Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kalliista lääkkeistä, joita teille on määrätty

Vierailija
31.10.2024 |

Paljonko meni kerralla apteekissa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa terveydestä! Syökää niitä määrättyjä lääkkeitä että voitte hyvin. 

Vierailija
22/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa terveydestä! Syökää niitä määrättyjä lääkkeitä että voitte hyvin. 

Nyt pääsen apteekkiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun hain db lääkettä (2 sadan tabletin purkkia) hintaa tuli 6,65

Vierailija
24/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä niin monet valittaa kuinka kallis ja paska maa Suomi on. Mun kotimaassa lääkkeet maksetaan itse viimeistä senttiä myöden.

Vierailija
25/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brilique-kuuri pallolaajennuksen jälkeen on aika kallis, noin 350€/3kk:n paketti ja vuoden kuuri, samoin Jardiance diabeteslääke noin 150€/3kk:n paketti. Jatkuvana kallis.

Tässä ei huomioitu Kela-korvauksia.

Jardiancessa on kaiketi myös sydämen vajaatoimintaa hoitavia ominaisuuksia, että ei kai ne lääkärit ihan suotta noita määräile?

No minulle riitti perusteluksi sydärin ja pallolaajennuksen jälkeen Jardianelle, kun sydänosastolla sanottiin, että jos et ota tätä niin kuolet.

SELVÄ! Koski muitakin värillisiä pieniä pillereitä. 

Hyvä että sanotaan selkeästi.

Vierailija
26/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joku yleisesti käytetty Marevanin korvannut ihon pilaava lääke, jolla on vaikea e:llä alkava nimi maksaa paljon suurillakin Kelan korvauksilla. Jostain syystä tuo maksoi viimeksi ilmeisesti 50 euroa, vaikka yleensä on maksanut noin 30 euroa 1 kuukaudeksi. Vihaan sitä, että joudun pakotettuna hakemaan apteekista sukulaiseni lääkkeet kun ei itse pysty ja apteekissa menee aina joku asia pieleen. En tiedä lääkkeistä oikein mitään ja saan aika usein hirveän ahdistuspaniikin apteekissa ja jännitän näitä tilanteita hirveästi. En itse käytä mitään lääkkeitä, mutta olen autismikirjolla ja kärsin mielenterveysongelmista.

Mikä näistä: Eliquis (apiksabaani), Pradaxa (dabigatraani), Xarelto (rivaroksabaani) vai Lixiana (edoksabaani)

Vierailija
27/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämensiirtopotilastuttavani ensimmäisen kuukauden  vieroituksenestolääke maksoi 30 vuotta sitten 60 000 mk/kk. Pienen kunnan koko terveydenhuoltobudjetti oli sinä vuonna pahasti miinuksella. Mutta kaverini ei siirroksen jälkeen vielä reilut 20 vuotta.

Vierailija
28/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä niin monet valittaa kuinka kallis ja paska maa Suomi on. Mun kotimaassa lääkkeet maksetaan itse viimeistä senttiä myöden.

Suomessa valitetaan liian paljon, pitäisi olla kiitollinen mielummin.

Vierailija
29/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun hain db lääkettä (2 sadan tabletin purkkia) hintaa tuli 6,65

Metforem on halpaa. Noin 13€/100kpl:n purkki, ja siitä Kela korvaa noin 70%.  Että siitähän tuo hinta sinulle tulee.

Vierailija
30/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reumapistos kerran kuussa. Listahinta 1086€/per pistos.

Reuma ja vastaavat on kaiketi melkoisen yleinen sairaus? Eikö ole olemassa edullisempaa lääkitystä, vai eikö muu toimi?

Tähän ei toimi muu. Tietenkin halvemmat vaihtoehdot on ensin kokeiltu.

Vierailija
31/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudesta sain veritulpan ja marevania (verenohennuslääke ja halpa) ei saa syödä raskaana. Ainoa vaihtoehto oli piikittää hepariiniä kerran päivässä koko raskauden ajan+n.6 vko synnytyksen jälkeen. Innohep lääke ei ollut kela korvattava, eli maksoin itse n. 140e kuukaudessa+piikit. Kalliiksi tuli raskaus, kun lääkkeet maksoivat n. 1400 euroa+sairaalakäynnit ja lääkärimaksut. 

Onneksi lapsi ei vahingoittunut ja oli hintansa arvoinen🙂

Vierailija
32/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xarelto verenohnnukseen, 225.02€, 65% kelakorvauksen jälkeen 78.76€. 3kk satsi.

Pamorelin eturauhas syövän hoitoon, 343.48€ kelakorvaus 100% - 4.50€, maksan tuon 4.50€, pistos 3kk välein.

Vierailija
33/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko verenpainelääkkeet kalliita? 

Vierailija
34/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi lääke jonka hinta on yli 3000 euroa.

Onneksi asun Tallinnassa enkä maksa kuin pienen muutaman euron omavastuun. Täällä ei mitään maksukattoja ole, heti päivästä 1 omavastuuhinnalla. Outoa että täällä siihen pystytään, samoin  ilmaiseen perhelääkäriin ja hänen määräämiinsä röntfgen- ja verikokeisiin.

Minulla on krooninen sairaus jonka takia joudun tapaamaan erikoislääkäriä sairaalan poliklinikalla 4 kk välein. En maksa pennin laria. Samoin CT-kuva jossa käyn kerran vuodessa ilmainne. Verikokeet sairaalassa ilmaiset. Olin yhden vuorokauden osastolla kun sain verta, ei maksanut mitään.

Olen tätä monelle ihmetellyt, näin vain on. Yhdeksän vuotta tulee pian täyteen tätä ilmaista joitoa ja melkein ilmaisia lääkkeitä.

Maksutonta ei ilmaista.

Vierailija
35/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joka neljäs viikko biologinen astmalääke, yhden piikin hinta on 1226 euroa. Kassalla kiitän aina sitä, että asun Suomessa. Mulla ei olisi itsellä varaa ostaa tällaista lääkettä. Tammikuussa pitää maksaa lähes kokonaan itse, mut sitten loppu vuosi onkin lääkkeitten osalta lähes ilmaista. 

Vierailija
36/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergian hoitoon simätipat on muuten melkoisen kalliita litrahinnaltaan, samoin ehkä maailman kallein tislattu suolavesi on Audispray korvien putsaukseen.

No ei niitä silmätippoja litrakaupalla kukaan tarvitse, pikku pullo riittää kuukausiksi.

Vierailija
37/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuraskaudesta sain veritulpan ja marevania (verenohennuslääke ja halpa) ei saa syödä raskaana. Ainoa vaihtoehto oli piikittää hepariiniä kerran päivässä koko raskauden ajan+n.6 vko synnytyksen jälkeen. Innohep lääke ei ollut kela korvattava, eli maksoin itse n. 140e kuukaudessa+piikit. Kalliiksi tuli raskaus, kun lääkkeet maksoivat n. 1400 euroa+sairaalakäynnit ja lääkärimaksut. 

Onneksi lapsi ei vahingoittunut ja oli hintansa arvoinen🙂

Oikeesti? Onko 1400e vuodessa lääkkeisiin mielestäsi paljon? Mielestäni todella pieni summa. Ilmaiseksiko pitäisi saada?

Vierailija
38/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus losartaani on halpaa, noin 8€/100kpl, tämä 100mg:n vahvuudella. Ilman Kela-korvauksia.

Varmasti löytyy kalliitakin valmisteita.

Vierailija
39/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lääkärin puheilla, niin kannattaa ottaa se lääkkeen hinta puheeksi. Joillekin lääkkeille on halvempia vaihtoehtoja. Myös muuten, jos olisi aikaa perehtyä lääkemääräyksiin, niin sieltä löytyisi usein turhia ja tehottomia lääkkeitä. Aina vain uusitaan samaa, mikä on määrätty 20  vuotta sitten. Siinä ajassa on jo lääketehtaan yksinoikeius usein loppunut ja on olemassa samaa lääkettä halpana rinnakkaislääkkeenä.

Mutta mitäpäs siitä kun kela maksaa.

Vierailija
40/42 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kalliita, Enalapril 10mg 100kpl 10.42€, kelakorvaus 40%, maksettavaksi jää6.24€.