Mistä lukiolainen hakee itselleen lääkärintodistuksen poissaolon takia?
Lapsen pitäisi se hankkia nyt kun tulee ylimääräinen poissaolo. Siis kotipaikkakunnan tksta vai?
Kommentit (14)
Mun lapsen lukiossa riitti vanhempien todistus täysi-ikäisellåkin.
Terveyskeskuksesta minä ainakin olen hakenut
Kysy rehtorilta, kätkö vanhempien todistus.
Ihan älytöntä mennä lääkärille.
Ai koepäivän poissaoloon? Ei kai sitä muuten mitään muuta tarvitse kuin Wilmaan kuitata poissaolo?
Kysy omalta lukioltasi mitä he vaativat.
Monet lukiot hyväksyvät lyhyisiin poissaoloihin vanhemman allekirjoittaman todistuksen, mutta eivät kaikki. Lääkärin todistus hyväksytään aina, ja sillä ei ole väliä minkä lääkärin kirjoittama todistus se on, vaan voit hakeutua lääkäriin joko julkiselle tai yksityiselle puolelle.
Jaa, ei kyllä tarvinnut poissaoloja selvitellä ollenkaan lukiossa sen kummemmin, riitti että itse sanoi miksi oli pois.
Ei siihen tarvitse lääkärintodistusta muualla kuin Porvoossa!
Jos yo-kokeita varten tarvitsee niin arvauskeskuksesta ja todistuksessa maininta siitä että ei voi osallistua.
Pitääkö tuommosia nykyään merkkailla? Muistaakseno 2000 alussa sai olla muutama poissaolo per kurssi. Niitä ei tarvinnut selvitellä. Upeat pillut oli lukiotytöillä. Aah!
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei asu vanhempien kanssa?
Meilä on lapsen koulussa luvallista olla poissa kurssilta vain kolmena päivänä. Neljättä päivää varten pitää olla lääkärintosdistus. Itse muista 90-luvun lopulla olleeni melkein puoli vuotta poissa koulusta eikä kukaan kysellyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lukiosta minua pyydettiin todistamaan, että täysi-ikäisellä lukiolaisellani oli migreenikohtaus. Aiemmin hänen oli pakko käydä klo 8-10 olleella oppilaitosten kouluterveydenhoitajan vastaanotolla saadakseen luvan. Todella jännää, että kohtaus iski aamuyöllä ja puoliksi oksentaen piti mennä vastaanotolle saadakseen poissaolotodistuksen.
Siellä syöttivät Buranaa, joka ei edes sovi lapselleni ja lapsi sai särkylääkepäänsäryn. Koululle toimitetussa neurologin todistuksessa oli kyllä selvitys terveysongelmista sekä ennnen kaikkea migreenikohtauksen lääkitys ja toivottavat hoitotoimenpiteet eli viileässä ja hämärässä huoneessa makoilua Migracap-päässä ja lääkkeet jo ensioireisiin otettuna.
Terveyskeskuksesta, kun koululääkärille ei ole akuuttiaikoja