Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin ikävystyä kuoliaaksi tuon Lapua-leffan aikana

Vierailija
30.10.2024 |

Ja tuo oli joku viime vuoden katsoituin elokuva??

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnea Leino uuh 😍

Linnea on klassinen naapurintyttö 🥰

Vierailija
22/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Mä luulin, että se olisi kertonut niistä ihmisistä ja heidän kohtaloistaan, mutta koko leffahan olikin vain fiktiivistä rakkaustarina hömppää. Ja mikä se yhtäkkinen Heikki Kinnunen siinä teki? Täysin hämmentävä kohtaus.

Ei mitään ole väitetty sitä dokumentiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Titanickin aikoinaan katsottu elokuva vaikka koko sana on nykyään käytännössä synonyymi katastrofille

Vierailija
24/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksei sen sijaan kerrottu itse tapahtumasta ja siitä miten se vaikutti pienellä paikkakunnalla, seurauksista ym?"

Ei niistä edelleenkään ole yleisesti ole mitään kerrottavaa eikä niistä haluta puhua. Leffa toki jonkin verran herätti myös sitä keskustelua ihmisten kesken.

Kyllä niistä vaan moni haluaa puhua, kyllä näin eepeeläisenä tiedän. Tuosta olisi saanut muotoiltua hyvänkin elokuvan, alkuperäistä tapahtumaa kunnioittaen. 

Vierailija
25/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska oli

Vierailija
26/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän yllätti, että rakkaustarina sai niin paljon ruutuaikaa. Luulin tosiaan, että leffassa olisi keskitytty enemmän itse räjähdykseen ja sen jälkeiseen aikaan.

Vierailija
27/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että Linnea on kaunis on hän myös lahjakas.

Vierailija
28/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Mä luulin, että se olisi kertonut niistä ihmisistä ja heidän kohtaloistaan, mutta koko leffahan olikin vain fiktiivistä rakkaustarina hömppää. Ja mikä se yhtäkkinen Heikki Kinnunen siinä teki? Täysin hämmentävä kohtaus.

Etkö tosiaan ymmärtänyt???

Vierailija
29/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ole väitetty sitä dokumentiksi.

Jo etukäteen kerrottiin, että elokuva keskittyy tähän rakkaustarinaan. Kantsisko vähän olla selvillä asioista, eikä luulla vain.

Vierailija
30/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälleliimattu juoni ei tosiaan ollut kaksinen. Mutta tykkäsin kovasti hyvästä lavastuksesta ja uskottavasta murteesta.

Uskottavasta murteesta? 😂🤦🏼

En kestänyt edes katsoa koko leffaa teennäisen murteen, väkinäisen oheistarinan ja surkean näyttelemisen takia.

t: Lapualla syntynyt

Vierailija
31/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sen nyt kanssa, tai melkein katsoin. Menin kuvakelauksella hyppimällä eteenpäin. En jaksanut katsoa kokonaan.

Juoni on jotenkin lapsellinen, tuosta itse onnettomuudesta ei ole elokuvassa kuin ihan pieni osa. Jäi minusta jotenkin vaisuksi.

Vierailija
32/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan Titanickin aikoinaan katsottu elokuva vaikka koko sana on nykyään käytännössä synonyymi katastrofille

Ole laiva jota kutsutaan titaaniseksi. Ole kuitenkin vain metallia.

Vierailija
33/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin elokuvassa suurin osa oli rakkaustarinaa...

Vierailija
34/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päälleliimattu juoni ei tosiaan ollut kaksinen. Mutta tykkäsin kovasti hyvästä lavastuksesta ja uskottavasta murteesta.

Uskottavasta murteesta? 😂🤦🏼

En kestänyt edes katsoa koko leffaa teennäisen murteen, väkinäisen oheistarinan ja surkean näyttelemisen takia.

t: Lapualla syntynyt

Älä höpäjä. Murre on ihan kelvollista. 

t. Lapualla syntynyt ja aikuiseksi kasvanut.

Vierailija
35/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksei sen sijaan kerrottu itse tapahtumasta ja siitä miten se vaikutti pienellä paikkakunnalla, seurauksista ym?"

Ei niistä edelleenkään ole yleisesti ole mitään kerrottavaa eikä niistä haluta puhua. Leffa toki jonkin verran herätti myös sitä keskustelua ihmisten kesken.

Kyllä niistä vaan moni haluaa puhua, kyllä näin eepeeläisenä tiedän. Tuosta olisi saanut muotoiltua hyvänkin elokuvan, alkuperäistä tapahtumaa kunnioittaen. 

Mikä tuossa ei kunnioittanut sitä alkuperäistä tapahtumaa? Toinen eeperläinen.

Vierailija
36/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yritettiin vähän semmoista Titanic-henkistä juttua. Sama kaava: otetaan hyvin tunnettu katastrofi ja liimataan päälle idioottimaisen imelä rakkaustarina. Irvailin jo siskolleni, että kuinka tässäkin elokuvassa patruunatehdas törmää jäävuoreen ja nousee Lapuanjokeen upotessaan pystyyn ja katkeaa keskeltä. Päähenkilöistäkin toinen kuolee, ihan kuten Titanicissakin.

Vierailija
37/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta nuorta rakkaustarinaa tuohon onnettomuuteen päättyi myös todellisessa elämässä.

Vierailija
38/41 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keskittynyt juoneen kun Linneaa vain tuijotin 😘

Vierailija
39/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää leffan viestiä. Rassukka.

Kaikki ei voi tykätä samasta kuin sinä. Typerys 

Itse kyllä tykkäsin tästä elokuvasta 

Vierailija
40/41 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei kai ollut tarkoitus tuottaa dokumenttia. Luulis, että joku semmoisenkin on jossain vaiheessa tehnyt. Ainakin YLEn arkistosta löytyy paljon asiaa tästä onnettomuudesta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä