Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermo menee, asiantuntijatehtävät

Vierailija
31.10.2024 |

Anteeksi nyt tämä avautuminen, mutta työskentelen alalla, jossa teen erityistason tehtäviä ja meillä on työyhteisössä aivan täysin selkeät ohjeet siihen, mitä töitä meille voi delegoida.

Meitä on tosi pieni porukka hoitamassa näitä vaativampia tehtäviä. Silti päivittäin useat ihmiset siirtää meille jotain tehtäviä, mitkä he voisivat hoitaa itse. Vähänkin jos on haastavampi asia kyseessä niin meille vaan. 

Sitten kun koittaa saada sen tehtävän takaisin ko. henkilölle niin vastaus on "ai, en tiennyt" "en ole töissä huomenna" "mulle sanottiin" "mussun mussun"". 

Mä olen aivan hemmetin tunnollinen ihminen eikä mulle tulisi mieleenikään siirtää jotain epämieluisia tehtäviä jonkun toisen harteille, jos ne kuuluu omaan työkuvaan.

Mä olen tosi kuormittunut. Olen yrittänyt esihenkilön kautta saada yleisesti jotain muistutusta työyhteisössä. Vastaus on se, että kerro kuka on tehnyt väärin, mutta en nyt halua kellekään yksittäiselle ihmiselle mitään paskaa niskaan aiheuttaa, kun kyseessä on aivan yleinen toimintatapa.

Mutta ei kuulemma yleisellä tasolla voida infota, koska nyt opetetaan työkaveria onnistumaan! 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut siis pakottaa tekemään muiden töitä, paitsi vaikeus sanoa ei?

Vierailija
2/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaativalla erikoisalan erityisalalla asiantuntijana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea olet mun vaimon tiellä. Muutama vuosi ja sun työtehtävät on muuttuneet. Pystyt enää ohjaamaan joogaa ja halailee puita.

Vierailija
4/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmänviileästi vaan hommat siirrät takas ja sanot ettet ehdi. Jos ulisee jotain niin älä vastaa.

Vierailija
5/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa luoda työpöydällesi tyhjää Wordia, johon teet tekstin:

"Hei, tämä työtehtävä ei kuulu minulle. Muistutan, että meillä on työyhteisössä täysin selkeät ohjeet siihen, mitä töitä meille voi delegoida. Otathan niistä selvää ja olet tarkempi. Ystävällisin terveisin Minä."

Sitten vaan copypastet tuota samaa litaniaa viestien lähettelijöille. Ehkä oppivat kun onhan tuo heille noloa.

Vierailija
6/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että ei kuulu sinun tehtäviisi, ja että kaikki ylimääräisten työtehtävien vastaanottaminen pitää hyväksyttää etukäteen esimiehellä

Vierailija
7/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisasiantuntija tasolla odotetaan pystyvän siihen, että tuntee oman tehtävänsä ja sen mikä siihen kuuluu ja mikä taas ei ja myös perustelemaan asian muille. Missäs tehtävissä siis työskentelitkään ja miksi tämä ei onnistu sinulta?

Vierailija
8/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinut siis pakottaa tekemään muiden töitä, paitsi vaikeus sanoa ei"

En voi jättää mulle siirrettyä tehtävää tekemättä. Jos asian mulle siirtänyt henkilö kieltäytyy sen tekemisestä niin pakkohan se on itse hoitaa. 

Vierailija
9/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä on tuollainen työpaikka, että omat hommat voi vaan siirtää muille? :D mäkin haluun sellaiseen. 

Vierailija
10/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi jättää mulle siirrettyä tehtävää tekemättä. Jos asian mulle siirtänyt henkilö kieltäytyy sen tekemisestä niin pakkohan se on itse hoitaa. 

No ni. Eli siirrät sen takaisin. Hän ei voine kieltäytyä, jos et kerran sinäkään.

Ryhtiä.

Vierailija
11/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa luoda työpöydällesi tyhjää Wordia, johon teet tekstin:

"Hei, tämä työtehtävä ei kuulu minulle. Muistutan, että meillä on työyhteisössä täysin selkeät ohjeet siihen, mitä töitä meille voi delegoida. Otathan niistä selvää ja olet tarkempi. Ystävällisin terveisin Minä."

Sitten vaan copypastet tuota samaa litaniaa viestien lähettelijöille. Ehkä oppivat kun onhan tuo heille noloa.

Viestiin kannattaa laittaa cc:ksi se esimies, jonka pitää muistuttaa näitä ihmisiä yhteisistä säännöistä ja 'auttaa heitä onnistumaan'.

Vierailija
12/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että aloittaja on vähän väärässä työssä kun on perusasioissa näin avuton. 

Vierailija
13/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä "erityistason tehtävien asiantuntija" kiertoilmaisu sille että olette oikeasti vammaisia, mutta sille on annettu hieno nimi jotta tuntisitte olonne tärkeäksi?

Vierailija
14/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ikävä kyllä jatkuu niin kauan kuin annat sen jatkua. 

Kuulostaa muuten taloushallinnolta. 

Vierailija
15/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisasiantuntija tasolla odotetaan pystyvän siihen, että tuntee oman tehtävänsä ja sen mikä siihen kuuluu ja mikä taas ei ja myös perustelemaan asian muille. Missäs tehtävissä siis työskentelitkään ja miksi tämä ei onnistu sinulta?

Tehtävällä ei nyt ole merkitystä enkä myöskään salassapitovelvollisuuden vuoksi voi sitä kertoa. Ajatus nyt tässä aloituksessa oli se, että joudun tekemään muidenkin perustason töitä, jotka eivät vaadi omaa asiantuntijuuttani. Eli voisivat tehdä ne itse, mutta eivät jostain syystä sitä tee.

Kuten jo tuossa aiemmin sanoin, niin ko. työn siirtäneet henkilöt ei ole ottaneet vastuuta tai palutteesta huolimatta hoida asiaa loppuun.

Jos nyt kukaan tätä ketjua lukee ja tekee oikeasti töitä niin ymmärtää varmasti, että jonkun se vastuu on kannettava. 

Vierailija
16/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtävällä ei nyt ole merkitystä enkä myöskään salassapitovelvollisuuden vuoksi voi sitä kertoa. Ajatus nyt tässä aloituksessa oli se, että joudun tekemään muidenkin perustason töitä, jotka eivät vaadi omaa asiantuntijuuttani. Eli voisivat tehdä ne itse, mutta eivät jostain syystä sitä tee.

Kuten jo tuossa aiemmin sanoin, niin ko. työn siirtäneet henkilöt ei ole ottaneet vastuuta tai palutteesta huolimatta hoida asiaa loppuun.

Jos nyt kukaan tätä ketjua lukee ja tekee oikeasti töitä niin ymmärtää varmasti, että jonkun se vastuu on kannettava. 

Edelleen ihmettelen sitä, että miten kukaan on voinut palkata sinut erityisasiantuntijaksi? Tuossa tehtävässä joutuu sanomaan suoraan ja välillä ikävästi jopa johtavassa asemassa oleville henkilöille, mutta sinä et siis uskalla tehdä sitä sinua hierarkiassa alempana oleville tai ottaa asiaa puheeksi heidän esihenkilöidensä tai oman esihenkilösi kanssa... semmosia "asiantuntijoita".

Vierailija
17/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole työkaverit. Ongelma on siinä. Sä annat heidän käyttää sua hyväkseen.

Vierailija
18/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ni. Eli siirrät sen takaisin. Hän ei voine kieltäytyä, jos et kerran sinäkään.

Ryhtiä.

Juurikin näin. Siirrä tehtävä hänelle takaisin sähköpostilla jonka laitat cc:nä omalle ja tämän henkilön esimiehelle. Voit laittaa sähköpostiin pari hyvää neuvoa tehtävän tekimiseksi. Kun laitat sähköpostia jää sinulle jää todistus siitä että olet tehtävän hänelle palauttanut jos se jää tekemättä.

Vierailija
19/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vaativalla erikoisalan erityisalalla asiantuntijana?

Mussunmussun Oy?

Vierailija
20/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mandaatilla he sulle tehtäviä siirtelevät? Joko heillä on siihen oikeus tai sitten ei ole. Jos ei ole, niin et ota vastaan. Tarvittaessa tieto esimiehelle, ettei päädy sinun väitetyksi viaksesi, jos homma jää hoitamatta.

Selvä työnjohdollinen ongelmahan tuo on, älä jää yksin kärsimään asiasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän