että tätä vuotta on enää vaivaiset 2 kk jäljellä, n. 8,5 vk. Ja kevätttalvi kestää vain 3-4 kk. Sitten on taas kevät.
Tammikuussa, kun pyhät ovat ohi, talvi alkaa minua pikkasen jo rasittaa, ja helmi-maaliskuu ovat itselle ne kaikkein vaikeimmat ja hitaimmin kuluvat kuukaudet. Mutta kun sen tietää, voi alkaa keksiä siihen vaikeimpaan aikaan kaikenlaista, joka helpottaa. Huhtkuussa, vaikka usein tulee takatalvi aivan siellä loppukuussa vielä, ollaan jo voiton puolella henkisesti, koska nelisen viikkoa saa kyllä kulumaan, kevättä, vappua yms. suunnitellessa.
Ankeilla tyypeillä on ankeaa. Marraskuu on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Helmikuussa alkaa taas kevätaurinko lämmittämään. Ei ole pitkä aika enää.
Noin 100 päivää, lähes kolmas osa vuodesta.
On, on tosi pitkä aika.
Marraskuu räntäsateineen ei tunnu kivalta, kylmyyskin menee vaatteista läpi pahemmin kuin -25 asteen pakkasella talvella. Talvikin on mukava vaikka paljon turhaa työtä teettääkin, lumen puljaaminen on yksi turhimmista hommista mitä olla voi, sulaa se keväällä kuitenkin pois, lämmityskulut ja mitä muuta.
Mutta tulee se kesäkin sieltä kun vaan jalksetaan odottaa, iloitaan sitten kesästä kun sen aika tulee.