Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ujous on vaa lisääntynyt iän kanssa :( tää on todellinen ongelma.

Vierailija
31.10.2024 |

Olen sinkku ja reilu 30. Olen täysin normaali töissäkäyvä ihminen. En ole ujo paitsi miesten kanssa. En uskalla puhua heidän kanssa enkä tavata. Mä meen aivan kipsiin jos joku mies edes vilkaise minua päin tai juttelee. Meen aivan paniikkiin ja tulee epämukava olo tai alan nauraa kun idioo tti. Päässä ajatukset menevät tuhatsataa.

Kärsin tästä todella paljon ja 2 kertaa olen sovelluksen kautta mennyt treffeille ja olin ihan hirveetä.

Tuntuu et olen jäänyt 12 vuotiaan tasolla. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se nyt yhtään lohduttaa, niin voin kertoa, ettei miehiä haittaa naisen ujous.

Ymmärrän kyllä, että se haittaa ujoa itseään, minäkin olen ja minua harmittaa se ominaisuus itsessäni.

Minä voin kokemuksesta kertoa että todellakin haittaa joitakin miehiä.

Ai? Onhan sitä tietysti kaikenlaisia miehiä. Voisitko kertoa esimerkin tai pari tällaisista tapauksista?

Deittailukontekstissa esimerkiksi ihan sillä tavalla, ettei ujo kiinnosta kaikkia miehiä. Koetaan liian vaikeaksi.

Vierailija
22/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuossa sanoi, otat puhelääkettä niin kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos totuttautuisit jonkun kiltin (en tarkoita palstatrollia joka on samanniminen) miehen seuraan ilman deittailutarkoitusta? Vähän sama kuin madaltaa kynnystä tehdä asioita jonkun käyttäytymisterapian kautta?

Vierailija
24/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Oon 47v ja eronnut vuosi sitten. Deittailin tässä joku aika sitten ja sain negatiivistä kommenttia ujoudestani ja puhumattomuudestani miehiltä. Olen liian estynyt ja hiljainen. Suomessa naisen pitää osata vietellä ja olla rohkea. Muuten jää seinäruusuksi. Exän kanssa ei ollut ongelmaa kun molemmat oli ujoja. Mies ehkä enempi...mietin tämän vuoksi exän kanssa yhteen paluuta. 

Vierailija
25/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se nyt yhtään lohduttaa, niin voin kertoa, ettei miehiä haittaa naisen ujous.

Ymmärrän kyllä, että se haittaa ujoa itseään, minäkin olen ja minua harmittaa se ominaisuus itsessäni.

Ai? Onhan sitä tietysti kaikenlaisia miehiä. Voisitko kertoa esimerkin tai pari tällaisista tapauksista?

Deittailukontekstissa esimerkiksi ihan sillä tavalla, ettei ujo kiinnosta kaikkia miehiä. Koetaan liian vaikeaksi.

Ok. Varmasti joissain tapauksissa noinkin.

Luulen, että keskimäärin miehet ovat huonompia lukemaan oikein toisten ihmisten tunnetiloja. Siitä seuraa se, että miehet saattavat myös tulkita naisen ujouden kiinnostuksen puutteeksi. Jos nainen on treffeillä vaikkapa hyvin vähäsanainen ja katsekontaktia välttelevä. Auttaisi tilannetta hirveästi, jos nainen vaikka sanoisi, että on ujo tai jännittää hirveästi. Kun sen jännittämisen mies taas tulkitsisi kiinnostukseksi, siinä missä vähäsanaisuuden ilman kyseistä kontekstia kiinnostuksen puutteeksi.

Tiedän kyllä, että ujo jännittäjä ei haluaisi millään tavalla alleviivata sitä omaa jännittämistään, kun se on yleensä arka kohta. Ehkä se on kuitenkin jotain mitä kannattaa kokeilla, jos oikein mieleinen mies sattuu kohdalle ja on sillä hetkellä virtaa laittaa itseään vähän tavanomaista enemmän peliin.

Vierailija
26/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että keskimäärin miehet ovat huonompia lukemaan oikein toisten ihmisten tunnetiloja. Siitä seuraa se, että miehet saat

Tuossa on se ongelma ettei miehelle voi kovin aikaisessa vaiheessa vihjata kiinnostuksesta. Se karkottaa ne. Jos sanoo että ujostuttaa ja jännittää ja mies tulkitsee sen kiinnostukseksi ja sen takia ottaa itse etäisyyttä. Ei ole helppoa olla ujo jännittäjä

Eei

Vierailija
27/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri miettimään heitä ihmisinä vaan, ilman sitä ajatusta että ovat eri sukupuolta

Joskus auttaa mennä mukavuusalueen ulkopuolelle. Kokeile vaikka uutta harrastusta

Vierailija
28/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan vielä lisätä että tuntuu olevan niin et suomalaisten miesten kanssa, nainen joutuu ottaa ohjat käsin. 

Mä herkkänä ja ujona naisena tarvitsisin vahvan ja suojelevan miehen. 

Vahva ja suojeleva mies on usein oppinut selvittämään asiansa nyrkein. Ihmiset joilla ei ole tällaisia valmiuksia ovat usein suupaltteja eli hoitavat asiansa puhumalla. Kyllä sen teho-osastolla maatessa sitten oivaltaa että miten väärän valinnan tuli tehneeksi.

Vierailija
29/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eläkeikäinen, mutta vieläkin kärsin jossain määrin ujoudesta.  Toisin kuin ap minä en ole miesten seurassa yhtään ujo, mutta muuten on tilanteita elämässä.  Esiintyminen esim. on paha juttu.  Työelämässä pärjäsin sillä, että tietoisesti otin ns. työminän roolin.  Eli en kommunikoinut tavallaan omana itsenäni, vaan osasin hyvin työni, joten oli helppo vetää roolia.  Yksityisesti lähipiirin seurassa en tietenkään ujostele.

Vierailija
30/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Tai ei niinkään ujostuta jos en ole miehestä kiinnostunut, mutta jos olen, menen joko aivan kipsiin tai sitten selitän ilman filtteriä kaikkea mahdollista typerää mitä häpeän jälkeenpäin. Treffeillä en jännitykseltäni uskalla viedä tilanteita eteenpäin joten miehen pitää olla erittäin dominoiva, jopa tietyllä tavalla röyhkeä.

Mulla kun olen ujo mutta hyvin ekstrovertti, menee tuolle "selitän ilman filtteriä kaikkea mahdollista typerää" osiolle. En osaa vaan päätäni kiinni ja olla söpösti ujo, vaan mennä hölötän jännityksissäni kaikkea ihan kummallista. Enkä siis kuulosta tai näytä yhtään jännittävältä tai ujolta kuulemma, vaan hyvinkin itsevarmalta, joten minua pidetään vaan vähän omituisena ihmisenä. En kuitenkaan ole ollenkaan sellainen omituinen höpöttelijä normaalisti, vaan vain silloin kuin minua jännittää. Esim. juurikin deittitilanteissa. Tai vielä pahempaa: työhaastatteluissa, joissa olen "jännityshöpötyksilläni" pilannut monta mahdollisuutta.

Vierailija
31/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa on se ongelma ettei miehelle voi kovin aikaisessa vaiheessa vihjata kiinnostuksesta. Se karkottaa ne. jne."

No etpä juuri voisi olla enempää väärässä. Tasan tarkkaan lopetan tutustumisen heti, jos en saa toiselta selvää kiinnostusta heti alkuun. Pienikin epävarmuus ja passailu tarkoittaa, että toista ei vain kiinnosta tarpeeksi. Mieluummin vaikka esittää kiinnostunutta kuin antaa ymmärtää, että katselee vielä muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
32/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että keskimäärin miehet ovat huonompia lukemaan oikein toisten ihmisten tunnetiloja. Siitä seuraa se, että miehet saat

En olekaan ajatellut asiaa tältä kantilta, vaan olen ajatellut että miehille on käytökseni perusteella päivänselvää että olen ujo ja jännitän. Katsekontaktin ottaminen ujostuttaa kyllä aivan valtavasti silloin jos olen ihastunut, ja on harmi että sekin saatetaan tulkita kiinnostuksen puutteeksi. Olen silti ajatellut että mies varmasti viimeistään siinä kohtaa ymmärtää minun olevan kiinnostunut kun kerron haluavani hänen kanssaan uusintatreffeille.

Kiitos vielä neuvosta, aion todellakin kokeilla asiasta kertomista sitten kun seuraavan kerran osuu kiinnostava mies kohdalle. En halua että enää yksikään potentiaalinen juttu kaatuu tähän.

Vierailija
33/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa on se ongelma ettei miehelle voi kovin aikaisessa vaiheessa vihjata kiinnostuksesta. Se karkottaa ne. Jos sanoo että ujostuttaa ja jännittää ja mies tulkitsee sen kiinnostukseksi ja sen takia ottaa itse etäisyyttä. Ei ole helppoa olla ujo jännittäjä

Eei"

Hmm... miehenä joudun olemaan nyt eri mieltä tuosta. Paljon mieluummin olisin treffeillä kiinnostuneen kuin välinpitämättömän kanssa.

Tietysti sillä vastuuvapauslausekkeella, että eipä minulla ole mitään kokemusta miesten treffailemisesta.

Vierailija
34/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa mitään, pysy vain erossa niistä miehistä. Pllua vain ovat vailla. Opettele itselliseksi niin elämä on parempaa.

Vierailija
35/35 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ujoudessa ole mitään pahaa. Antaa itselle aikaa harkita ja perehtyä asioihin kuuntelemalla ja antaa suun vuoro muille. Ujous on viisastumista. Aivosi tarvitsee valtavan määrän energiaa joka hetki. Kun puhdistat aivosi uskomuksista, rajoituksista, peloista, odotuksista, katkeruudesta ja negatiivisuudesta, vapautuu huikea määrä energiaa parempaan käyttöön. Elä nykyhetkessä ja läsnä, se tekee sinut onnelliseksi. Iloitse siitä mitä sinulla on. Kun huomaat että ihmiset, jotka elävät täyden kärsimyksen keskellä nauravat, huomaat ettei oma tilanteesi ole niin vakava. Kun antaudut kivulle, kärsimykselle ja huomaat että se kuuluu elämään, vapaudut osasta ahdistuksesta ja voit ryhtyä nauramaan sille.