HS: liian vähän kasviksia syövä mies yritti syödä rehuja suositusten mukaan
Kommentit (53)
Minkään suhteen ei saa tehdä liian äkkinäisiä muutoksia. Jos vatsan mikrobisto on vuosien ajan tottunut pilkkomaan vaan lihaa, ei äkilliseen kasvisten syöntiin ole olemassa oikeanlaisia mikrobeja. Menee monta kuukautta saada oikeanlainen kanta mikrobeja vatsaan.
Vähän sama kuin vuosikausia treenannut dena pystyy kiskomaan kossupullon ja päälle vielä käsidesiä, mutta jos aiemmin absolutistina ollut kiskoo saman määrän, kuolee. Onko yllättävää?
Vierailija kirjoitti:
Sai rajun suolistotulehduksen, kun suoliston mikrobikanta ei ollut tottunut kasviksiin. Joutuivat poistamaan pitkän pätkän tuhoutunutta ohutsuolta ja mies sai elinikäisen lääkityksen.
Lol, älkää uskoko tätä trollia.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset ovat aika rajua tavaraa suolistolle. Kun syön raakaa porkkanaa reilusti (raakana on hyvää) niin saan vatsanväänteitä. Harmittaa kun kasvikset pitää sitten pilata keittämällä tai salaatille pitää lisätä ruokaöljyä, jotta ruoansulatusjärjestelmä sen kestäisi. Keitetyt kasvikset ja monet salaatit eivät maistu oikein millekään.
Kuinka paljon porkkanaa pitää syödä, että saa vatsanväänteitä? Itse syön yleensä max. 4. Ei kai sitä nyt ihan hirveästi enempää muutenkaan kerrallaan kannata vatsalaukkuun tunkea. Myös lanttu on herkkua raakana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sai rajun suolistotulehduksen, kun suoliston mikrobikanta ei ollut tottunut kasviksiin. Joutuivat poistamaan pitkän pätkän tuhoutunutta ohutsuolta ja mies sai elinikäisen lääkityksen.
Oikeesti?! Kasvikset siis tuhosi sen ohutsuolta? Saatiinko kukaan vastuuseen? Ruokavirasto?
Ihanan helppoa huijata teitä. Uskotko, että olen lentäjä ja olen sinuun rakastunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt kasviksia vuosiin. Hengissä olen.
Mutta miten hyvin hengissä?
Reumasta parantuneena ja kerran kahteen vuoteen kipeenä voisin sanoa että erinomaisesti.
Miten voi parantua reumasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin hyvin kuin hengissä ollaan. Vaihtoehdot on olla hengissä tai kuollut.
Näin yllättävän monet tuntuvat uskovan. Minulle taas on tärkeää olla hengissä niin, että olen terve, hoikka ja mieli voi hyvin.
Mieli ei voi hyvin jos kituuttaa jollain salaatinlehdillä ja kasvissosekeitolla. Hoikkana toki pysyy koska ruoka ei maistu.
Aikamoinen mielikuvaharha, että hoikkana pysyy salaatinlehdellä. Syön 2200 kaloria päivässä josta osa on joka päivä suklaata ja pullaa. Oletko kuullut liikunnasta? Se on se osio, mikä p
on kyllä täysin kajahtanutta pumpata keho täyteen energiaa, jotta voi liikkua enemmän. 2200 kaloria on aivan mielettömästi. Olet varmaan oksettavan näköinen, puhumattakaan että joutuisi katselemaan mässytystäsi päivät pitkät
Kasviruokavaliota kokeillut on sairaalassa letkuissa lopun elämäänsä.
Syön ruokaa ja hengissä olen vielä toistaiseksi. Enköhän vielä jonakin päivänä kuole.
Liian nopeasti ei saisi muuttaa ruokailutottumuksiaan. Minä söin tosi epäterveellisesti vuosikymmenen. Kun vaihdoin terveellisempään ruokaan ja jätin pois einekset ja pikaruoan, niin kieriskelin kivuissa. Menin lääkäriin ja juoksin testit laktoosi-intoleranssista gastroskopiaan. Ei löydetty keliakiaa eikä suolistosairautta tai muutakaan selitystä. Kivut pikkuhiljaa helpotti ja totuin terveelliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin hyvin kuin hengissä ollaan. Vaihtoehdot on olla hengissä tai kuollut.
Näin yllättävän monet tuntuvat uskovan. Minulle taas on tärkeää olla hengissä niin, että olen terve, hoikka ja mieli voi hyvin.
Mieli ei voi hyvin jos kituuttaa jollain salaatinlehdillä ja kasvissosekeitolla. Hoikkana toki pysyy koska ruoka ei maistu.
Aikamoinen mielikuvaharha, että hoikkana pysyy salaatinlehdellä. Syön 2200 kaloria päivässä josta osa on joka päivä suklaata ja pullaa
"on kyllä täysin kajahtanutta pumpata keho täyteen energiaa, jotta voi liikkua enemmän. 2200 kaloria on aivan mielettömästi. Olet varmaan oksettavan näköinen, puhumattakaan että joutuisi katselemaan mässytystäsi päivät pitkät"
Niin tämän takia kannattaa pitää itsestään huolta, ettei mene mielenterveys noin surkeaan kuntoon kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Minkään suhteen ei saa tehdä liian äkkinäisiä muutoksia. Jos vatsan mikrobisto on vuosien ajan tottunut pilkkomaan vaan lihaa, ei äkilliseen kasvisten syöntiin ole olemassa oikeanlaisia mikrobeja. Menee monta kuukautta saada oikeanlainen kanta mikrobeja vatsaan.
Vähän sama kuin vuosikausia treenannut dena pystyy kiskomaan kossupullon ja päälle vielä käsidesiä, mutta jos aiemmin absolutistina ollut kiskoo saman määrän, kuolee. Onko yllättävää?
Ihan höpö höpöä. Kouluissakin on 3/5 päivänä kasvisruokaa ja ei lapsia mitenkään totuteta siihen, vaan suoraan aletaan toteuttamaan tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpö höpöä. Kouluissakin on 3/5 päivänä kasvisruokaa ja ei lapsia mitenkään totuteta siihen, vaan suoraan aletaan toteuttamaan tuota.
Onko lastesi ainoa ruoka kouluruoka?
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma ettei sun ruuassa ole ikinä esim. sipulia, tomaattikastiketta tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos piltit eivät ole koskaan ennen kasviksen kasvista syöneet, niin sitten tosiaan on ongelma. Muutoin ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reumasta parantuneena ja kerran kahteen vuoteen kipeenä voisin sanoa että erinomaisesti.
Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?! Kasvikset siis tuhosi sen ohutsuolta? Saatiinko kukaan vastuuseen? Ruokavirasto?
:D :D Ruokavirasto vastuuseen kun aikuinen (luultavasti) ajattelemaan kykenevä mies ahtaa itsensä yhtäkkiä täyteen kasviksia!
No juu, jonkun muun syyhän se täytyy olla.....
Jos minä joka olen kasvissyöjä vedän yhtäkkiä puoli kiloa lihaa miten käy? Miten luulet suolistoni reagoivan?
Pitäisi suurin piirtein täysjärkisen ihmisen ymmärtää että jos ahmii valtavan määrän jotain täysin uutta johon elimistö ei ole tottunut menee suolistofloora täysin sekaisin. Ei suolisto ole mikään putki joka toimii kuten vessan kloakki. Ihmisen elimsitö on hieno ja monimutkainen elin, se pitää vähin erin totuttaa radikaaliin muutokseen.
Miksi Suomessa tuntuu olevan vallassa ajattelu että joko ei mitään tai sitten mielettömiä määriä? Keskitietä ja kohtuutta ei ole ollenkaan?
Mietipä ulkomaan matkaa; varmasti hyvin monelle on tuttua turistiripuli. Uusi mikstobikanta, uudet ruoat. Tosin se on lievimmästä päästä mutta sama asia. Ja ruokavirasto vastuuseen! Sen maan ruokavirasto missä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
melko moni rehu yrittää tappaa syöjänsä, joko samoin tein tai sit kerryttämällä haitallisia aineita kroppaan.
Niin, mutta niiden rehujen kuitu sitoo myrkkyjä ja liiallisia vitamiini- ja mineraalimääriä ja kuljettaa ne pois kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti jättämällä lääkkeet pois ja syömällä oikein. Tulehdukset vaan katoavat kummasti.
Makkara on miehen perusvihannes. Nyt se on todistettu.
Aikamoinen mielikuvaharha, että hoikkana pysyy salaatinlehdellä. Syön 2200 kaloria päivässä josta osa on joka päivä suklaata ja pullaa. Oletko kuullut liikunnasta? Se on se osio, mikä pitää mielen terveenä.