Hahmotushäiriö vai mikä, jos ei näe pöydälle jätettyä lappua?
Mun exä ei koskaan huomannut, jos jätin sille viestin lapulla. Lappu keskellä keittiön pöytää, jossa söi aamiaista. Jääkaapin ovessa olevia lappuja ei tietenkään nähnyt. Paras oli, kun jätin muistutuslapun jostain tärkeästä asiasta eteisen lipaston päällä olevan lompakon päälle. Katsoin suu auki, kun mies lähti töihin, siirsi lapun tyynesti syrjään sitä katsomatta ja otti lompakon mukaansa.
Oli hiukan haastavaa, kun mies ei muistanut sanallisesti sovittuja asioiden hoitamisia, eikä huomioinut muistutuslappuja. Ja sitten ihan pokkana väitti, ettei mitään ole sovittu, että hän joutuu kuskaamaan Villen harkkoihin, kun mulla on oma meno. Ja lappu tästä jääkaapin ovessa 2kk + päivittäin juttelin tuosta menostani
Kommentit (16)
Oli kyllästynyt sun jatkuvaan nipottamiseen ja laputtamiseen.
Taisi olla kyseessä vaan evvk. Jotkut miehet suhtautuvat naisten juttuihin näin, tuli se sitten esille puheena, lapulla, tai mitä kautta vaan. Ovat kuin koiria - viesti menee perille oikeasti vain väkivallalla. Jopa herkkua tarjotessa tehdään 5 kertaa eri temppu kuin se, mitä on pyydetty
Ei ole sinun vikasi. Miestä ei ole koulutettu, ja se näkyy
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllästynyt sun jatkuvaan nipottamiseen ja laputtamiseen.
No ilmeisesti hän pääsi siitä eroon. Naisesta siinä mukana
Kaikenlaista. Mä jätän joskus naisystävän kotiin lappuja mihin piirtelen hempeitä. Se on ne kaikki huomannut.
Toimiiko viestilaput naisiin? Ole jalat levällään valmiina kun tulen töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus, itsekeskeisyys täydellinen sinusta ja lapsesta välittämättömyys. En jatkaisi tuollaisen kanssa!
Olen tullut tuohon tulokseen omasta puolisostani. Hän selittää, ettei muista, hahmota tai ymmärrä jotakin. Jännästi tila tuli päälle, kun avioiduimme ja pahenee vaan.
Enkä todellakaan jaksa tuollaisen kanssa. Lähden välittömästi, kun saan asiat järjestykseen.
Jos haluaa kurjan elämän, niin tekee kuin ap.
Minä elän vain tämän yhden ainoan kerran, ei ole aikaa kiukutella lapuista.
Ilmoita sitten lähdöstäsi lapulla. Ehkä kuukauden päästä mies huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaavaisuushäiriö.
Välinpitämättömyyttä
MItä pitempään jokin muistutuslappu jossain möllöttää, sitä varmemmin siinä olevan asian unohtaa. Itse käytän "muistilappuna" pientä pehmolelua ja se istumaan aamupala-astiaan. Siinä sitten voi ihmetellä mikä tuo on. Tai sitten ulko-ovelle silmien korkeudelle lappu tai teipattu kenkä, pehmolelu tai mikä vain mikä herättää huomion ja siinä muistilappu mukana.
Kauppalappuun kirjoitetuista asioita jää välillä yksi tai kaksi tuotetta ostamatta kun sille lapulle tulee kaupassa kierrellessä sokeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus, itsekeskeisyys täydellinen sinusta ja lapsesta välittämättömyys. En jatkaisi tuollaisen kanssa!
Olen tullut tuohon tulokseen omasta puolisostani. Hän selittää, ettei muista, hahmota tai ymmärrä jotakin. Jännästi tila tuli päälle, kun avioiduimme ja pahenee vaan.
Enkä todellakaan jaksa tuollaisen kanssa. Lähden välittömästi, kun saan asiat järjestykseen.
Kannattaisi käydä psykologin juttusilla selvittämässä että miksi reagoit itkupotkuraivareilla tällaisiin tilanteisiin. Muuten tulet toistamaan samaa kaavaa ihan jokaisen puolison kanssa kun ekoja ongelmia tulee, paitsi jos katkeroidut jossain kohtaan ja päädyt elämään yksin aikaisempien huonojen kokemuksien takia. Tämä ihan ilmaisena vinkkinä jos et halua elää onnetonta elämää myös jatkossa.
Kirjoita Isoin kirjaimin paksulla tussilla isolle paperille viesti. Teippaa se vessanpöntön kanteen tai jääkaapin oveen tai kahvinkeittimeen tiukasti jesarilla kiinni niin, että joutuu näkemään vaivaa avatakseen pöntön kannen tai jääkaapin oven kerien jesaria pois samoin kuin keittimen ympäriltä.
Miksei tekstari? Jos ei lue lappua, turha tehdä sellaista.