Pitääkö teidän kerrostalossanne olla tarkkana asumisestaan? Tarkoitan kyyläystä
Meillä on niin, että jos joku poikkeaa normista, niin siitä kyllä puhutaan. Esim eräs, en minä, oli sairaana ja tilasi viikon aikana monta kertaa ruokaa. No tästä alettiin sitten puhua "häiriönä". Samoin joku laittoi polkupyöränsä aina huolimattomasti varastoon vieden tilaa muilta. Siitäkin puhuttiin pihakokouksissa.
Taloyhtiön kokouksissa pitää olla säyseä, koska jos ei ole, siitä puhutaan koko vuosi. Ja jos joku rassaa autoaan levittäytyen tavaroineen viereisen parkkiruudun alueelle, siitäkin keskustellaan. Ja niin edelleen. Siis syynätään, tekeekö joku jotain normista poikkeavaa ja juoruillaan siitä.
Teillä samaa? Kokemuksia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meidän talossa kyyliä. Kaiken kokoisia perheitä, yksinasuvia lemmikkeineen, lähes kaikki tervehtivät ja joidenkin kanssa jutellaan lyhyesti niitä näitä.
Kun noudattaa hyviä tapoja, kaikkien on mukava asua.
Meillä sama, mutta myös tarkkailua on ilmassa (esim. uusia asukkaita kohtaan).
Kuultuani asukkaiden pihakeskusteluja olen alkanut olla tarkka asumisessani.
Ei. Yksi monista Helsingissä asumisen hyvistä puolista.
En tiedä eikä kiinnosta. Elän omaa elämääni ja ainoastaan tervehdin naapureita.
Naapurini kertoi ettei voi vastustaa kiusausta seurata ovisilmästä rapussa kulkijoita. Tuntee jo alaoven äänestä kuka on tulossa ja varmistaa asian ovisilmän kautta. Illalla jos ovisummeri soi jollekin, niin nainen pelmahtaa käytävään ja huutaa: mitäs täällä tapahtuu?
Vanhemmilla ihmisillä on kaikille naapureille lempinimet. En tiedä omaani enkä usko että haluankaan. Eivät kuitenkaan ole mitenkään pahantahtoisia rouvia.
Eniten harmittaa kun joku nuori muttaa taloon asenteella Minä. Kunhan kaikki huomioi toisensa kohtuu hyvin, en halua tietää naapureistani juuri mitään.
Minä olen se kyylä joka yrittää tulla läpi ovesta asuntoosi jos erehdyt huudattamaan musiikkia hiljaisuuden jälkeen. Kysyn toki aina kohteliaasti meneekö musiikki hiljaiselle vai tapellaanko ensin.
Ei ole meidän talossa kyyliä. Kaiken kokoisia perheitä, yksinasuvia lemmikkeineen, lähes kaikki tervehtivät ja joidenkin kanssa jutellaan lyhyesti niitä näitä.
Kun noudattaa hyviä tapoja, kaikkien on mukava asua.