Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten katkaista välit sukulaisiin loukkaamatta?

Vierailija
30.10.2024 |

Joukossa on kuitenkin myös vanhoja ihmisiä, niin en haluaisi vaikuttaa töykeältä. En vaan jaksa enää sitä puhetta jatkuvasta kuolem*n odottamisesta, sekä sitä kaikkea kyynisyyttä ja näköalattomuutta. Olen pitänyt sukulaisiini nyt aika tiiviisti yhteyttä, mutta tänään alkoi jotenkin ahdistaa liikaa. Olen kuitenkin nuori ja minusta tuntuu, että myös oma elämäniloni sammuu tuon takia. Neuvoja?

Ap

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "ap" tuli tuohon näköjään jo vähän liian luonnostaan. :)

Vierailija
2/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan ghostaat ne. Ei sitä oikein voi nätisti sanoa, että hei minäpä pistän nyt välit poikki. Joko sinä kestät niitä ja niitten puheita tai lopetat yhteydenpidon. Ja jos lopetat niin voit valita tavan millä sen teet, loukkaantuuko ne heti vai pikkuhiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin onnistuu loukkaamatta, mutta jos olet ollut nyt tiiviisti yhteydessä, niin eikö kannattaisi kokeilla vain vähentää yhteydenpitoa?

Vierailija
4/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä loukkaantuuko vai ei jos välit kuitenkin on katkaistu?

Vierailija
5/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaan ghostaat ne. Ei sitä oikein voi nätisti sanoa, että hei minäpä pistän nyt välit poikki. Joko sinä kestät niitä ja niitten puheita tai lopetat yhteydenpidon. Ja jos lopetat niin voit valita tavan millä sen teet, loukkaantuuko ne heti vai pikkuhiljaa. 

Aika brutaalia tuo ghostaus. Ottaisin ensin asioita suoraan puheeksi ja sitten vähentäisin tarvittaessa yhteydenpitoa. Kun opettelee vetämään rajoja, ei tarvitse ghostailla. 

Vierailija
6/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika brutaalia tuo ghostaus. Ottaisin ensin asioita suoraan puheeksi ja sitten vähentäisin tarvittaessa yhteydenpitoa. Kun opettelee vetämään rajoja, ei tarvitse ghostailla.  

No joo, mutta luultavasti vanhat ihmiset eivät ymmärrä tämmöisiä "tämä nyt kuormittaa minua"-juttuja ollenkaan. 

Vierailija
7/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin onnistuu loukkaamatta, mutta jos olet ollut nyt tiiviisti yhteydessä, niin eikö kannattaisi kokeilla vain vähentää yhteydenpitoa?

Voi olla. En vain tiedä mitä teen, kun puhelin soi päivittäin.

Ap

Vierailija
8/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vampiroivat sinusta elämänenergiaa ahdistavalla käytöksellään. Ihan peruskauraa joissakin suvuissa

Itse olen katkaissut välit kaikkiin sukulaisiin suunnilleen 60v iässä. Siinä vaiheessa tuo alkaa

Jos vanhus on järkevä, etsii henkisyyttä eikä ala synkistelemään. Mitä enemmän välttelee henkisyyttä, sitä karmeammaksi vanhuus menee. He pilaavat lapsetkin

Vierailija
9/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä vastaa. Miksi ihmeessä vastailet? Olet ihan liian kiltti. Opettele vetämään rajat. Kännykkä äänettömälle. 

Vierailija
10/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lakkaat vastaamasta. Soitat takaisin vaikka kerran viikossa jos silloinkaan

Ennen vanhaan vanhukset olivat omassa kodissaan ja lapset omassaan. Puhelin on vaarallinen kapistus joka rikkoo kotirauhaa. Itse olen joutunut vaihtamaan puhelinnumeronkin

Vierailija
11/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs alkoi häiriköimään niin, että piti tehdä rikosilmoitus. Siksi haluaisin säilyttää edes jonkinlaisen rauhan.

Ap

Vierailija
12/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista niiden numerot, älä enää vastaa viesteihin tai soittoihin

Vierailija
13/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta luultavasti vanhat ihmiset eivät ymmärrä tämmöisiä "tämä nyt kuormittaa minua"-juttuja ollenkaan. 

Sittenhän voi vaan vähentää yhteydenpitoa, eikö? Toisaalta ei voi tietää ellei edes yritä puhua. Eivät ehkä ensin ymmärrä, mutta jotkut voivat oppia vähintäänkin hyväksymään asian ja toisen tarpeet.  

Vierailija
14/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän voi vaan vähentää yhteydenpitoa, eikö? Toisaalta ei voi tietää ellei edes yritä puhua. Eivät ehkä ensin ymmärrä, mutta jotkut voivat

Eikö se ole sitten jo ghostaamista? Oikeasti olen kyllä kanssasi samaa mieltä, mutta tämmöisissä ei yleensä auta mitkään rajojen vetämiset.

Vierailija
15/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et vaan vastaa puhelimeen, jos et pysty/halua. Kerrot, että soitat kun ehdit. Itse olen ilmoittanut soittavani kerran viikossa ja ovat hyväksyneet sen (oli alussa vähän vaikeaa).

Vierailija
16/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa kaikkiin puheluihin. Itse en illalla ota puheluita, muuten menee yöunet, enkä kerro kaikkia tekemisiäni. Hanki harrastus tai ainakin sano että on nyt mentävä sovittuun tapaamiseen. Ei sinun tarvitse olla Leelian lepotuoli.

Seurakunnasta voisivat ikäihmiset hankkia keskustelukumppaneita tai SPR: n ystäväpalvelusta jos sellainen on vielä olemassa.

Vierailija
17/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs alkoi häiriköimään niin, että piti tehdä rikosilmoitus. Siksi haluaisin säilyttää edes jonkinlaisen rauhan.

Ap

Lähestymiskielto?

Vierailija
18/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta itsestäs tulee ihan samanlainen kun olet vanha, mutta voi olla että joudut vaihtamaan sitten omat vaipat, kun ei ole enää hoitajia, niinkuin vielä nykyisin on.

Vierailija
19/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just meinasin noin kirjoittaa muttei tarvitsekaan.

Vierailija
20/49 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vastaat kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme