Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö teidän kerrostalossanne olla tarkkana asumisestaan? Tarkoitan kyyläystä

Vierailija
30.10.2024 |

Meillä on niin, että jos joku poikkeaa normista, niin siitä kyllä puhutaan. Esim eräs, en minä, oli sairaana ja tilasi viikon aikana monta kertaa ruokaa. No tästä alettiin sitten puhua "häiriönä". Samoin joku laittoi polkupyöränsä aina huolimattomasti varastoon vieden tilaa muilta. Siitäkin puhuttiin pihakokouksissa. 

Taloyhtiön kokouksissa pitää olla säyseä, koska jos ei ole, siitä puhutaan koko vuosi. Ja jos joku rassaa autoaan levittäytyen tavaroineen viereisen parkkiruudun alueelle, siitäkin keskustellaan. Ja niin edelleen. Siis syynätään, tekeekö joku jotain normista poikkeavaa ja juoruillaan siitä.

Teillä samaa? Kokemuksia?

Kommentit (30)

1/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä saa elää just niinku tykkää, kukaan ei kyylää eikä puhu 😎

Vierailija
2/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tollaista, eikä pihalla pidetä mitään juorukokouksia. Täällä jokainen elää tyylillään, eikä se muita kiinnosta. Täällä asuu ainoastaan aikuisia, monet sinkkuja, ja jokainen hoitaa vain omat asiansa. Ohimennessä moikataan ja siihen se jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. En anna kuitenkaan muiden rajoittaa elämääni, juorutkoot jos tykkäävät. Hyvin harvoin muutenkaan minulle merkityksettömien ihmisten puheenaiheet ovat minua hetkauttaneet.

Yhtiökokouksissa puhun mitä lystää, olen hallituksen jäsen ja se ikäänkuin on tehtäväni. Itsepähän ovat minut sinne äänestäneet.

M42

Vierailija
4/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tartte olla. Ihan rauhassa saavat kyyläillä eikö minua haittaa mitkään juorut. Joskus heilun kännisä rappukäytävässä ja ihan varmasti selän takana supistaan alkoholiongelmastani, mutta ihan sama. 

Vierailija
5/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä naapurit puhuvat minusta tai muista asukkaista. Ei kiinnosta edes. Eikä kiinnosta naapureiden asiat kun on muutakin hommaa.

Vierailija
6/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tartte olla. Ihan rauhassa saavat kyyläillä eikö minua haittaa mitkään juorut. Joskus heilun kännisä rappukäytävässä ja ihan varmasti selän takana supistaan alkoholiongelmastani, mutta ihan sama. 

Ja taloyhtiön kokouksissa sanon asiat suoraan enkä mitään himmaile. 

Vierailija
7/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä kerrostalossa kukaan ei välitä toistensa asioista. Toista se oli edellisessä pienessä rivarissa, jossa yksi omistaja ei asuntut talossa, toinen oli invalidi, kolmas vanhus ja neljäs innokas hallituksen puheenjohtaja. Olivat sitten sitä mieltä, että meidän olisi pitänyt tehdä hommat muidenkin puolesta. 

Ehdotin ratkaisuksi huoltoyhtiötä, mutten saanut kannatusta. Niinpä muutimme takaisin kerrostaloon. Ajoin siitä joskus ohi, eikä siellä todellakaan enää lumitöitä tehnyt. Siinähän sitten asuivat.

Vierailija
8/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuommoisesta kannata välittää. Juorutkoon niin paljon kuin kerkiävät. 

Vierailija
9/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on yksi kyylä-akka, joka kiertää aamuisin kaikki talon yhteiset tilat ja kirjoittaa huomioistaan heippalappuja talon ilmoitustaululle.

Vaikka itsellä ei ole edes autoa, niin valittaa, jos talon autohallissa ei ole kaikki autot millilleen keskellä parkkiruutua. Tai jos jollakin on pyykit liian kauan kuivaushuoneessa. Jne.

Vierailija
10/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisessä kerrostalossa kukaan ei välitä toistensa asioista. Toista se oli edellisessä pienessä rivarissa, jossa yksi omistaja ei asuntut talossa, toinen oli invalidi, kolmas vanhus ja neljäs innokas hallituksen puheenjohtaja. Olivat sitten sitä mieltä, että meidän olisi pitänyt tehdä hommat muidenkin puolesta. 

Ehdotin ratkaisuksi huoltoyhtiötä, mutten saanut kannatusta. Niinpä muutimme takaisin kerrostaloon. Ajoin siitä joskus ohi, eikä siellä todellakaan enää lumitöitä tehnyt. Siinähän sitten asuivat.

Mulla on täysin sama kokemus, sun kirjoitus osui 100% yhteen mun rivarikokemuksen kanssa. 5v yritettiin kestää, koska meillä oli aivan ihana asunto. Miehellä meni hermot siellä naapureista niin riekaleiksi, että se vaikutti jo meidän parisuhteeseen. Oli pakko muuttaa takaisin kerrostaloon, enkä enää ikinä aio rivariin muuttaa.

Vierailija
11/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 24/7 päivystävä tietotoimisto, joka tietää kaikkien asukkaiden asiat; tulemiset, menemiset missä ja milloin yksin vai jonkun kanssa, kauppaostokset, poistumiset kotoa poikkeavina kellonaikoina, jne.. Oman rapun asukkaiden tilanteet on luonnollisesti hallussa ja raportoinnin keskiössä, mutta myös naapurirappujen asukkaiden asiat näkevät päivänvalon, jopa vastapäisen talon asiat eivät pysy salassa asuntojen sisustusta myöten.

Itsekin yllätyin kun kuulin itsestäni asioita joita en edes tiennyt olevan olemassa. Joillakin sitä energiaa riittää loputtomiin. Toivottavasti omat asiat hoituvat, eivätkä jää retuperälle kyyläämisen takia. Olisi se aika noloa.

Vierailija
12/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 24/7 päivystävä tietotoimisto, joka tietää kaikkien asukkaiden asiat; tulemiset, menemiset missä ja milloin yksin vai jonkun kanssa, kauppaostokset, poistumiset kotoa poikkeavina kellonaikoina, jne.. Oman rapun asukkaiden tilanteet on luonnollisesti hallussa ja raportoinnin keskiössä, mutta myös naapurirappujen asukkaiden asiat näkevät päivänvalon, jopa vastapäisen talon asiat eivät pysy salassa asuntojen sisustusta myöten.

Itsekin yllätyin kun kuulin itsestäni asioita joita en edes tiennyt olevan olemassa. Joillakin sitä energiaa riittää loputtomiin. Toivottavasti omat asiat hoituvat, eivätkä jää retuperälle kyyläämisen takia. Olisi se aika noloa.

Miten naapuri voi tietää sun kauppaostokset. Hän lähtee samaan aikaan kauppaan ja kylää mitä ostat? Minä tilaan ruoat kotiinkuljetuksena eikä niistä pusseista kyllä näe mitä olen ostanut. 

Vierailija
13/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä lapsiperheitä vahditaan esim. kuinka usein viet lapsen ulos. 

Vierailija
14/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaa joutuneensa niin se kyllä menee ohi kun ei vain reagoi mitenkään. juu.

Vierailija
15/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin koirani kanssa, joten olen erittäin tyytyväinen, että naapurit seuraavat liikkeitäni, jos kuolla kupsahdankin yhtäkkiä. Koirani saa sitten apua mahdollisimman pian. Kerron aina pääkyylälle milloin lähden lomalle, ettei tarvitse turhaan kyyläillä. Naapurit tuovat mulle turvallisuuden tunteen. 

Vierailija
16/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoruista saat " tietää " itsestäsi todella yllättäviä asioita. Mielipiteeni perustuu omaan kokemukseeni. Esim. Kerran pyysin naapurilta erästä apua painavan huonekaluni kanssa, itse sitä jo siinä vähän liikuttelin , niin hän sanoi: älä sinä nyt sitä yksin yritä kun juuri on selkäsi leikattu?? kyllä selkäni leikattu on mutta kylläkin 50 vuotta sitten..

Vierailija
17/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naapurit tuo turvallisuuden tunteen". Joskus tuo ja joskus ei tuo.

Vierailija
18/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienkerrostalo 11 as ja ollaan asuttu 14 vuotta. Kaikki tietää toisten asioita koska ollaan ihan jutteluväleissä ja pidetään joskus yhteisiä juhlia. Tiedän jokaisen ammatin ja työtilanteen ja lasten koulutkin. En ole kokenut ahdistavaksi, outoa kyllä, pikemminkin hyvä meininki. 

Vierailija
19/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naapurit tuo turvallisuuden tunteen". Joskus tuo ja joskus ei tuo.

Mulle kyllä tuo. Tässä on kaksi eläkeläistä, joilla on aikaa seurata meidän muiden tekemisiä. Teen nykyään enimmäkseen etätöitä ja kerran he kysivät, että olenko jäänyt työttömäksi, kun en enää lähden aamuisin töihin. Siis minua ei yhtään haittaa heidän seuraaminensa, kun tosiaan on tuo koira, joka tulee apua  tarvitsemaan, jos yhtäkkiä kuolenkin. Ja tosiaan kerron heille milloin lähden matkalle, että heidän ei tarvitse ihmetellä, että asunnossa on hiljaista. Toisekseen he pitävät asuntoa silmällä mahdollisia murtovarkaita varten. Naapurin asuntoon  kerran murtauduttiin parvekkeen kautta. Olen siis hyödyntänyt nämä kyylät omaan käyttöön. 

Vierailija
20/30 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin aikoinaan taloyhtiössä, jossa oli mukavasti kaikkea ekstraa: kuntosali, puuverstas ja viljelylaatikoita pihalla. Taloyhtiön mummot kuitenkin ottivat asiakseen kiertää pihaa aamusta iltaa vahtimassa, ettei kukaan vaan käytä mitään näitä tiloja :D erityisesti tuo puuverstas oli tiukan valvovan silmän alla ettei kukaan varmasti koskaan käytä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän