Yle: Stadissa jatkossakin ilmaiset terveyskeskuskäynnit
Kommentit (21)
Tein tästä jo aloituksen.
Ainoastaan Helsingissä näin? Miksi.
Täällä esim 46 euroa vuosimaksu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olette kuntapäättäjänne valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitit väärin. En mä valita 46 euron vuosimaksusta. Ihmettelen vain, miksi siellä valitetaan että ei saa hoitoa ja liikaa ihmisiä päivystyksessä etc. Ettekä edes veloita. Miksi ei suurin kaupunki halua rahaa?
Suomi on pieni maa,mutta uskomattoman paljon tehdään juttuja vain pk-seudulta katsottuna.
Itse en haluaisi siellä asua. En todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunta?
Eikö ne ole nykyään sotealueet? Ja erikseen Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitit väärin. En mä valita 46 euron vuosimaksusta. Ihmettelen vain, miksi siellä valitetaan että ei saa hoitoa ja liikaa ihmisiä päivystyksessä etc. Ettekä edes veloita. Miksi ei suurin kaupunki halua rahaa?
Suomi on pieni maa,mutta uskomattoman paljon tehdään juttuja vain pk-seudulta katsottuna.
Miten se päivystysasia muuttuisi, jos tk:ssa olisi käyntimaksut? Päivystyksethän ovat sairaaloissa.
Stadissa kaikki on paremmin.
Muutan sinne takaisin pian.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja jossain Kirkkonummella joka ikisestä käynnistä maksu eikä edes hammaslääkäriin saa aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se päivystysasia muuttuisi, jos tk:ssa olisi käyntimaksut? Päivystyksethän ovat sairaaloissa.
No ehkä tk:t ei olisi niin tukossa,jos sinne olisi joku maksu? Ja sitten ei tarttis päivystyksessä olla niin tuntua. Ja sillä rahalla saisi taloutta jotenkin kuntoon?
Aiemmin vain luin jotain hesalaisten itkua,että hinnat nousee yhyy etc. Eivätkö ole ikinä tajunneet,että saavat ainoina Suomessa ilmaiseksi käydä tk:ssa..
Vierailija kirjoitti:
Täällä 23+ euroa per kerta. Tutkimukset on ainakin minulla ollut 46 euroa kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja jossain Kirkkonummella joka ikisestä käynnistä maksu eikä edes hammaslääkäriin saa aikoja.
Eikö saa valita? Täällä menee automaattisesti toi 46 euroa. Just tarkastin,oli vähän noussut. Aiemmin 42. Tai sitten 23 euroa/käynti.
Minusta mielenkiintoista. Siis tämä mitä asiat esim. Tk käynnit tai päivystyskäynnit maksavat eri puolilla Suomea.
Ei näistä juuri kirjoiteta tai vertailla. Siis lehdissä. No mediatalot ovatkin kaikki pk-seudulla.
Onneksi Hekalta tulossa 2025 keväällä uudet vuokrankorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa 8 kk päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö saa valita? Täällä menee automaattisesti toi 46 euroa. Just tarkastin,oli vähän noussut. Aiemmin 42. Tai sitten 23 euroa/käynti.
Minusta mielenkiintoista. Siis tämä mitä asiat esim. Tk käynnit tai päivystyskäynnit maksavat eri puolilla Suomea.
Ei näistä juuri kirjoiteta tai vertailla. Siis lehdissä. No mediatalot ovatkin kaikki pk-seudulla.
Itsehän ei näitä voi tietenkään tutkia vaan odottaa jonkun toisen tekevän sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän ei näitä voi tietenkään tutkia vaan odottaa jonkun toisen tekevän sen.
Juu. Odotan journalistien tekevän sen. Kyllä. Se on niiden työ. No ylen uusi uutispäällikkö lupasi lisätä muunkin Suomen sisältöä uutisissa.
Niiden journalistien työ ei ole käsitellä pelkästään Helsingin asioita valtakunnallisessa mediassa. Ja ehkä se tieto olisi ihan hyvä helsinkiläistenkin tietää. Niin eivät sitten Aina olisi ekana itkemässä joka asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Hekalta tulossa 2025 keväällä uudet vuokrankorotukset.
On kyllä tavallaan huvittavaa. Miksi ihmeessä ihmiset,jotka eivät elä Helsingissä päinkään tietävät nämä?
Koska media tekee juttujaan vaan Helsingistä.
Muut paikkakunnat kiinnostaa vaan vaalien alla.
No ehkä tk:t ei olisi niin tukossa,jos sinne olisi joku maksu? Ja sitten ei tarttis päivystyksessä olla niin tuntua. Ja sillä rahalla saisi taloutta jotenkin kuntoon?
Aiemmin vain luin jotain hesalaisten itkua,että hinnat nousee yhyy etc. Eivätkö ole ikinä tajunneet,että saavat ainoina Suomessa ilmaiseksi käydä tk:ssa.
Hoitotakuu 14vrk, muualla maassa 3kk. Kyllä lääkäriin pääsee. Mutta ei lääkärikäynnit poista sitä ongelmaa, että asuminen on kallistunut, ruoka jne.
Hoitotakuukin pidetään 14 päivässä ja kulttuuria ja koulutusta tuetaan lisäpanostuksin toisin kuin hallitus esittää.