Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia

Vierailija
31.10.2024 |

Uskonnottoman alakoululaisen syrjintä johti 1 500 euron hyvitykseen Hämeenlinnassa.

Syrjintä tapahtui 2023 koulun tilaisuudessa, jonka piti olla kaikille sopiva.

Se olikin uskonnollinen. Pahinta on luottamuksen menetys koulun toimintaan, alakoululaisen äiti sanoo.

Äiti esiintyy jutussa nimettömänä asian arkaluontoisuuden takia, mutta hänen henkilöllisyytensä on Ylen tiedossa. Yle on nähnyt myös asiaan liittyvät dokumentit.

https://yle.fi/a/74-20120235

Kommentit (659)

Vierailija
101/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan olisi ihan sama, jos kaikki lapset olisivat osallistuneet islamilaiseen rukoushetkeen koulussa. 

Miettikää nyt hetki ihan rauhassa ja ihan oikeasti, mitä mieltä silloin asiasta olisitte, mitä tunteita se teissä herättäisi. 

Kaikki uskonnot ovat samalla viivalla, ei pakkosyöttöä lapsille koulussa. 

Me olemme uskonnollisia luterilaisia ihmisiä, ja jos lapseni koulussa olisi tapahtuma joss a imaami rukoilisi liikuntasalin edessä lasten katsoessa ja mahdollisesti osan rukoillessa mukana, ei herättäisi mitään tunteita ja en vaatisi korvauksia, vaan keskustelisimme lapseni kanssa kotona eri uskonnoista. Se herättäisi tunteita, jos opettaja kävelisi lapseni eteen ja pakottaisi hänet rukoilemaan mukana. Näin ei ilmeisesti ollut tässä tapahtunut. 

Luterilaiset ovat suvaitsevaisia ja maltillisia.

Vierailija
102/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku tämän äidin nimen?

On ainoastaan oikeus ja kohtuus että tämä äiti jakaa huijaamalla saadut rahansa köyhien kesken. Tällä hetkellä Suomella menee niin huonosti ja moni suomalainen kärsii että on kohtuutonta että tällaista pelleilyä harrastetaan ja kupataan muutenkin vähiä varoja.

Lupaatko, että jos kuuntelutan kakaroillasi Rajamuurin Suuraa, et ala vinkumaan korvauksia?

En oikein ymmärrä hyökkäystäsi juuri tähän viestiin ja naurettavaa yläpeukkujen määrää. Aivan kuin olisi osunut ja uponnut, olisiko mamma ollut itse? En tiedä mikä hitto on Rajamuurin Suura eikä kiinnosta. En todellakaan kuluttaisi energiaani siihen että alan vaatimaan jotain korvauksia jostain laulusta, ei kuulu tapoihini. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitihän se arvata. Täällä " kristityt" monissa viesteissään ilmaisevat oman uskontonsa ydinajatusta. Lähimmäisenrakkautta. Ja puolustavat sitä omalla esimerkillään kiivaasti. 

No niinpä. Surkeaa luettavaa on. 

Vierailija
104/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 14 vuotiiana 1500€ korvauksia kun jouduin seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Eli saman verran kun lapsi joka joutui kuuntelemaan Jeesus laulun..

Sait liian vähän, siitä ei kukaan varmaan ole eri mieltä. On kuitenkin hedelmätöntä verrata kahta aivan erilaista väärinkohtelua toisiinsa.

Väärinkohtelua? Voinko minäkin hakea korvauksia jos joudun vahingossa työpaikalla kuulemaan blackmetallia?

Mitä lakia siinä rikotaan, jos työpaikalla soitetaan blackmetallia? Jos jotakin rikotaan, niin oletettavasti olet oikeutettu korvauksiin sen lain rikkomisesta, mutta mulle ei tule mieleen yhtään lakia jota voisi soveltaa. Uskonnon harjoittamiseen pakottaminen sen sijaan rikkoo ainakin uskonnonvapauslakia ja perustuslakia.

Vierailija
105/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka päätti korvauksesta?

Nimet tänne, alan penkoa asiaa?

Sinusta nyt ei ole penkomaan edes persettäsi puhtaaksi.

Ilmoitin sinut poliisille.

Poliisi voi vetää vit un päähänsä, kuten sinäkin, puolustelet ra15kaajia tulijoita ja vastusta suomalaisia ja suomalaisuutta, miksi et muuta ihanaan muslimimaahan, kun heitä niin rakastat?

PS Poliisi hais takoot pas kan, sinä syöt pas kaa!

Huom, PS:n rikosmyönteinen edustaja siinä argumentoi parhaan kykynsä mukaan 😂 ja vaikuttaa kovin tasapainoiselta.

PS lakkautettava. Se on rikollisjärjestö, kuten veli tuossa juuri todisti.

Mistä sait että kirjoittaja on "persu", kun sitä ei ole missään muotoa todettavissa.

-Eli olet niin harhainen, että kaikki on sinusta persua, jos puolustetaan Suomea, ja olet siinä oikeassa, vain Persut puolustaa Suomea ja suomalaisia ja suomalaisuutta!

PS Olen siis Kokoomuslainen, mutta hyvä yritys sossupummilta!

PS Teidän tuet ajetaan alas, sinäkin joudut töihin!

Vierailija
106/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja kirkosta eronnut, en usko Jumalaan, enkä myöskään evoluutioon tai alkuräjähdykseen, olen siis vapaa ajattelija sanan oikeassa merkityksessä, mutta uskonnon tarinat olivat minulle lapsena ihan mielenkiintoisia tarinoita, kun niitä koulussa kerrottiin, ja siinä samalla oppi moraalisääntöjä, jotka sinänsä olivat hyvinkin hyödyllisiä. Ainoa asia, joka jäi peruskoulussa ja lukiossa opettamatta tuolloin olivat 7 kuolemansyntiä, jotka ehdottomasti tulisi käydä huolella läpi nykypsykologian valossa.

Vierailija
107/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://helda.helsinki.fi/items/c167ec74-53af-4c79-ae2a-197de5a626a7

Lukekaa tutkimus persuJEn populismista. Persuministeri kieltäytyi julkaisemasta sitä Sisäministeriön julkaisusarjassa  kun siinä ei silitelty persuja myötäkarvaan vaan kerrottiin heistä pelkkä TOTUUS.

Vierailija
108/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpö höpö. Siirtomaa herrojen pakolla tuoma lähi-idän uskonto ei ole millään tavalla edesauttanut ateisteja. Päin vastoin heitä vainottiin vuosisatoja ja poltettiin noitina. Eikä ihmisten moraalilla ole mitään tekemistä tuon lähi-idän uskonnon kanssa."

Sillä on tuhatvuotinen historia eikä se yksistään ruotsalaisten tuomana tullut, Suomessa tunnettiin kyllä kristinusko jo ennen ensimmäistä ristiretkeä, lähinnä idästä ortodokseilta. Ja tuhannessa vuodessa se on muuttunut Suomen perinteeksi.

Ateisti ei nyt tietystikään usko että tuhat vuotta riittää tekemään jostain suomalaista, vaikka eilen lentokoneella saapunut me hmet ti on samantien suomalaisuutta.

Vierailija
109/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi näköjään tästäkään asiasta keskustella asiallisesti palstalla. "Maailmassa on vain kaksi mielipidettä ja minä edustan niistä oikeaa"-persut kyllä löytää paikalle. Ja sitten alkaa haukkuminen, uhkailu ja alatyylin kommentit. 

Vierailija
110/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät PAKOTETAAN mukaan sateenkarrihörhöilyyn. Tuo ideologia on kaukana omastani ja voin fyysisesti pahoin joka kerta kun meidät pakotetaan mukaan sen "oppeihin" ja palvomaan niitä jopa kokonaisen kuukauden ajan. Tämä on oikeasti aiheuttanut traumoja(puhumattakaan niistä kaikista pelottavan näköisistä "henkilöistä" jotka silmät kiiluen huutavat ihmisille kaulan verisuonet pullottaen) Haluan korvauksia tästä traumaattisesta pakotuksesta.

Ok, no nyt meni ihan perseraiteille keskustelu. Kansanryhmää vastaan öyhöttömisestä ei ole kyse. 

Voit tunkea öyhötyksesi anukseesi. Aivan sama asia. Mutta oletkin luultavasti joku sinitukka-ateisti.

"Kuulostaa nyt, hyyppä. Mä olen ollut tässä keskustelussa sitä mieltä, että tuo äiti ylireagoi reippaasti. Itse olen uskottomana lapsena kuunnellut satoja uskonnollisia lauluja elämässäni. No problem. Mutta mikään tuossa ei liity millään tavalla epämiellyttävään homovastaiseen öyhöttämiseesi. Joka ei muutenkaan liity tähän ketjuun. Ääliö."

Jahas, nyt näyttää siltä että vastailit kirpeästi jonkun toisen viestiin mikä taas näytti minun viestiltäni, kiitos aveen lainaukset. Minä itse olen vastaan näitä kucettajia jotka kuppaavat valtion rahaa tekaisemalla joko sateenkaariulinaa tai itkua "uskonnonpakotuksesta" silloin kun sitä ei edes tapahtunut. 

Vierailija
111/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku tämän äidin nimen?

On ainoastaan oikeus ja kohtuus että tämä äiti jakaa huijaamalla saadut rahansa köyhien kesken. Tällä hetkellä Suomella menee niin huonosti ja moni suomalainen kärsii että on kohtuutonta että tällaista pelleilyä harrastetaan ja kupataan muutenkin vähiä varoja.

Lupaatko, että jos kuuntelutan kakaroillasi Rajamuurin Suuraa, et ala vinkumaan korvauksia?

En oikein ymmärrä hyökkäystäsi juuri tähän viestiin ja naurettavaa yläpeukkujen määrää. Aivan kuin olisi osunut ja uponnut, olisiko mamma ollut itse? En tiedä mikä hitto on Rajamuurin Suura eikä kiinnosta. En todellakaan kuluttaisi energiaani siihen että alan vaatimaan jotain korvauksia jostain laulusta, ei

Se on Koraanin osa. Meillä on kaikki uskonnot (lähemmäs 200 eri kirkkokuntaa) samanarvoisia tässä maassa, kuten myös uskonnottomuus.

Vierailija
112/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on periaatteellisesta asiasta, hyvä että tuo äiti jaksoi oikeusprosessin. Jos tapahtumaa on mainostettu uskonnottomana niin on tosi epäasiallista alkaa jeesustelemaan siellä. Yksittäisenä tapahtumana pikkuasia, mutta yleensä taustalla on pitkään jatkunut tapa olla ottamatta uskonnottomuutta vakavasti ja tuoda uskontoa eri yhteyksissä mukaan.

Vierailija
113/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi näköjään tästäkään asiasta keskustella asiallisesti palstalla. "Maailmassa on vain kaksi mielipidettä ja minä edustan niistä oikeaa"-persut kyllä löytää paikalle. Ja sitten alkaa haukkuminen, uhkailu ja alatyylin kommentit. 

Kyllä se on vihervasemmistolaiset, jotka kuvittelee olevansa aina oikeassa, esim 2015-2020 ei vihervasemmiston mukaan tapahtunut ainuttakaan rikastusta ulkomaalaisten tekeminä, kunnes 2021 paljastui, että tekevätkin yli 50% kaikista rikastuksista ja uhrina aina suomalaisnainen tai -lapsi.

Te piditte rikastajille konserttia, "Meillä on UNELMA", tuntuuko veilä unelmalta, meille muille tämä on painajainen!

Olet pas kaa suomalaisille!

Vierailija
114/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä perhe pitää lapsensa kaukana tavarataloista kun marraskuu alkaa. Siellä soi joululaulut ja ne viittaavat Jeesuksen syntymäjuhlan viettoon.

Voi tulla kaupoille kallis lasku.

Vierailija
115/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu sinä olet, sekoilija. Eipä ihme että kannatyäus putoaa :D

Vierailija
116/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vihervasemmistolaiset, jotka kuvittelee olevansa aina oikeassa, esim 2015-2020 ei vihervasemmiston mukaan tapahtunut ainuttakaan rikastusta ulkomaalaisten tekeminä, kunnes 2021 paljastui, että tekevätkin yli 50% kaikista rikastuksista ja uhrina aina suomalaisnainen tai -lapsi.

Te piditte rikastajille konserttia, "Meillä on UNELMA", tuntuuko veilä unelmalta, meille muille tämä on painajainen!

Olet pas kaa suomalaisille!

Taksirikastajien olemassaolonkin kielsitte ja sen seurauksena jopa suomalaisjulkkiksia rikastettu näiden Bernerin Uuden Taksin toimesta.

-Enne oli 20vuodessa yksi rikastus, nyt niitä on 20 rikastusta per viikko!

-Plus ryöstöt ja muu mukava yllätys taksimatkalla!

Vierailija
117/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 14 vuotiiana 1500€ korvauksia kun jouduin seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Eli saman verran kun lapsi joka joutui kuuntelemaan Jeesus laulun..

Sait liian vähän, siitä ei kukaan varmaan ole eri mieltä. On kuitenkin hedelmätöntä verrata kahta aivan erilaista väärinkohtelua toisiinsa.

Väärinkohtelua? Voinko minäkin hakea korvauksia jos joudun vahingossa työpaikalla kuulemaan blackmetallia?

Eihän se äiti sitä korvausta hakenut.

Vierailija
118/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Höpö höpö. Siirtomaa herrojen pakolla tuoma lähi-idän uskonto ei ole millään tavalla edesauttanut ateisteja. Päin vastoin heitä vainottiin vuosisatoja ja poltettiin noitina. Eikä ihmisten moraalilla ole mitään tekemistä tuon lähi-idän uskonnon kanssa."

Sillä on tuhatvuotinen historia eikä se yksistään ruotsalaisten tuomana tullut, Suomessa tunnettiin kyllä kristinusko jo ennen ensimmäistä ristiretkeä, lähinnä idästä ortodokseilta. Ja tuhannessa vuodessa se on muuttunut Suomen perinteeksi.

Ateisti ei nyt tietystikään usko että tuhat vuotta riittää tekemään jostain suomalaista, vaikka eilen lentokoneella saapunut me hmet ti on samantien suomalaisuutta.

Ei se ei ole Suomen perinne vaan tuonti uskonto niinkuin se pelkäämäsi islam. Vaikka öyhötät miten paljon se ei tee Kristinuskosta suomalaista vaan meillä on ihan omat alkuperäisuskonnot. Ja ateisiti ei tosiaan usko vaan luottaa opittuun tietoon. Suomessa on ollut ateismia kymmenen kertaa kauemmin kuin kristinuskoa eli eikö se ole sinun logiikallasi 10kertaa suomalaisempaa?

Vierailija
119/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko minäkin korvauksia, kun jouduin joka vuosi useisiin koululaisjumalanpalveluksiin?

Saisit, jos oltais jenkeissä. Siellä minäkin saisin kymmenien miljoonien korvaukset siitä, miten alkoholi vaikutti elämääni vuosina 2003 - 2008. Se joku akka sai hirveät kipurahat siitä, kun oli tupakoinut kauan ja terveys meni. Tupakkayhtiö pistettiin vähän makselee.

Vierailija
120/659 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain että taikauskontojen opetukseen kouluissa puututaan vaikkka sitten sakkojen muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme