Venäjä lähettänyt jo kaksi noottia takavarikoista näin Suomi on reagoinut
Suomelle on tullut Venäjältä kaksi noottia Ulosottolaitoksen tekemistä takavarikoista, kertoo ulkoministeriö.
Toinen nootti tuli maanantaina ja toinen eilen tiistaina.
Aasian ja Oseanian osaston apulaisosastopäällikkö Mikko Kivikoski ulkoministeriöstä kertoo, että Venäjän suurlähetystö on ollut myös muulla tavoin yhteydessä ulkoministeriöön.
He ovat lähestyneet sekä Ulosottolaitosta että ulkoministeriötä ja pyytävät lisätietoja Ulosottolaitoksen tekemistä toimenpiteistä, Kivikoski kuvaa yhteydenottojen sisältöä.
Kommentit (51)
Opiskelin lukiossa venäjän kielen lyhyen oppimäärän. Onneksi olen unohtanut siitä melkein kaiken, enkä todellakaan aio opiskella sitä enää uudestaan, olkoonkin, että sitä puhutaan myös esimerkiksi Ukrainassa ja että kieli ei ole syyllinen Puten sekoiluihin. M34
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin lukiossa venäjän kielen lyhyen oppimäärän. Onneksi olen unohtanut siitä melkein kaiken, enkä todellakaan aio opiskella sitä enää uudestaan, olkoonkin, että sitä puhutaan myös esimerkiksi Ukrainassa ja että kieli ei ole syyllinen Puten sekoiluihin. M34
Mutta se on kyllä vihollisten kieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoreva toimi asian ilmoittamisen "seremoniamestarittarena". Ryhtyvät kuulemma välittömiin toimenpiteisiin.
Jälleen kerran :D Onkohan se tällä kertaa sotilaallinen vai poliittinen yllätys?
Marija-Magda Sekoreva-Goebbels ja se kuuluisa punainen viiva.
Olen aika varma, että Sekoreva näkee useammin valkoisia kuin punaisia viivoja.
Rekkahuoran näköinen muija.
Kärsin pahasta russofobiasta. Se ei kuitenkaan vaivaa minua. En halua edes koskaan parantua siitä.
Neuvostomaan nootit nakataan takan sytykkeeksi. Suomi on viimeinkin NATO maa ja voi viis veisata Iigorin nooteille.
Vierailija kirjoitti:
Voisko heille vastaavasti lähettää noottia suomalaisten firmojen omaisuuden pakkolunastuksista? On hiukan enemmän nollia noissa Venäjän varastamissa omaisuuserissä.
It's OK when we do it!
Vierailija kirjoitti:
Kärsin pahasta russofobiasta. Se ei kuitenkaan vaivaa minua. En halua edes koskaan parantua siitä.
Sota-ajan eläneet isovanhempani sanoivat että ryzzään ei voi koskaan luottaa.
Nootti oli 1960 luvulla pelottava sana kun kukaan ei tiennyt että se on muistio, note. Sitä pidettiin lähes sodan julistuksena. Nykyään se ei merkitse mitään
Eipä uskalla "kovanaama-Putte" tulla edes pikavisiitille tänne Suomen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Eipä uskalla "kovanaama-Putte" tulla edes pikavisiitille tänne Suomen puolelle.
Siinä eivät paljon judoliikkeetkään auta, kun häntä lähdettäisiin viemään kohti Haagia.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa kommentoitiin, että nootti ja puhuttelu ovat jo kokeneet keinoina inflaation.
No onhan ne.
Venäjä on noottien luvattu maa; noottia sinne ja noottia tänne. Ne jotenkin rakastaa tuollaista pelleilyä. Kummaa porukkaa kaikin puolin.
Kaikenlaista hauskaa, Eestin pääministeri Kaja Kallas on etsintäkuulutettu Venäjällä! :D Kamalaa! Ei voi markustaa siihen ihanaan maahan! Eikös Suomessakin joku ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa kommentoitiin, että nootti ja puhuttelu ovat jo kokeneet keinoina inflaation.
No onhan ne.
Venäjä on noottien luvattu maa; noottia sinne ja noottia tänne. Ne jotenkin rakastaa tuollaista pelleilyä. Kummaa porukkaa kaikin puolin.
Kaikenlaista hauskaa, Eestin pääministeri Kaja Kallas on etsintäkuulutettu Venäjällä! :D Kamalaa! Ei voi markustaa siihen ihanaan maahan! Eikös Suomessakin joku ole?
No se toimittaja Arja/Anja Paananen? on kai ei toivottu henkilö siellä tai jotain sellaista.
Vierailija kirjoitti:
On niillä pokkaa. Itse ovat takavarikoineet naapurimaan alueita ensin Krimillä ja sitten muuallakin, ja sitä ei heidän mielestään saa paheksua.
No mutta sehän on ihan eri asia, koska venäläisiä pelottaa niin turkasesti, että heiltä loppuu maa kesken.
Olen aika varma, että Sekoreva näkee useammin valkoisia kuin punaisia viivoja.