Kouluissa oppilaita jotka raivoaa ja puree
Ja sitten vanhemmat valittaa että ei ole TARPEEKSI TUKEA. Lapsiparka uupuu.
Mun kouluaikana edes pahimmat riehujat ei purreet. Mikä tekee lapsista sekopäitä? Eihän tuollainen kouluun kuulu vaan lepositeisiin.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no mun aikana oli. Olen aloittanut koulunkäynnin 1977.
Purtiinko sua vai sinäkö purit?
Sama meno varmaan jatkuu koulussa mikä on päiväkodeissa alkanut. Eikä osata siirtää häirikköjä erityisryhmiin.
En osaa sanoa mitään kun itsellä ei ole lapsia enkä halua päteä toisten lapsilla .
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin 1975 eikä purevat tai riehuvat oppilaat ole yhtään tuttuja. Taisit olla koulusi ainoa sekopää.
Selvitettävä onko kyse riivaajahengistä vai pelkästä kurittomasta käytöksestä.
Tekeehän se muksu mitä sen annetaan tehdä. Eikä tietenkään mitään rangaistuksia käytetä ettei piltti traumatisoidu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, vaan ihan lapsillakin voi esiintyä mm. skitsofreniaa, psykoosia tai harhoja siinä missä aikuisillakin, ja kyseessä on lääkittävissä oleva sairaus.
Mitään tekemistä sillä ei ole kurittomuuden, älypuhelinten tai pahojen henkien kanssa, vaikka keskiajalla näin ajateltiinkin.
jos on neuropoikkeava lapsi, niin ei se hänen vikansa ole, kuten ei myöskään purtavien. koska aivokemiallinen asia kyseessä, oikea osoite on erityisluokka ja lääkäri.
mikään määrä "kurinpitoa", torumista tai haukkumista ei auta, vaan se lapsi voi esim. antipsykoottisilla lääkkeillä elää ihan stabiilia normaalia lapsuutta ja saada ystäviä.
ilman lääkitystä ja pelkällä moralisoinnilla, kiinnipidolla jne. tehdään vain vielä lisää vahinkoa ymmärtämättömien toimesta.
70luvun alussa muistan tytön purreen opettajaa käsivarteen ja opettajan lähteneen lääkäriin rokotuksia saamaan. Et aina on ollut. Sosiaalista mediaa ei vain tuolloin ollut. Ne tiesi, ketkä näkivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, vaan ihan lapsillakin voi esiintyä mm. skitsofreniaa, psykoosia tai harhoja siinä missä aikuisillakin, ja kyseessä on lääkittävissä oleva sairaus.
Mitään tekemistä sillä ei ole kurittomuuden, älypuhelinten tai pahojen henkien kanssa, vaikka keskiajalla näin ajateltiinkin.
Kokoomuslaisten putkiaivojen mukaan jokainen on jokaikisessä asiassa oman onnensa seppä, ja mm. valitsee psyykkisen sairastumisen, syövän, sen mihin perheeseen milläkin geeneillä syntyy jne.
Näiden päähän ei mahdu ajatus varianssista eli siitä, että elinolosuhteita on miljoonia erilaisia.
Harva lapsi esim. huvikseen käy toisten kimppuun tai puree. Lähes aina taustalla on asia johon lääkäri löytää ratkaisun ja lapsesta tulee ns. tavallinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Sama meno varmaan jatkuu koulussa mikä on päiväkodeissa alkanut. Eikä osata siirtää häirikköjä erityisryhmiin.
Mihin erityisryhmiin? Inkluusiota inkluusiota, tervepäisten lasten tulee opetella sietämään hulluja samassa opetustilassa, ja hullut yritetään saada ottamaan mallia tervepäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Teille viisastelijoille tiedoksi, että kunnilla ei ole RAHAA pienryhmiin. Siksi niitä ei ole.
Muutenkin ihan järkyttävää puhetta lapsista täällä taas kerran. Antakaa kouluille RAHAA, niin lapset saavat sen tuen mitä tarvitsevat. Olipa se erityisluokka tai koulukirjat, joista ei tipu sivut irti.
Vierailija kirjoitti:
70luvun alussa muistan tytön purreen opettajaa käsivarteen ja opettajan lähteneen lääkäriin rokotuksia saamaan. Et aina on ollut. Sosiaalista mediaa ei vain tuolloin ollut. Ne tiesi, ketkä näkivät.
Oliko sillä vesikauhu vai joku ruuvi löysällä?
Tohon aikaan oli mielisairaaloita onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokallani ollut poika puri opettajaa, kun tämä poisti luokasta häiriökäytöksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin 1975 eikä purevat tai riehuvat oppilaat ole yhtään tuttuja. Taisit olla koulusi ainoa sekopää.
Varmaan näin, toki ysiluokan ka oli 9,1 ja olin ainoa, joka koulusta jatkoi ns. eliittilukioon.
Vierailija kirjoitti:
Tekeehän se muksu mitä sen annetaan tehdä. Eikä tietenkään mitään rangaistuksia käytetä ettei piltti traumatisoidu.
Sopii normaaleihin lapsiin. Jos on jotain neurologista, tilanne on mutkikkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokallani ollut poika puri opettajaa, kun tämä poisti luokasta häiriökäytöksen takia.
Miten asia jatkui, saiko poika kenkää koulusta?
En nimittäin pysty kuvittelemaan että 70-luvulla olisi opettajaa pureskeltu ilman seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä olisi koira päätyisi piikille.