Meinasin ikävystyä kuoliaaksi tuon Lapua-leffan aikana
Ja tuo oli joku viime vuoden katsoituin elokuva??
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mä luulin, että se olisi kertonut niistä ihmisistä ja heidän kohtaloistaan, mutta koko leffahan olikin vain fiktiivistä rakkaustarina hömppää. Ja mikä se yhtäkkinen Heikki Kinnunen siinä teki? Täysin hämmentävä kohtaus.
Ei mitään ole väitetty sitä dokumentiksi.
Olihan Titanickin aikoinaan katsottu elokuva vaikka koko sana on nykyään käytännössä synonyymi katastrofille
Vierailija kirjoitti:
"Miksei sen sijaan kerrottu itse tapahtumasta ja siitä miten se vaikutti pienellä paikkakunnalla, seurauksista ym?"
Ei niistä edelleenkään ole yleisesti ole mitään kerrottavaa eikä niistä haluta puhua. Leffa toki jonkin verran herätti myös sitä keskustelua ihmisten kesken.
Kyllä niistä vaan moni haluaa puhua, kyllä näin eepeeläisenä tiedän. Tuosta olisi saanut muotoiltua hyvänkin elokuvan, alkuperäistä tapahtumaa kunnioittaen.
Kieltämättä vähän yllätti, että rakkaustarina sai niin paljon ruutuaikaa. Luulin tosiaan, että leffassa olisi keskitytty enemmän itse räjähdykseen ja sen jälkeiseen aikaan.
Sen lisäksi että Linnea on kaunis on hän myös lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mä luulin, että se olisi kertonut niistä ihmisistä ja heidän kohtaloistaan, mutta koko leffahan olikin vain fiktiivistä rakkaustarina hömppää. Ja mikä se yhtäkkinen Heikki Kinnunen siinä teki? Täysin hämmentävä kohtaus.
Etkö tosiaan ymmärtänyt???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ole väitetty sitä dokumentiksi.
Jo etukäteen kerrottiin, että elokuva keskittyy tähän rakkaustarinaan. Kantsisko vähän olla selvillä asioista, eikä luulla vain.
Vierailija kirjoitti:
Päälleliimattu juoni ei tosiaan ollut kaksinen. Mutta tykkäsin kovasti hyvästä lavastuksesta ja uskottavasta murteesta.
Uskottavasta murteesta? 😂🤦🏼
En kestänyt edes katsoa koko leffaa teennäisen murteen, väkinäisen oheistarinan ja surkean näyttelemisen takia.
t: Lapualla syntynyt
Katsoin sen nyt kanssa, tai melkein katsoin. Menin kuvakelauksella hyppimällä eteenpäin. En jaksanut katsoa kokonaan.
Juoni on jotenkin lapsellinen, tuosta itse onnettomuudesta ei ole elokuvassa kuin ihan pieni osa. Jäi minusta jotenkin vaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
Olihan Titanickin aikoinaan katsottu elokuva vaikka koko sana on nykyään käytännössä synonyymi katastrofille
Ole laiva jota kutsutaan titaaniseksi. Ole kuitenkin vain metallia.
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin elokuvassa suurin osa oli rakkaustarinaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälleliimattu juoni ei tosiaan ollut kaksinen. Mutta tykkäsin kovasti hyvästä lavastuksesta ja uskottavasta murteesta.
Uskottavasta murteesta? 😂🤦🏼
En kestänyt edes katsoa koko leffaa teennäisen murteen, väkinäisen oheistarinan ja surkean näyttelemisen takia.
t: Lapualla syntynyt
Älä höpäjä. Murre on ihan kelvollista.
t. Lapualla syntynyt ja aikuiseksi kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksei sen sijaan kerrottu itse tapahtumasta ja siitä miten se vaikutti pienellä paikkakunnalla, seurauksista ym?"
Ei niistä edelleenkään ole yleisesti ole mitään kerrottavaa eikä niistä haluta puhua. Leffa toki jonkin verran herätti myös sitä keskustelua ihmisten kesken.
Kyllä niistä vaan moni haluaa puhua, kyllä näin eepeeläisenä tiedän. Tuosta olisi saanut muotoiltua hyvänkin elokuvan, alkuperäistä tapahtumaa kunnioittaen.
Mikä tuossa ei kunnioittanut sitä alkuperäistä tapahtumaa? Toinen eeperläinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yritettiin vähän semmoista Titanic-henkistä juttua. Sama kaava: otetaan hyvin tunnettu katastrofi ja liimataan päälle idioottimaisen imelä rakkaustarina. Irvailin jo siskolleni, että kuinka tässäkin elokuvassa patruunatehdas törmää jäävuoreen ja nousee Lapuanjokeen upotessaan pystyyn ja katkeaa keskeltä. Päähenkilöistäkin toinen kuolee, ihan kuten Titanicissakin.
Aika monta nuorta rakkaustarinaa tuohon onnettomuuteen päättyi myös todellisessa elämässä.
En keskittynyt juoneen kun Linneaa vain tuijotin 😘
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää leffan viestiä. Rassukka.
Kaikki ei voi tykätä samasta kuin sinä. Typerys
Itse kyllä tykkäsin tästä elokuvasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei kai ollut tarkoitus tuottaa dokumenttia. Luulis, että joku semmoisenkin on jossain vaiheessa tehnyt. Ainakin YLEn arkistosta löytyy paljon asiaa tästä onnettomuudesta
Linnea on klassinen naapurintyttö 🥰