Olen niin järkyttynyt että oksennan kohta. Miten kriisistä selviää?
Tapahtui niin kamala asia, että voin todella huonosti.
Pelkään sekoavani. Mitä jos nyt sietorajani on ylitetty?
Kommentit (48)
Ajan kuluessa. Puhumalla hyvän ystävän kanssa. Kirjoittamalla päiväkirjaa.
Järkytys voi tosiaan saada oksentamaan.
Vedä syvään henkeä. Hengitä. Hitaasti sisään ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vedä syvään henkeä. Hengitä. Hitaasti sisään ja ulos.
Tämä on oikeasti hyvä neuvo, yritä keskittyä jonkun aikaa vain hengitykseen, ja hengitä oikein hitaasti erityisesti ulos. Tämän jälkeen voit miettiä, tarvisiko sun soittaa johonkin kriisipuhelimeen.
Jotenkin saa vaikutelman että ihan hirveästä asiasta ei ole kyse.
Tuskin kirjoittelisit täällä.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että on. Ehkä elämäni pahin tilanne tietyllä tapaa. Valheet paljastuvat. Sairas ja sekopäinen tilanne joka liittyy omaan perheeseen. Kaikki menee uusiksi enkä voi enää suhtautua samalla tavalla toiseen kuin ennen.
Olen tästä puhunut sukulaisten kanssa mutta silti nyt kun on ilta, olen yksin ja hoitanut velvollisuuteni niin meinaan oksentaa pahasta olosta. Olen todella uupunut mutta en pysty nukahtamaan. On epätodellinen olo. Taas läpikäyn kriisin ja pitkän prosessin. En jaksaisi mutta yritän hengittää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ihan kriisipuhelin aihe varmaankaan. Mies on joko pettänyt tai katsonut toista naista.... Älä vaan tuki mitään kriisipuhelimia.
Älä käy yksin läpi jatkossakaan, etsi hyvä kriisiterapeutti.
Joo se paha olo voi kestää pitkään. Itsellä meni ruokahalu puoleksi vuodeksi. Laihduin kymmenen kiloa ja näytin hyvältä. Joka pilvellä on hopeareinus. Tsemppiä. Itse ajattelen noissa kohdissa että ihmiset on selvinneet keskitysleireiltäkin, että kyllä pää kestää kun antaa tunteiden vaan tulla ja mennä.
Oliko kaikki valmissalaatit loppu kaupasta?
Käy kävelemässä tai hölkkäämässä. Kotiin tultua voit itkeä ja parkua. Jos uni ei tule helpolla, niin katso jotain televisiosta tai netistä, mikä edes jotenkin kiinnostaa ja saisi ajatuksia pois tapahtuneesta. Eihän se paha olo hetkessä ohi mene, mutta sen voi antaa tulla ulos, itsellä ainakin on siitä alkanut pikku hiljaa helpottaa.
Mulla oli apuna kriisitilanteessa 24/7 päivystävä Mobile( Jkl:ssä) . Menin sinne. Toivottavasti paikkakunnallasi jokin vastaava taho .
Tilanteesta puhuminen (vieraalle) tuo pikkuisen helpotusta, sen lupaan!
Hyvin selviää jos kykenee kirjoittamaan.
Kirjoita päiväkirjaa, oikein suolla sinne kaikki. Tarvittaessa voit polttaa sen myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ihan kriisipuhelin aihe varmaankaan. Mies on joko pettänyt tai katsonut toista naista.... Älä vaan tuki mitään kriisipuhelimia.
Tässä on kyse jostain ihan muusta. Niin sairasta että en löydä sanoja. Olen vihainen ja epäuskoinen samaan aikaan. Onneksi pystyin todistamaan ja lopetin pitkään jatkuneen sairaan kierteen.
Nyt vaan täytyy jaksaa ja sietää kaikki mitä tämä tuo. En mene yksityiskohtiin.
Kiitän neuvoista. Kävelylenkit on hyväksi.
-ap
Valheiden paljastuminen ei vaikuttaa kovin pahalta kriisilta. Kaikki hengissä kuitenkin ym. Luultavasti Sinulla hyvin suojeltu ollut elämä tähän asti jos valheiden paljastuminen on elämäsi pahin kriisi
eli rauha, hengittele, se menee ohi
Ja jos oksennat niin mitä se haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko kaikki valmissalaatit loppu kaupasta?
Otan osaa pahaan oloosi 💔
Haet apua, soita kriisinumeroon.