Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman ottaisit: aamuöiset kuumat aallot vai kuukautiset?

Vierailija
30.10.2024 |

Mulla on ollut vaihdevuodet 8 vuotta, eikä täysin toimivaa hormonikorvaushoitoa ole löytynyt. Joko lääke ei toimi ihan kunnolla ja herään aamyöllä lämpöaaltoon ja jäähdyttelen hetken ilman peittoa. En välttämättä nukahda enää vaikka kellonsoittoon on vielä pari tuntia. Toisen valmisteen kanssa nukun loistavasti ilman heräämisiä, mutta kiitoksena tästä 3-4pv kestävät kuukautiset turvotuksineen ja särkyineen. Kalenterilaatan mukaan syödessä kuukautiset tulee vielä aina viikonloppuna.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ottaisi kumpaakaan. Molemmista on aikanaan kärsitty.

Vierailija
2/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat mieluiten. Mä joudun olee ilman hormonikorvaushoitoa. Ja vaivoja riittää.

Kuumat aallot

Ärtyneisyys

Huono muisti

Haluttomuus

Unihäiriöt

Nivelkivut

T. 54v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden kahden tilanteen väliltä valitsisin ilman muuta kunnon unet joka päivä eli mieluummin ne 3-4 pv kuukautissäryt, kun niihin voi ottaa vaikka buranaa. 

Vierailija
4/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut hormoneja ja nyt vaihtarit alkanee olla ohitse. Ihan hyvin pärjää ilmankin. Parempi ja freesimpi olokin on kun ei kaikkiin droppeihin koske. Pitää olla kärsivällinen.

Vierailija
5/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi on maiset vaivat, noista molemmista kärsinyt ja kyllä on helpottavaa elellä ilman.

Vierailija
6/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot, ne on inhottavia, mutta kestän ne, ollut jo vuosia. Kuukautiset oli mulla yhtä helvettiä, ei enää IKINÄ!

Vierailija
7/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menkkoja kauheine kipuineen enää ottaisi mutta tämä hikoilu 24/7 on äärettömän raskasta. Ei auta hormonilaastari. Kiva kun kylmenee niin voi mennä parvekkeelle jäähdyttelemään

Vierailija
8/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ottaisi kumpaakaan. Molemmista on aikanaan kärsitty.

Eli tekisit itsarin, jos ei molemmista pääse eroon?

Vierailija
9/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mieluummin nuoren naisen

-Mies

Vierailija
10/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut  uutta Veoza lääkettä, noin 6 kk ja hikoilu loppui. Hormooniton. Maksaa 80 e kuukauden annos, ei kelakorvattava. Toivottavasti lääke toimii vielä pitkään, on niin paljon helpompaa elämä. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
11/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin nukkuisin hyvin. Kuukautiset ovat olleet lähes koko elämän ja niihin totuttu. Yöuni taas vaikuttaa moneen asiaan. 

Minkälainen olosi on luomuna?

Vierailija
12/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset jos noista olisi pakko valita. Mulla kuumat aallot ei todellakaan olleet vaan aamuöisiä vaan niitä tuli ympäri vuorokauden 24/7. Oli kiva töissäkin kun kunnon hikiaalto iski tai ruuhkabussissa ja niitä aaltoja tuli joku 20 krt vuorokaudessa. 

Vierailija
13/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut hormoneja ja nyt vaihtarit alkanee olla ohitse. Ihan hyvin pärjää ilmankin. Parempi ja freesimpi olokin on kun ei kaikkiin droppeihin koske. Pitää olla kärsivällinen.

Voi kuule kun ei ne oireet ole kaikilla samanlaisia kuten ei ole kuukautisetkaan. Älä vedä mutkia suoraksi.

Vierailija
14/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe erityisesti kuumaa. Koen vain että hikoilu joskus kostuttaa vaatteita. Koen enemmän kylmän haitat ja joudun sisälläkin pukeutumaan, vaihtamaan vaatteita. 

Vierailija
15/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset, ehdottomasti. Ne aallot olivat jokaöisiä ja unenpuutteesta ei muutu järkevämmäksi.

Vierailija
16/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaaisi kumpaakaan vaan jatkaisin toimivan lääkityksen etsimistä. Ei ole mitään järkeä kärsiä. 

Vierailija
17/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumat aallot, ne on inhottavia, mutta kestän ne, ollut jo vuosia. Kuukautiset oli mulla yhtä helvettiä, ei enää IKINÄ!

Aamen. Kuumia aaltoja riitti 11-12 v (ilman hormonihoitoja) mutta siltikään ne eivät olleet yhtä kamalia kuin endometrioosilla höystetyt kuukautiset.

Vierailija
18/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun ei ne oireet ole kaikilla samanlaisia kuten ei ole kuukautisetkaan. Älä vedä mutkia suoraksi.

Ei varmaan mutta näin mä tein ja voin suositella.

Vierailija
19/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot oli lasten leikkiä kuukautisiin verrattuna!

Ihan ihmettelen, että joku ei muka niitä kestä. Jokakuinen runsas vuoto ja kipu ja muu vaiva oli ihan sietämättömän ärsyttävää.

Vierailija
20/24 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot. Vaikka niissäkin on oma vaivansa niin kuitenkin pienempi paha kahdesta.