Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtatsapiini 15mg kokemuksia

Vierailija
29.10.2024 |

Unettomuuteen lääkäri määräsi. Onko kokemusta? Haittavaikutuksissa

Kommentit (14)

1/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin kuukauden ajan ja se oli aivan järkyttävän kamalaa!!! Olin päivät aivan tokkurainen zombie. Lisäksi kuulin jälkeenpäin,, että se lihottaa kun se vaurioittaa aineenvaihduntaa .

Minulla on käytössä unettomuuteen melatoniini, Atarax ja tenox

Vierailija
2/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mg ei vaikutusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin keväällä unettomuuteen tuota lääkettä puoli-neljännes tablettia per vrk tunti ennen nukkumaanmenoa. Se auttoi kyllä nukkumaan, mutta lihoin yli viisi kiloa puolessa vuodessa, koska lääke ensinnäkin lisäsi ruokahalua ja toisekseen teki vähän välinpitämättömäksi. Söin siis siis aika holtittomasti, ja aluksi se ei haitannut.

Lopetin lääkkeen syönnin reilu kuukausi sitten, koska ajattelin, että rajansa kaikella. En halunnut kuin väliaikaisen avun. Vaikka uni ei ole nyt yhtä syvää kuin lääkkeen kanssa, on olo jotenkin helpompi. Olen myös laihtunut pari kiloa, ja toivon mukaan loputkin liikakilot lähtevät. 

Mirtatsapiinilla unet olivat hurjia, uskomattomia ja usein ahdistavia. En kaipaa niitä yhtään. Hyvää oli se, että tuli nukuttua tuntitolkulla. 

Vierailija
4/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pieni murunen paria tuntia ennen nukkumaan menoa .Aamuyön uni parempaa. Vaihdevuosissa ei aamuyön heräilyä. Tosin laittoi minut syömään! 

Mut lihottaa muutkin lääkkeet / mieliala. 

Syön kunnollista ruokaa säännöllisin ruoka-ajoin, etten napostelisi koko ajan. Karkki maistuu. 🤔😸

Vierailija
5/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pieni murunen paria tuntia ennen nukkumaan menoa .Aamuyön uni parempaa. Vaihdevuosissa ei aamuyön heräilyä. Tosin laittoi minut syömään! 

Mut lihottaa muutkin lääkkeet / mieliala. 

Syön kunnollista ruokaa säännöllisin ruoka-ajoin, etten napostelisi koko ajan. Karkki maistuu. 🤔😸

Kun lääkäri määrää 15mg on hoitovastainen jod murustelee pieniksi paloiksi.

Sitä on myös 1mg:n tabletti eli koko murustelua ei edes tarvita, jos lääkäri haluaa hoitaa murusella. 

Vierailija
6/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta nukahtamaan mutta jos nukut yhtään niin menee monta (5-6) tuntia että herää kunnolla. Aivan piip unilääkkeeksi mitä se ei ole vaan jokin pään vaiva lääke.

Vierailija
7/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pienen murusen alkuillasta, ja hyvin toiminut jo vuosia, annostakaan ei ole tarvinnut lisätä enkä ole lihonut yhtäkään kiloa. 

Vierailija
8/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla reilu viisi vuotta kestäneet uniongelmat takana.

Lääkäri määräsi mirtazapinia uniongelmiin 15mg tabletista kokeiluun 1/8, 1/4 tai 1/2 osan. Kokeilin kaikkia noita, minulla parhaiten toimi puolikas tabletti. Tai ainakaan en havainnut merkittävää eroa sillä otanko kokonaisen, puolikkaan vai murusen.

Mirtalla on teoriassa unettomuuden kanssa paradoksaalinen vaikutus, eli mitä pienempi annos, sitä kovempi vaikutus. Itse en tosiaan eroa noissa annoksissa huomannut. Mirtazapin on oikeasti masennuslääke, yleensä sen annostus masennukseen on tuosta 15mg ylöspäin. Väsyttävä vaikutuksensa vuoksi sitä käytetään juurikin  unilääkkeenä pieninä annoksina. Eli isommilla annoksilla ei väsyttävä vaikutus kasva.

Lääkkeen aloituksessa ehkä reilun viikon ajan oli aamun ekat tunnit vähän zombi olo. Sitten nuo olot katosivat. Ruokahaluun en koe tuon vaikuttaneen.

Zombi olo johtui varmaan myös osaltaan siitä että otin lääkkeen juuri ennen nukkumaanmenoa kymmeneltä ja herään aamu viiden jälkeen töihin. Nykyään otan lääkkeen jo seiskan jälkeen, ysin jälkeen nukahdan ja aamuviideltä olen pirteä hyvin nukutun yön jälkeen.

Vuoden olen murtaa käyttänyt, en kyllä jättäisi pois, toimii kuin junan vessa!

M44

Vierailija
9/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään apua, heräilen useasti enkä pysy syvässä unessa kuin hetken.

Vierailija
10/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus oli +20 kg.

Vierailija
11/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan ympäripyöreä lääke tuo mirta, ei suuria vaikutuksia.

Cipralex sen sijaan masentaa ihmisen täysin.

Vierailija
12/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti muiden kokemuksia. Vaan kokeile ja näet miten vaikuttaa sinuun. Käytä lääkärin ohjeen mukaan ja ota yhteyttä lääkäriin jos tuote ei sovi.

Vierailija
13/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavat kuntoon, lääkkeet ovat aina tilapäinen hoito tai ainakin pitäisi olla.

Vierailija
14/14 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ne ensimmäiset lääkkeet vapaapäiviä vasten. Tokkura ainakin ensimmäisen yön jälkeen on melkoinen sitä tekisi mieli nukkua pitkälle päivään. Tämä on oma kokemukseni kun olen muutaman kerran aloittanut kuurin uudelleen.

Olen käyttänyt 15mg ja 30mg aikoinaan noin 1,5 vuoden ajan masennukseen. Ja vuosia myöhemmin unta tukemaan mutta silloin riittää 15mg pilleristä pieni murena (1/4 pilleriä).

Haittana mulla oli että vei kylläisyyden tunteen pois ja söin kuin pieni eläin. Saa olla valtavaa itsekuria olla syömättä koko ajan. Kun pää kertoo että on nälkä. Jotain "myrkkyä" noissa napeissa on oltava, koska lopettaessani myös paino putosi muutamassa viikossa 3kg. Eikä sellaista tapahdu kuin saduissa (ja lopettaessa mirtazapinin).

Olen nyt yrittänyt pärjätä melatoniinilla. Nukun (jos nukun) ja valvon silti toisinaan öisin muutaman tunnin. Siksi lopetin mirtazapinin kun ei se tukenut enää unta vaan laittoi syömään kuin pohjattoman monsterin.