Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes! 1v ja 3kk ikäinen tyttö tulee kyselemään pottaa, kun kakka on tulossa.

Vierailija
18.02.2007 |

Minusta aika hyvin hoksattu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pissa ja kakka on ehtinyt jo vaippaan, mutta joskus se tulee pottaankin ja vaippa pysyy kuivana. Pääasia, että osaa yhdistää ulostamisen ja potan toisiinsa, varmaan on kuiva jo kesällä :)

Vierailija
2/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat pissat on saatu pottaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhempaa oppi kuiviksi 1-2 viikon harjoittelun jälkeen hieman alle kaksivuotiaina, samaan pyritään tälläkin kertaa, en jaksa pottatreenata viikkoja, kuukausia, jopa vuotta.

Vierailija
4/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin neiti on tehnyt kaikki kakat pottaan jo puolivuotiaasta lähtien. Siisti neiti on itse asiassa tykännyt tehdä pissatkin ihan pienestä vauvasta asti ennemmin lavuaariin/pottaan/pönttöön kuin vaippaan =) Eli ei kun muutkin kokeilemaan, jos vaipattomuus kiinnostaa!

Vierailija
5/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pois ja saatan sanoa, että sanopa sitten kun kakka tulee, niin mennään potalle.

Eilenkin oikein juosta kipitti mulle hokemaan tuohon keittiöön po po ja minä tyhmä, että mitä.. (Monet sanat ovat samantyyppisiä, mitä sanoo.) Alkoi sitten työntää kakkaa vaippaan ja tajusin vasta sitten, että pottaahan se toinen kyseli! Ehdittin vielä, kun oli vasta pakaroiden välissä tulossa..

Vierailija
6/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen oli päivä- ja yökuiva hoitoon mennessään 1v 8 kk ikäisenä. Jos tämä kolmas käy mielellään potalla ja alkaa jopa itse ilmoittaa hädästään, niin en näe siinä mitään ongelmaa. ap

Vierailija
7/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, jolla sama taktiikka kuin nelosella, ja meille hyväksi havaittu. Kiva ap, että teillä alkaa sujumaan jo näin aikaisessa vaiheessa pottahommat! =)

Vierailija
8/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin vain, että itse en jaksa enkä viitsi opettaa noin pientä vielä potalle. Kokemus on opettanut, että ei lapsi välttämättä opi yhtään aikaisemmin kuivaksi, vaikka harjoittelu aloitettaisiinkin aikaisemmin. Muutaman ystäväni lapset on istutettu potalle jo puolivuotiaina, ja nyt, vuotta myöhemmin, he ovat edelleen täysin vaipoissa. Istuvat toki potalla, ja joskus sinne jotain tuleekin jos sattuu olemaan pissa- tai kakkahätä juuri sillä sekunnilla, mutta eivät ollenkaan osaa tiedostaa tai ennakoida omaa hätäänsä. En siis itse näe tarpeelliseksi istuttaa reilu yksivuotiasta potalla useita kertoja päivässä. Kun lapsi on sopivan ikäinen, oppiminen käy muutamassa päivässä tai viikossa. Mutta ihan kiva jos joku jaksaa harjoitella potalla käymistä jo yksivuotiaan kanssa.

Vierailija:

Keskimmäinen oli päivä- ja yökuiva hoitoon mennessään 1v 8 kk ikäisenä. Jos tämä kolmas käy mielellään potalla ja alkaa jopa itse ilmoittaa hädästään, niin en näe siinä mitään ongelmaa. ap

Vierailija
9/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsen yövaippa on ollut useamman kerran aamuisin kuiva, se kertoo fysiologisesta valmiudesta vaipattomuuteen. Tuossa 1½ vuoden iässä otan toki potan esille, ja lapsi saa kokeilla millaista siinä on istua. Kun yövaippa alkaa olla kuiva, otan lapselta vaipan pois. Ensin vien häntä potalle itse, pian hän oppii menemään oma-aloitteisesti potalle kun tulee pissa- tai kakkahätä. Näin toimittiin esikoisen kohdalla, ja sama taktiikka on toiminut kahden siskoni lasten kohdalla. Ennen kun lapsella on fysiologinen valmius olemassa (siis kyky pidättää tietoisesti virtsaa), on turha opetella potalle. Näin siis minun mielestäni. Joku muu voi tykätä ja haluta potattaa lastaan jo puolivuotiaasta, minä en näe sitä lainkaan tarpeelliseksi.

T:4

Vierailija
10/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla oltais oltu varmaan 5-vuotiaaksi asti vaipoissa, jos oltais yökuivuutta odoteltu.. Tuo toimii varmaan joillakin. ap

Vierailija
11/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esikoisen kohdalla oltais oltu varmaan 5-vuotiaaksi asti vaipoissa, jos oltais yökuivuutta odoteltu.. Tuo toimii varmaan joillakin. ap

Vierailija
12/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat. Oppivat yökuiviksikin toinen hiukka alle 2 v ja toinen 2 v 1 kk.

1-vuotispäivän jälkeen eivät ole koskaan kakanneet hoousuun vaan itse ovat käyneet.

Vierailija
13/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään en ole painostanut. Siinä vessas toi potta oli odottamassa. mallioppimista kai, kun alkoi kiinnostaa pottailu. Eivät suostuneet pitämään vaippoja päällä. Muutamia kertoja pissivät kintuille, mutta ei kai se ollut sitten niin kovin kivaa...

Se, jonka 2-vuotiaat oppivat yökuivaksikin.

Vierailija
14/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytettiin harsoja muovikuoren kans, joten ehkä silläkin oli osuutta asiaan. Ne menee ihan litimäriksi, jolloin on aika ikävä olo...

Vierailija
15/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ekaluokalle menee vaippa housuissa ja tutti suussa:) tai:(

Vierailija
16/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: Älä murehdi liikaa etukäteen. Minun hoitotyttöni täyttää kesällä 3v ja vasta viimeaikoina on suostunut potalle. Sitä ennen vain irvisti ja karkasi. Nyt on alkanut hahmottaa potan ideaa ja menee itsekin sille (tosin vasta heti pissan/kakan jälkeen). Kyllä sinunkin lapsesi ehtii vielä.

Vierailija
17/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini alkoi potattaa lastaa yli vuoden aikasemmin kuin minä lastani mutta minun poikani oli aikasemmin kokonaan kuiva...vaikka kaverin lapsi kävi tekee potalle hätiänsä..

Minun poika oppi samantin kuivaksi kun otin vaipan pois kun oli valmis siihen, ei tarvinnut opettaa ollenkaa...oppi noin 2v8kk kokonaan muivaksi, myös yökuivaksi, eikä ole mielestäni edes kovin myöhään...

Vierailija
18/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi tulla jo surkea olo tätä ketjua lukiessa, kun meillä on 2-vuotias joka ei tee pottaan kumpaakaan. Istuu kyllä potalla mutta ei tee sinne mitään. Pissa tulee aina yllätyksenä kesken leikin, oli vaippa tai ei. Ei osaa ilmoittaa mitenkään, tosin jos kysyn että mihin pissa tehdään niin pottaan. Kakkaa yritettiin monena päivänä pottaan pitämällä ilman vaippaa ja houkuttelemalla potalle, mutta ei tullut, ja lopulta kun mies laittoi vaipan niin tuli heti (tyttö oli ilmeisesti vähän valittanut mahaa ja mies arvasi että ei taida kakka vaan tulla). Ja painostusta on vältetty, pantiin potta jo moneksi viikoksi välillä syrjään kun alkoi tuntua että ei ole enää harjoittelu kivaa. Nyt on viikon aikana otettu takas ja istumista on harjoitellut, mutta mitään sinne ei siis tule.

Yön jälkeen vaippa on aina ihan märkä, märempi kuin meidän alle puolivuotiaalla vauvalla missään vaiheessa on ollut... Oonpa tässä miettinytkin että onkohan tytön pidätyskyky kehittynyt ikää vastaavasti.

Vierailija
19/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän sitä koskaan voi tietää milloin on lopullisesti kuiva. poikani oppi 2.4v. kuivaksi 2 viikossa. oli siis aiemmin päivä ja yö kuiva kun naapurin tytöt, jotka olivat käyneet yli vuoden potalla ja vieläkin käyttävät yövaippoja, vaikka jo 3v. täyttivät.

omastani olin huolissani, kun kaikki muut kävi potalla, mutta omani ei tehnyt mitään, kun vessaan vietiin. tosin sitten pissasi ekat pissat vessaan, niin otettiin vaipat pois heti. tarhassakin monet pissasivat pottaan, mutta omani ei. toi vähän paineita mulle, kun meijän pojalla homma ei sujunut, vaikka ikää oli yli 2v. poika meni tarhaan ilman vaippoja kesän jälkeen ja oli tosiaan siellä edelleen muilla oli vaippa. aina siis ei tua tulosta vuoden pottaharjoittelukaan, mutta silti on fiksua potattaa heti, kun lapsi on siihen valmis. tosin omasi on varmasti kuiva aika piankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi