Kertokaa kalliista lääkkeistä, joita teille on määrätty
Kommentit (42)
Syöpälääkkeet , eli pistos vatsaan solusalpaajahoitojen jälkeisenä päivänä jonka itse laitoin. Ilmoitettiin että yhden pistoksen hinta on tonnin luokkaa, 4 jouduin pistämään..
Pari tonnia kun haen lääkkeet tammikuussa. Heti maksukatto täyteen. :D
Silmätulehdukseen voide, en muista nimeä. Pieni tuubi ja kilohinta viisinumeroinen.
Hyljinnänestolääkkeistä (elinsiirto) tulee useampi tonni muutaman kuukauden satsista. Kela korvaa 100 %, joten itselleni maksaa 4,5 euroa / lääke.
Se joku yleisesti käytetty Marevanin korvannut ihon pilaava lääke, jolla on vaikea e:llä alkava nimi maksaa paljon suurillakin Kelan korvauksilla. Jostain syystä tuo maksoi viimeksi ilmeisesti 50 euroa, vaikka yleensä on maksanut noin 30 euroa 1 kuukaudeksi. Vihaan sitä, että joudun pakotettuna hakemaan apteekista sukulaiseni lääkkeet kun ei itse pysty ja apteekissa menee aina joku asia pieleen. En tiedä lääkkeistä oikein mitään ja saan aika usein hirveän ahdistuspaniikin apteekissa ja jännitän näitä tilanteita hirveästi. En itse käytä mitään lääkkeitä, mutta olen autismikirjolla ja kärsin mielenterveysongelmista.
Minulla on yksi lääke jonka hinta on yli 3000 euroa.
Onneksi asun Tallinnassa enkä maksa kuin pienen muutaman euron omavastuun. Täällä ei mitään maksukattoja ole, heti päivästä 1 omavastuuhinnalla. Outoa että täällä siihen pystytään, samoin ilmaiseen perhelääkäriin ja hänen määräämiinsä röntfgen- ja verikokeisiin.
Minulla on krooninen sairaus jonka takia joudun tapaamaan erikoislääkäriä sairaalan poliklinikalla 4 kk välein. En maksa pennin laria. Samoin CT-kuva jossa käyn kerran vuodessa ilmainne. Verikokeet sairaalassa ilmaiset. Olin yhden vuorokauden osastolla kun sain verta, ei maksanut mitään.
Olen tätä monelle ihmetellyt, näin vain on. Yhdeksän vuotta tulee pian täyteen tätä ilmaista joitoa ja melkein ilmaisia lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Se joku yleisesti käytetty Marevanin korvannut ihon pilaava lääke, jolla on vaikea e:llä alkava nimi maksaa paljon suurillakin Kelan korvauksilla. Jostain syystä tuo maksoi viimeksi ilmeisesti 50 euroa, vaikka yleensä on maksanut noin 30 euroa 1 kuukaudeksi. Vihaan sitä, että joudun pakotettuna hakemaan apteekista sukulaiseni lääkkeet kun ei itse pysty ja apteekissa menee aina joku asia pieleen. En tiedä lääkkeistä oikein mitään ja saan aika usein hirveän ahdistuspaniikin apteekissa ja jännitän näitä tilanteita hirveästi. En itse käytä mitään lääkkeitä, mutta olen autismikirjolla ja kärsin mielenterveysongelmista.
Eliquis.
Brilique-kuuri pallolaajennuksen jälkeen on aika kallis, noin 350€/3kk:n paketti ja vuoden kuuri, samoin Jardiance diabeteslääke noin 150€/3kk:n paketti. Jatkuvana kallis.
Tässä ei huomioitu Kela-korvauksia.
Allergian hoitoon simätipat on muuten melkoisen kalliita litrahinnaltaan, samoin ehkä maailman kallein tislattu suolavesi on Audispray korvien putsaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Reumapistos kerran kuussa. Listahinta 1086€/per pistos.
No huh huh. Korvaako Kela? Paljonko on omavastuu?
En ymmärrä noita joidenkin kalliita diabeteslääkkeitä. Miksi Metforem ei käy? Se ei ole kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Korvaako Kela? Paljonko on omavastuu?
Korvaa tietenkin. Minulle maksaa lääkekaton jälkeen 85 snt.
Vierailija kirjoitti:
Reuma ja vastaavat on kaiketi melkoisen yleinen sairaus? Eikö ole olemassa edullisempaa lääkitystä, vai eikö muu toimi?
Psoriaasisvoiteet oli kalliita. Nyt olen jonossa ihotautilääkärille ja sen biologisen pistoksen hinta on kuulemma 400e. No, ei ole sellaseen rahaa, saa nähä miten käy.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noita joidenkin kalliita diabeteslääkkeitä. Miksi Metforem ei käy? Se ei ole kallista.
Mulla on Metforem ja Jardiance. Molemmat on lääkäri määrännyt. Ei riitä minulla kompetenssi kyseenalaistamaan.
Voihan lääkäreillä olla näissä omatkin kaupalliset intressinsä, lääketieteen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Brilique-kuuri pallolaajennuksen jälkeen on aika kallis, noin 350€/3kk:n paketti ja vuoden kuuri, samoin Jardiance diabeteslääke noin 150€/3kk:n paketti. Jatkuvana kallis.
Tässä ei huomioitu Kela-korvauksia.
Jardiancessa on kaiketi myös sydämen vajaatoimintaa hoitavia ominaisuuksia, että ei kai ne lääkärit ihan suotta noita määräile?
Mulle on määrätty 2 eri insuliinia ykköstyypin diabetekseen. Kolmen kuukauden annos niitä maksaisi 520€, mutta kelakorvauksen jälkeen maksan 50€ vuoden ensimmäisestä noutokerrasta ja lopuista 9€ noutokerralta (4,50/lääke).