Oletteko koskaan joutuneet ulos savustamisen kohteeksi työpaikalla
Itsehän päädyin tähän osaan eräässä työpaikassa kun piti kouluttaa yhtä pidempään talossa ollutta uusiin tehtäviin. Hommista ei tullut mitään pitkään aikaan, koska tämä tyyppi ei ollut niin pätevä kuin väitti. Koko koulutusajan oli mielin kielin. Sitten kun oppi hommat jotenkin, niin tyyli muuttui. Ja alkoi levittelemään keksittyjä juttuja, työntämään omia virheitään minun syykseni, kertomaan pomolle keksittyjä juttuja ym. Kuitenkin kehtasi koko ajan kysyä neuvoja ja apua töidensä suhteen. Suorastaan suuttui jos edes vihjasi, että eikö sinun pitäisi tuo jo osata.
Työpaikka ei ollut mikään hyvä, joten katsoin viisaammaksi nostaa kytkintä ja vaihtaa uuteen työpaikkaan. Meni puoli vuotta ja vanha pomo soitti josko olisi kiinnostusta tulla takaisin. Puheista sai sen käsityksen, että hommista ei tule mitään. Sanoin että ei kiitos.
En suosittele ketään roikkumaan väkisin huonossa työpaikassa kiusattavana. Itsensä siinä vain hajoittaa ja toipuminenkaan ei ole taattua.
Kommentit (2)
Vaihdoin alkuvuodesta uuteen työpaikkaan, jossa on tällainen itse täydellisyys joka on omasta mielestään niin erinomainen ja uutena taloon tulevana oletan hänen kokeneen minut jotenkin uhaksi itselleen (työyhteisö oli pitkään ollut sama), joten aika pian alkoi tällainen ihmeellinen simputus ja muka kaikki oli väärin ja sitten selän takana mustamaalasi, miten hommasta ei tule mitään.
Päätin olla välittämättä, koska tiedän olevani hyvä siinä mitä teen ja jos tulokset ei puhu puolestaan vaan tuollainen ulossavustuskampanja menee läpi niin sitten se ei ole minun paikkani ollenkaan. Niinhän siinä kävi, että vei homman liian pitkälle, esimiehelle olen osoittanut pätevyyteni ja sai itse nuhteet. Nyt olen saanut olla rauhassa. Fiksut ihmiset kyllä näkee miten asian laita oikeasti on, ja jos ei nää niin sitten on hyväkin vaihtaa kuvioita.
Monesko aloitus aiheesta. Miksi aikaisemmat vastaukset ei kelpaa