Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä päiväkotipaikan saa?...myös muuta vuodatusta...

18.02.2007 |

Eli hakemuksen olen laittanut yli 4kk sitten. Vein hakemuksen henk.kohtaisesti päiväkotiin. Kun ei mitään vastausta alkanut kuulumaan, niin kävin sieltä kysymässä, että pitääkö minun täyttää uusi hakemus. Ei kuulemma tarvitse, vanha hakemus on edelleen voimassa.

Mutta, olin käsittänyt niin, että 4kk hakemuksen jätöstä olisi paikka kuulunut saada. Vaikkei juuri siitä pk:dista, mutta ainakin jostain.

Päiväkodista asiaan vaan suhtauduttiin sillä meiningillä, että joo katsellaan...

Tyttö on kohta 3v. ja haluaisin palata töihin, mutta olis kiva että päivähoitopaikka olisi valmiina.

Me asutaan siis Helsingissä. Voisitteko muut kertoa, että onko tämä ihan normaalia, vai ei? Ja mitä minun oikein pitäisi tehdä? Täytänkö toisen hakemuksen ja lähetän sen johonkin muualle?

Tämä päiväkoti vaan olisi meidän kotiovelta n.20m:n päässä, joten en mielelläni lähtisi kuskaamaan lasta toiselle puolelle kaupunkia.

Vaikka nyt on kyllä alkanut kyseisen päiväkodin toiminta vähän kummastuttamaan. Siis johtajan " hällä väliä" asenne lähinnä. Mutta silloin jo kun ekaa kertaa vein hakemuksen, niin en ensinnäkään löytänyt sisältä henk.kuntaa ollenkaan. Joltain pikku tytöltä oli tullut pissa housuun, ja hän itki siellä käytävällä yksinään. Kaikki henk.kunta oli ilmeisesti ulkona! Jäin siihen lohduttamaan tyttöä, ja odottamaan että joku tulisi. Ketään ei tullut ja kiersin pk:din toiselle puolelle ennen kun löysin jonkun. Mutta aika pitkä aika pienelle se about 10minuuttiakin odottaa yksin itkemässä, housut märkinä. Kuljen joka päivä päiväkodin ohi, ja välillä oon nähnyt, kun siellä joku lapsi itkee pihalla, hoitajat (yleensä heitä 3-4) seisoo toisella puolella pihaa, yhdessä juttelemassa, eikä kiinnitä mitään huomiota lapseen.

Onko kaikissa päiväkodeissa tämmöstä? Oma lapseni on sentään pian jo 3v. joten osaa jo aika hyvin kertoa, jos joku asia on huonosta, mutta vähän harmittaa kuitenken niiden pienten puolesta, jotka ei osaa kertoa, jos joku mättää:(

MItä oikein tekisin? Mitä jos saankin paikan tästä päiväkodista, mutta päätän olla viemättä lasta sinne? Saanko sitten mistään paikkaa jos kieltäydyn yhdestä? Ja pitääkö sitten laittaa taas uusi hakemus, ja odottaa ainakin se 4kk.?

Kiitos jos joku jaksoi lukea, ja osaa vastata edes johonkin kysymykseen!:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan. Kyllä sinä päivänä on hoitopaikka tarjottava viimeistään. Mutta paikkaa ei voi itse valita, voi toki esittää toivomuksia, mutta kaupungin ei ole mikään pakko tarjota siitä toivotusta paikasta, varsinkaan jos kyseessä on pieni päiväkoti tai ryhmis. Niihin on tosi paljon tulijoita. Monet vie lapsia hoitoon ihan eri kaupunginosaan täältä meidän kulmilta.

Vierailija
2/5 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin tietenkin laittanut hakemukseen ajankohdan, mistä lähtien hoitopaikkaa tarvitaan. Ja se ajankohta oli ja meni-ei mitään vastausta.

Siksi kävin kysymässä että pitääkö hakemus uusia.

Tietääkö joku mihin voisin ottaa yhteyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakamisesta alueellasi tekee. Löytyy varmaan kunnan nettisivuilta. Jos kyseessä on yksityinen päiväkoti niin mitään velvollisuutta heillä ei ole paikkaa myöntää mistään tietystä päivästä, mutta jos kyseessä olet hakenut päivähoitopaikkaa kunnalta, niin joku paikka kunnan tulee osoittaa.

Vierailija
4/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kunnassa (keski-suomessa) ei ole ainoatakaan vapaata hoitopaikkaa. Mulla alkaa kahden viikon päästä työt, eikä aavistustakaan minne lapset hoitoon. Kyllä kunta pakon edessä antaa jonkun hoitopaikan: menkää nyt tällä viikolla tuonne päiväkotiin, katsotaan sit mihin seuraavaksi. Tai ehkäpä antavat tilapäisesti hoitajan kotiin.

meillä on koko suku ottanut talvilomat peräkkäin mun töihin paluun aikaan, katsotaan mitä sen jälkeen...

Vierailija
5/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta emme saaneet mistään paikasta joita olimme toivoneet, poika vietävä bussilla tai autolla hoitoon. Hesassa meidän alueella ainakin(Pohjoinen) on tilanne niin huono, että paikkoja ei ole. Mutta kyllä lapset yleensä on paikan saaneet, joten kannattaa varmasti soittaa päiväkodin johtajalle ja kysellä taas asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän