En oikein käsitä
Sain yllättävää bonus rahaa 2023 kesällä noin 3500e. se on minun noin 10k vuosituloille merkittävä parannus.
Koska kyseessä oli kerta luontoinen maksu niin ajattelin vain säästä summan käyttämällä rahaa entiseen budjetoituun malliin. Toki muutama suurempi meno oli jotka luettelen nyt tässä:
>2x hammaslääkäri käyntejä joista toinen maksoi noin 300e ja toinen muistaakseni 150e..
>1x videpeli synttärilahjaksi, joka maksoi noin 82e
>hemmottelin itseä käymällä tavallista kalliimmassa parturissa muistaakseni yksi tai kaksi kertaa ja ne kustansi noin 43e/krt + yksi shampoo pullo 20e
>yksi prisma käynti (en yleensä käy prismassa näillä tuloilla), joka maksoi 90e koska ostin kahdet hyvälaatuiset kalsarit
mitään muuta en silloisena ajanjaksona muista ostaneeni.. mutta puolessa vuodessa tuo summa oli samoilla tuloilla kuin yleensä niin kadonnut tililtäni, eli siis minulla oli laskelmieni mukaan joka kuukausi -600e tavallista suurempi kulutus. ja en käsitä mihin tuo raha on voinut kadota.
en myöskään ryypännyt tai rahapelannut mitään.
en ymmärrä tilannetta ja kävin kyllä tiliotteet läpi eikä niissäkään näkynyt mitään suurempaa ostoa.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ostanut enemmän herkkuruokia? Sitä rahanmenoa ei kunnolla huomaa, jos on mennyt ruokaan.
en.. ruokaan menee noin 300e kuussa. olen käynyt kaksi vuotta yliopisto tason matematiikka ja lopetin matriisi algebraan kun uuvuin. Luulisi että osaisin edes laskea budjetointi laskelmat kuntoon, siksi tämä onkin niin merkillistä.
Oletko ostanut enemmän herkkuruokia? Sitä rahanmenoa ei kunnolla huomaa, jos on mennyt ruokaan.