Tilipäivä!
3976,34 e rapsahti tilille. Yes! Kítuviikko on ohi! Ei kaalia, ei puuroa, eikä porkkanaa - ainakaan kuukauteen.
Tänään syön sushia ja juon valkkaria!
Kommentit (33)
3200 tuli tilille. Maksoin viime kuun visan 1100, muita laskuja ei nyt ollutkaan. Laitoin 1500 säästötilille, 200 sijoituksiin ja lounaspuuron uuniin. Eilen ostin porkkanoita ja lanttuja 0,5€/kg. Kaalia ei olekaan ollut yli viikkoon, sitä sitten kun porkkanaraaste tökkii.
Ehdottomasti olet skumppasi ja sushisi ansainnut.
Mullakin oli palkkapäivä, 3900€ tuli tilille. Mulla on kaksi palkkapäivää kuukaudessa. Kuun vikana päivänä tulee tuo kuukausipalkka, 6700€ brutto josta nettona jää tuo n. 3900€. Kuun 15. pv tulee päivystyslisät ja lausuntopalkkiot ~1500-2500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Palkka tuli, mutta ei siitä paljoa jää.
1. Maksa ensin itsellesi, 30-40% tuloista. Säästötilille ja Sijoituksiin (osakkeet ja/tai rahastot)
Huomenna menee laskut ja kulut maksuun:
2. Maksa pakolliset asumisen kulut, 40%tuloista
3. Lyhennä asuntolainaa, 10% tuloista
4. Muihin kuluihin se mitä jää. Kituutellaan yleensä viimeinen kuun viikko ainakin. Täälläkin syödään paljon kaalia ja soijarouhetta ja kaurapuuroa...Valintoja, Valintoja!
Hyvääkin teen, edes silloin tällöin. Kerran vuodessa joulun alla teen lahjoituksia hyväntekeväisyysjärjestöille. Noin 10% vuoden nettotuloista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan lahjoittaa hyväntekeväisyyteen kun noin paljon tienaat vai onko se todellakin totta että hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan?
20e kirkonulkomaan avulle, 20 e Mieli ry, 20 roosanauha, 20 e Kummeille ja 20 e pelastakaa lapset ry kuukausittain. Jotain eläinjuttua olen ajatellut lisäksi.
Jouluna joulupuu ja yhteisvastuukeräys. Yht 100e
Ap
Hienoo, upeeta, mahtavaa, arvostan!!! Mää työttömänä pystyn tällä hetkellä lahjoittamaan vaan sotaveteraaneille mutta kun talous kohenee niin jatkan entisiä eli kirkko, spr, pelastusarmeija yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos sinulla on kituviikkoja kun heti rahan rapsahtaessa tilille alat sitä törsäämään.
Minulla moisia "kituviikkoja" ei ole koskaan koska minulle tulee rahaa viikoittain sijoituksista.
Minullakin oli palkkapäivä ja päälle 4000 rapsahti tilille ja siitä on jäljellä enää vähän vajaa tonni. Sillä kuitenkin pärjään kun ensimmäiset osingot tulevat jo huomenna.
Sijoituksiin siis meni leijonan osa tuosta 4000 eurosta. Suuruusjärjestyksessä palkasta meni rahaa sijoituksiin, autoon, luottokorttiin ja asumiseen. Ja näin menee joka ikinen kuukausi.
Sulla oikeesti mitään sijoituksia oo. Oikeat sijoittavat ei notku tällä palstalla kehumassa olemattomilla sijoituksillaan.
Kyllä meitä sijoittajiakin täällä notkuu. Hänestä en tiedä, mikä on..
Mulla on pari asuntoa, joista tulee tiliä vähän. Ihan tavallinen perheenäiti olen, toimistassarin palkalla.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Tais tulla kelan tuet aloittajan tilille 🤡
Unta on nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Maksa ensin itsellesi, 30-40% tuloista. Säästötilille ja Sijoituksiin (osakkeet ja/tai rahastot)
4. Muihin kuluihin se mitä jää. Kituutellaan yleensä viimeinen kuun viikko ainakin. Täälläkin syödään paljon kaalia ja soijarouhetta ja kaurapuuroa...Valintoja, Valintoja!
Hyvääkin teen, edes silloin tällöin. Kerran vuodessa joulun alla teen lahjoituksia hyväntekeväisyysjärjestöille. Noin 10% vuoden nettotuloista
50% tuloista asumiseen? Ihanan kallista. Mulla menee 5% ja silloin kun oli lainaa jotain15%.
Meetkö kauppaan vai ravintolaan?
Pidätkö vapaapäivän?
Alko aukee 50 min kuluttua.
Saat noin hyvää palkkaa ja silti elät kädestä suuhun? Opettele parempaa taloudenhoitoa.
Vuorolisiä tuli mukava summa tänään. Palkka tulee 15. pvä.
Minä tienaan nettona kuukaudessa 1700e :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50% tuloista asumiseen? Ihanan kallista. Mulla menee 5% ja silloin kun oli lainaa jotain15%.
40%, Laskin Lainankulut ja lyhennykset kahteen kertaan. Hah, Ei ihme että näillä taloustaidoilla rahat aina lopussa.
Ilman ylimääräisiä lyhennyksiä asumisen kulut (vastikkeet,vedet,sähköt,lainat,yms)alle 30%. Aika paljon kyllä sekin!
Köyhälle kaikki on kallista, mullakin tulot reilusti alle mediaanin
Onhan se kiva, kun joskus tuntee olevansa rikas.