Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan taas hereillä. on se kumma, että en osaa enää nukahtaa vessareissun jälkeen. viisi tuntia sentään nukuin sentään yhteen putkeen.

no, onneksi mulla on kiva kirja kesken. taidan siirtyä sitä sohvalle lukemaan.

mukavaa laskiaissunnuntaita kaikille!

ruusunpiikki rv 37+5

Vierailija
2/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenta :)

Minulla on jälleen huonosti nukuttu yö takana, särkee niin hel...sti alapäähän ettei nukkumisesta meinaa tulla mitään. Toisaalta, tähän kipuun jotenkin puutuu ja tottuukin ettei ihan pienestä vihlaisusta jaksa välittää.

Päässä meinaa huipata, liekö ne verenpaineet nyt tekemässä tepposiaan. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan jos siellä ennättäisi joku mitata.

Kova on tosiaan möyriminen mahassa, pää on porautunut ihan alas. Ultrallakin se näkyi häpyluun päältä jotta tulossa ollaan =) Eilen huvitti kun vauvalla oli kova hikka samalla kun yritin nukkua päiväunia, eihän siitä mitään tullut, hassu vauva.

Olo on jo kovasti odottavainen, kaipaan niin pientä nyyttiä kainaloon. Kun vaan kaikki menisi hyvin. Lapsetkin odottaa sisarusta syntyväksi.

Minäpä menen laittamaan laskiaspullia valmiiksi, lupasin niitä heti aamusta ja sen jälkeen on lääkäreissu. Nuorimmainen on kolmatta päivää kovassa kuumessa ja ny on vietävä näytille lääkäriin.

Mukavaa laskiaspäivää!

Zeldatar 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se on sunnuntai,aika oikein lentää eteenpäin.

(.)Ei ollut eilisillä ässilä vaikutusta,täällä edelleen ilman oireita lähestyvästä synnytyksestä.Vaikka kyllähän mä sen tiedän ettei lapsi tule ulos ennen kuin itse tahtoo.Edellisistäkään ei ole ollut tuntemuksia eikä oireita,oireiden ilmestymisestä on lapset olleet maailmassa vuorokauden sisään.

Meillä ei ainakaan vietetä laskiaista ulkoilun merkeissä,kaikki kolme tyttöä flunssassa.Toivottavasti ei tule itselle,olisi mukava olla terveenä loppuraskaus.Sitä kun ei tiedä milloin lähtö tulee,eikä sairaana synnyttäminen kuulosta houkuttelevalta vaihtoehdolta.

TAPPI&RUUSUNPIIKKI:Itselläni vihloo myös alhaalla ja nivusissa,mutta itselläni taitaa maha-asukki asetella itseään paremmin lähtöasetelmiin ja vihlonta johtuu pään porailusta oikeille kohdille.

tityli

Vierailija
4/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hyvä ettei muutkaan öitään nuku, voi aina lohduttautua sillä että muitakin on jotka masunsa kera valvoo. Kai tähän on totuttava - pahoin pelkään että sama tahti jatkuu masun ulkopuolella kun sisäpuolellakin on ollu..puol kolmesta puol kuuteen täys hulina..aina vaan.

Kävin koiratarhassakin joskus puolen neljän aikoihin..laskin koirat ulos ja pikkurakki hiffas siellä jonku saakutin katin retaleen - ei sitten kehdattu koko taajamaa herättää niin pakkohan sinne oli rämpiä noutamaa piski sisälle..paljon helpompaa ois tuokin kun se rakki jotain tottelis..mutkun ei. Ei edes keksipurkin helistäminen tehoa jos on kunnon räkytys päällä :( se onki vasta lystiä..öisin, etenki jos tuo päättää juosta karkuun - alkaa huutaa entistä kovempaa ja leikkiä kissaa ja hiirtä..siinä se hermo lepää - prkle.

( . ) Ei ne eiliset kivistelyt sitte tehny muutakun otti ja katos..ihan tyhmää. Yöllä taas kääntyminen sai melkein tipan linssiin sattu niin maan pirusti, mut kääntymättäkään ei voinu olla kun lonkkaa pakotti jo niin vietävästi..kaikkee sitä joutuuki kärsimää :)

Tänää meinasin lähtee miehen mukaa anoppilaan iltapvällä, laittamaa läävän siihen kuntoo et lomittaja pärjäilee - miehet kun ei näköjään saa taas mitään aikaseks..ammujen taulut on päivittämättä ja lypsyjärjestykset jostain valovuosien takaa.

Mun mies-raasu kun ei voi tajuta (vieläkään), että nyt kun appi lähtee risteilemään muutamaks pväks, niin lomittaja jää ihan ypöyksin navetalle jos meille tuleeki äkki-lähtö..ei sillä että se nyt tulis, mutta kuitenki, eihän sitä riskiä voi ottaa että navetalle jää työntekijä yksin tietämättä yhtään mitään mistään! Jotain rajaa sentään..onneks mä pidän aina lomittajan puolia..*ammattisairaus*

Siispä..mä palloilen täällä kitisemässä ja terrorisoimassa aamupvän ja kun mies hiilaa ruhonsa kotiin, tehdään täällä ne pakolliset työt (kaikki raskaat mihin en viittiny vkolla alkaa - njähnjäh), ja painellaan sitten huishuis-anoppilaan..palailen sitte taas huomenissa..et en mä synnyttämää lähe vaik pois oonki..ei oo pelkoo.

Tappert ja Puksu 37+0 *POKSISTA POKS*

Vierailija
5/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TITYLI;

Voipi hyvinki olla tuosta kyse, ainakin mulla. Ilmeisesti kun tuo kakara ei oo vielä päätään mihinkä juntannu..kai se vaan etsiskelee sitä oikeeta kohtaa. Mä vaan oikein kärtän niitä supistuksia, ihan minkälaisia vaan että paikat kypsyis..*malttamaton* eihän se lapsonen sieltä mun keinoin ja toivein ulos tule, mutta...aina kannattaa yrittää :)

Taatti

Vierailija
6/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuin minäkin. Ensin heräsin käytävästä kuuluneeseen mekkalaan ja seuraavaksi piti nousta vessaan. Sitten näin inhottavaa painajaista ja heräsin itkien, onneks mies tulee tänään reissusta kotiin eikä enää tarvi nukkua yksin. Yöllä mun kädet oli myös tosi kipeet enkä saanut kättä nyrkkiin, sormet ei vaan yksinkertaisesti taivu! Kai se johtuu turvotuskesta vai oonko saanut jonkun raskaudenaikaisen reuman?? Onneks on se lääkäri ens viikolla niin pääsen valittaan kaikki vaivat.

Eilen oli tosiaan kavereita kylässä ja ilta meni mukavasti! Herkkuja jäi runsaasti joten pyysin tänään omat vanhempani iltapäiväkahville.

Ulos pitäis kai lähtee antaan vauvalle vähän happee, mutta ei yhtään huvita. Onhan se kävely ihan kivaa mutta se lähteminen... mua alkaa jurppiin toi pukeminen kun ei enää taivu mihinkään ja hiki on kauhee pelkästä vaatteiden päälle laittamisesta. Olis täällä kotonakin tekemistä, mun pitäis raivata kaapista lisää tilaa vauvan vaatteille, eihän noi kaks hyllyä mitenkään riitä.

Despelote, rv 36+0!!

Vierailija
7/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tullut viimeyönä jonkin verran tuota lunta varmaan 20cm. Pitäs lähteä lasten kanssa ulos laskemaan mäkeä ja kolaamaan pihaa.Siis mies sanoi kolaavansa ton pihan vaikka olisi mahdollista hakea traktorikin avuksi, no sehän on sitä hyöty liikuntaa.

Yöt menee oikeastaan aika kurjasti, toiseen lonkkaan koskee aina yöllä niin kovasti, mutta kun ei voi vain toisella kupeella nukkua menee yöt oikeastaan kääntyillessä ja se on äärimmäisen tuskaista. Alapää kun on niin kipeä ja tuntuu yöllä, että se repeää.Mutta nämäkin toivottavasti loppuvat jossain vaiheessa.

Ensi viikolla olisi tuo painoarvion tekeminen, saa nähä onko vauveli kasvanut viime painoarviosta eli mikä on tehty tän viikon tiistaina. Miltäs muiden painoarviot ovat olleet rv 37???

Kaksosmamma1 rv 36+3

Vierailija
8/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonosti nukuttu yö. Kuopus valvotti ja sen jälkeen meni tovi ennenkun sain unenpäästä taas kiinni.

Me mennään laskiasmäkeen ja sit syömään pullaa. Tai siis minä en mäkeen mene, joudun sivusta seuraajaks. Eilen kun tehtiin tytön kanssa pihalla lumilinnaa, niin johan oli kipua siellä täällä. Vaan ei ensimmäistäkään supparia. Pah sanon minä.

Teillä juilijoilla sentään tuntuu tapahtuvan jotain *vihreenä täällä*. Ja jollain oli jo kipeesti supistellutkin. Kohta varman suunnistatte synnärille. Mulla tää kolmas kerta toden sanoo eli turha odottaa mitään vielä 4 vk (la n.2vk kuluttua).

Nyt pesulle ja ahtamaan vaatteita päälle.

-m- ja Hippu rv 37+4

Vierailija
9/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tohdin jo palstaillakin, mutta edelleen lähetän virtuaali ' jaksuja' ja ' haleja' mammuliinin suunnalle !!!!

Ja sitten oli hyviäkin uutisia, eli uusi maalisvauva oli syntynyt, onnea Tuulille ja pikkuiselle !!!

Ja Duppiksella aivan mielettömän hyviä uutisia !!! Ihanaa poitsu kotona ja asiat vihdoinkin niin kuin olla pitääkin.

Ja sitten sitä omaa ( . ) Nyt on synnytysvalmennukset suoritettu ja kätiön haastattelussa oltu ja viimoinen Nla-lääkärikin on taakse jäännyttä elämää.

Kättärin synnytysvalmennuksesta: Oli ihan asiaa, mutta jäi mietityttämään se, ettei synnytykseen ainakaan mun mielestä voi valmistautua tai muutenkaan ennakoida. Mutta olihan se ihan kiva, ja hyvä juttu tälläiselle esikko-mammalle .. ja papalle :-)) Kätilö haastatteli meitä viime perjantaina, ja siellä kyseltiin mm. sairauksista, lääkityksistä, synnytyspeloista, kipulievityksestä, synnytystavoista jnejne. No mä lupauduin kokeilemaan synnytysjakkaraa, ja normaalia vuodesynnytystä suihkun kera .. Ja kivunlievityksestä tahdoin ihan tavallisia särkylääkkeitä, hieman tuo tramalikin pistoksena epäilyttää, joten nyt ainakin koitan pärjäillä ihan burana 600:lla .. Mutta muutoin voin kokeilla ilokaasua ja epiduraalia (tarpeen mukaan)

Viimoinen lääkäri käytni: Oli myöskin viime viikolla torstaina, ja vauva oli kääntynyt RT:n (huh huh) mutta kerkeehän tuo vielä kääntymään uudestaan ympärikin, kun pää vielä heilui vapaasti. Kaik oli hyvin, ja kaikki omatkin paikat oli vielä kiinni :-)) Joten ihan heti en taida synnärille lähteä ... Sf-mitta oli ed. kerrasta pienentynyt 2cm eli nyt oli vain 32cm, eli keskikäyrille mentiin takaisin, kun th-mittasi viikko aikaisemmin 34cm, mutta juuri tuohonhan vaikuttaa lapsen asento ja se mittaajakin .. No sellaista keskikokoista lapsukaista tohtori ehdotteli, no sehän käy paremmin kuin hyvin, mutta jotenkin on sellainen tunne, että aika iso masu-vaavi on jo nyt. Oma paino ei ole noussut nyt yli kuukauteen, ja oikeastaan olen muutaman kilon menettänytkin parin viimeisen viikon aikana, eli vaaka näyttää 75kg-77kg väliä jatkuvasti, nousua siis sellaiset 17-20kg, vaikka tuolla +80kg jo käytiin, mutta oli luultavasti turvotusta.

Vauva: Liikkuu jatkuvasti, mutta tämä mamma on sellainen ' vuoden nukkuja' että enää vauvan liikkeet ei häiritse, oikeastaan mä nukun paremmin kun vauva jumppaa :-?? Oonko joku ihmeellinen poikkeus ?? Kipuja ei ainakaan pahoja ole vieläkään ollut, mutta nyt viikon ajan on pistänyt ikävästi tuonne oik. masuun hieman navan yläpuolelle, mutta tohtori sanoi, että nyt voi alkaa esiintymään kaikenlaista pistämistä ja kolotustakin, hieman on astma pahentunut, mutta ihan päivittäin ei vieläkään tarvitse turvautua suihkeisiin.

Ä-raha: Mä sain jo toisen päätöksen ä-rahastakin, kun ensimmäisen ne olivat sössineet .. Nyt tämä päätös on ensimmäisen 30pv ajalta ok, mutta sitten ne on pudottaneet ä-rahan jo siihen -75% tuloista, vaikka 56 pv pitäisi saada -90% palkasta ja vanhempainraha olikin sitten todella eksoottinen, eli ei hajuakaan miten ne on nuo laskelmat tehneet. Eihän vanhempainrahan ja äippärähän välissä ole suurtakaan eroa, mutta meikäläisellä se ero on SUURI :-)) Huomenna taas Kelaan, taidan synnyttääkin sinne Kelaan, kun haluavat mun vierailevan siellä joka helkutin viikko. Mikä noita Kela virkailijoita oikein vaivaa, eikö ne ymmärrä omia pykäliään tai laskutapoja ??

Hitsi sentäs mua eilen nauratti tuo Tapin lausahdus ' iso pieru' se se vasta olisikin yllätys, kunnon aprilli pila ...

Koirista oli kalluppia: Eli kuten jo aikaisemmin kirjoitin niin oma lappalainen on vasta muutaman viime kuukauden ajan ollut omituinen, seuraa mua kaikkialle mm. vessaan, jos en ota mukaan itkee oven takana, kyhnyttää koko ajan kainalossa ja katsoo ja tuijottaa silmiin ja käy nuolaisemassa. On mm. ruvennut istumaan sellaisella jakkaralla että näkee mut paremmin (?) Mehän tietty nauretaan sitä :-)) Ja koirien väreistä on välillä ollut puhetta, joo, kyllä meilläkin ´musta vaaleinmerkein on ollut kaikista kovapäisin ja omapäisin, ja sellainen laumanjohtaja tyyppi, kun taas parkit nartut aika säyseitä.

Anteeksi pitkä vuodatus !! Kaikille sairastuneille ' paranemista' ja kaikille meille hyvää loppu odotusta .. t. emmi rv-35+0

Vierailija
10/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin taas tänään,kyllä uskon että nyt jo tulehdus keuhkoissa tai korvissa.Eilen kuume huiteli 40 asteessa...Jee!Alkaa tämä äiti väsyä,sairasteluun ja omaan kömpelöön oloon,kun ei voi sairasta edes syliin kunnolla ottaa...

Yhtenä hetkenä toivon että syntyis jo ja toisena taas että pysyis vielä pitkään masussa!

Vihlontaa alhaalla myös täällä ja varsinkin illalla.yöt sujuu onneksi aika hyvin edelleen.Pissalla käyn muutaman kerran ja se on siinä.

Väsyttää silti ihan armottomasti!

valitustoimisto ja rv 35+

Vierailija
11/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä aika katoaa... ???

Mulla on öihin tullut sellainen uusi piirre, herään vessareissuille, klo 2-3, sitten herään klo6-6.30, jolloin menee noin puolisen tuntia, että saan uudestaan unenpäästä kiinni. Tätä on jatkunut säännöllisesti nyt jo 4 päivää !!! Ilmeisesti masuasukki on ottanut oman rytminsä jo nyt käyttöön. Hieman mietin tuota aamuheräämistä, että oiskohan tuo jo nälkäkin, kun tulee sitten käytyä haukkaamassa aina jotain kun ei saa nukuttuakaan.

Despelotella oli samanlainen käsioire kuin minullakin. Mulla se on vain vasemmassa kädessä, sitä ei saa puristettua nyrkkiin, koska käy niin kipeää. Samanlainen vaiva on minulola ollut ennenkin, mutta silloin oikeassa kädessä ja silloin siitä leikattiin hermopinne. Vaan nyt kun kerroin neuvolan tädille oireesta se vaan päivitteli, että onpa ikävää. Että kiitos vaan siitäkin avusta. Tosi ihana neuvolan täti kun siltä kysyy jotain tai valittaa kipujaan niin sitten se vaan toteaa, että onpa ikävää :/

Ensi viikolla ois viimeinen lääkäri ja sitten voisinkin jo lähteä laitoksella.

Tityli puhui ässistä; ei ne täälläkään mithinkään vaikuta vaikka kaikkea neljää kokeili samana päivänä, ei mitään vaikutusta :P Mulla on sellainen se ensimmäinen synnytyskokemus myös, että 6 tuntia ennen synnytystä alkoi ihan toivoton väsymys, jota en tietenkään huomannut kun kello oli jo melkein 22, kun olin koiran kanssa lenkillä. Sitten yöllä veskissä käydessä tuli punainen viiru paperiin ja soitin äitipolille, että mitäs nyt ja ne käskivät tulla näytille, koskapa olin yksin kotona. Ja poika syntyi 3 tuntia sen jälkeen kun olin kävellyt synnärin ovesta sisään. Ennen synnärille menoa ei ollut kipuja ollenkaan, menin vain tarkistuttamaan että missäs ollaan menossa !!! Saa sitten nähdä miten tällä kertaa käy, kun matkaa tuonne synnärille on hieman enemmän kuin viimeksi, sellaiset 45 km enemmän :P Ens viikolla on myös sinne tutustuminen.

Vaunut käytiin hakemasa eilen ja illalla pakkailin sairaalalaukkuakin ja vauvan vaatteita sitten työntelin tuonne hoitolaukkuun, joka tuli rattaiden mukana. Sinne mahtuis varmaan omatkin vaatteet, mutta kun tulee vielä käytettyä niitä, joten mies saa ne sitten etsiä :)

Nyt sunnuntain viettoon!

t. punkeli rv 36+6, 22 päivää jäljellä !!!

Vierailija
12/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiltu ollaan koko perheen voimin. Nyt on aika huono olo, huippaa, päässä humisee, väsyttää. Verenpainemittari antoi kuitenkin normaalit lukemat. Kai tää menee lepäämällä ohi.

Täällä kanssa vauva painaa päällään kipeesti alas. On tehnyt sitä jo pitkään. Sitten saattaa tulla perään muutama hentoinen supistus.

Mietin tuossa omaa synnytystä, kun Emmin kirjoitusta luin. Ihan rupes pistää vihaksi. Mulla oli siis säännölliset supparit kestäneet jo helvetilliset 16h (alkoi heti tulemaan 10 min välein, sitten 7min, 3 jne), ennen kuin sain ekan kivunlievityksen, epiduraalin. Tai no olin ollu suihkussa useaan otteeseen, lillunu ammeessa ja käyttäny kaurapussia mutta ei niistä tuntunu juuri apua olevan. Lopulta olin niin kipee, että leijailin jo ihan omissa maailmoissani. Ihmisiä oli paljon ympärillä, puhetta kuului, mutten saanut sanoista kunnolla selvää. Oksentelin kivun takia, hengitin väärin jne. Eikö se kätilö nähny miten huonona mä olin, kun ei kivunlievityksiä ehdotellut? Enkä mä ite älynny pyytää, kun luulin, ettei mitään anneta ennen ku on sen 3 cm auki. Ai että ihan särkylääkettäkin voi saada, buranaa? Jaa, eipä kukaan kertonu. Ilokaasuakin olisin halunnu kokeilla (ihan mitä vaan) jos olisin jaksanu tai siis älynny pyytää. Nuo tunnit kovaa säännöllistä kipua vei kyllä voimat ja kaiken keskittymiskyvyn, melkein tajunkin. Onneksi sain levättyä epiduraalin jälkeen 3h ennen kuin aloin ponnistamaan. Kun ei tuntunut kipua, osasi rentoutuakin niin, että paikat aukesi. Naureskelin peittoni alta (epid. laskee verenpainetta ja mua paleli hirveesti) että kylläpä on helppoa ja kivutonta. Nyt olen valmentanut miestäni, että VAATII heti jotain kivunlievitystä, kun näytän huonolta, jos en osaa sitä itse pyytää.

Nyt sängylle lepäämään. Poikakin nukkuu. Jospa tää pää lakkais humisemasta.

rimma 36+4

Vierailija
13/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosmamma: Minä kävin painoarviossa viime viikolla eli 36+4 ja arvio oli reilu 3 kg tällä hetkellä. Isoa vauvaa odotellaan, yläkäyrillä menee ja kaikenmaailman laskureiden mukaan vauva olisi viikon vastaavia viikkoja suurempi. Mutta tiedossa tuo nyt olikin, olen tehnyt 3995 g sekä 4145 g joten tuskinpa tämäkään ihan pieni on :)

Monilla alkaa olla jo kipuja liitoksissa. Pää painuu alas ja sehän sattuu. Yöt on valvomista ja kyljeltä toisella kääntyminen tuskaa. Tuttu tunne josta haluaisi jo eroon... Kovin särki viime yönäkin tuonne oikealle puolelle, vihloo pakaraan ja reiteen että issias se varmaan on. Jotain hermoa painaa. Helpottaa tieto, että kanssasisarilla on samoja oireita. Tämä on tätä vertaistukea =)

Käytin neitokaisen lääkärissä ja selvisi kuumeen syy. Hänellä on virtsatieinfektio joten antibioottikuuri pamahti. Lääkäri laittoi lähetteen lastenlääkärille Peijakseen. Kuulemma normaali käytäntö jos virtsatieinfektio on alle kouluikäisellä. Siellä tutkitaan varmuuden vuoksi ultralla virtsatiehyet. Hyvä niin.

Tänään olisi yhdet lastenkutsutkin iltapäivällä, ihanaa!! Saa kakkua! Muuten en jaksaisi lähteä mutta sen täytekakun toivossa ajattelin olla urhoollinen ;)

Kävin ostamassa loppuviikosta hyttysverkon vaunuihin ja voi kökkö kun otin vahingossa väärän värisen. Ja kuitti ja paketti on tietty jo roskiksessa. Piti olla musta mutta tuohon on selvä tummansininen. Häiritsee niin silmää, että on käytävä ostamassa toinen. Minäkö tarkka??

Jos sitä menisi päiväkahvin keittoon, puoli kupillista varmaan saisi upotettua laskiaspullan kanssa.

Z 37+1

Vierailija
14/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä epiduraalistako se hillitön palelu johtui mullakin? Opiksi oon ottanu ja kahdella edellisellä kerralla oon ottanu villasukat mukaan ja synnyttänytkin ne jalassa! =) Hoitajat on aina naureskellu että onpa koreat sukat mutta ku jalkoja aina palelee niin pirusti. Suosittelen! Saa nähdä kuinka nyt käy kun joka synnytyksessä on ollut sama hoitaja mutta nyt jäi eläkkeelle syksyllä, harmittaa kun oli niin vanha ja kokenut nainen! Jospa ne olis saanu jonku yhtä hyvän tilalle...Jos tästä joskun pääsee synnyttämään.

tanja-77 & 37+6

Vierailija
15/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viime päivinä Todella väsynyt, isolla T:llä (kuten kirjoitinkin tuohon). Lisäksi on ollut jos jonkinlaista menoa ja myös huoltakin... Mammuliinin surulliset terveisetkin on mietityttänyt, joten en ole viitsinyt kirjoitella... Mutta nyt jos raapustaisi jotain.

Ihan ensimmäisenä TUULILLE pienen pojan syntymän johdosta, sekä DUPPIKSELLE!! Ihanaa kun saitte pikku herran kotiin. On varmaan ollut todella unohtumaton päivä!! ONNEA!! :)

Tänään en ole kehdannut ulkoilla, kun ei ole ollut paras mahdollinen olo. Vaikka laskiaisena pitäisi aina ulkoilla... Noh, olen kuitenkin ollut hengessä mukana. Kävimme nimittäin anopilla syömässä rokkaa ja laskiaispullia. NAM!! Nyt kuitenkin maha huutaa kostoa, sillä " erehdyin" laktoosi-intolerantikkona syömään tavallista kermaa ja juomaan tavallista maitoa. Mä en tajua et miten voi olla niin vaikeaa ostaa kaupasta hyla-tuotteita, kun varsin hyvin anoppi tiesi et me tullaan kyläilemään??!! Noo, nyt ainakin maha toimii kunnolla. Tosin maha on tosi kipeä tällä hetkellä...

Sain muuten erittäin hyvin nukuttua yöni... En edes muista milloin viimeeksi olen nukkunut niin hyvin. Toki heräsin pari kertaa pakollisille vessareissuille. Muuten nukuin niin sikeästi etten kuullut edes pojan yöllistä heräämistä. Aamulla oli todella levännyt olo... :)

(.) ei mitään kummempia. Edelleen myllerretään ahkerasti. Tänään masuasukki on ollut jotenkin ihmeellisesti tuolla masussa. On hivellyt käsillä vasenta kylkeä ja pepulla sitten painanut tuonne oikean puoleisten kylkiluiden alle... Mulla on ollut tänään myös todella paha olo. En tiedä tekeekö vatsatauti tuloaan vai mitä tämä on?! Lisäksi olen joutunut napsimaan Rennietä tänään oikeen urakalla...

Mua alkaa jo pikku hiljaa kypsyttämään nämä kaikenmaailman vaivat ja kolotukset!! Haluaisin saada jo kovasti pikku nyytin syliini!! Saisin taas vähän uutta puhtia tämän väsymyksen keskelle... :)

Täällä ei siis supsitele, eikä oikein muutakaan tee... Eilen aamulla kyllä tuli sellaisia aaltomaisia poltteen tuntua tuonna selkään... Sellaisella tunteella alkoi pojan synnytys. Noh, se kuitenkin lakkasi hyvin pian. Minä kun jo mielessäni herättelin toiveita lähestyvästä synnytyksestä... Paskan marjat!! Eiköhän tämäkin taas yli ajalle mene... :/ Meillä noista ässistä ei ole yhtään mitään tehoa!! Siivouksesta en saa aikaiseksi kun kipeät nivuset ja olemme muutenkin kovia saunomaan (saunomme joka päivä)... Viimeeksi (ennen pojan syntymää) oli ässät aika tiukassa treenissä ja kokeilimmekin niitä päivittäin kolmisen viikkoa ennen syntymää. Niistä mei ollut mitään iloa, joten en edes aio nyt niitä kokeilla. Mun mielestäni ei se muksu ässillä ulos tule... Kyllä hän ihan itse päättää sieltä sitten tulla kun on sen aika!! :)

Meillä hajosi tänään pesukone!! Alkoi yht' äkkiä lingota ja rupesi pitämään niin taivaallisen kovaa meteliä, et tuntui et tulee seinästä läpi. Sit se linkous vaan loppu ja savut pölähti...Hitto!! Onneksi oltiin kotona... Lapsiperheissähän se ei todellakaan ole mitenkään erikoisen tärkeä kapistus, ei!! Huomenna pitäisi soittaa korjaajalle, et saako sen vielä korjattua.... Kyl mä vähän toivon et saisin uuden koneen, mutta kun siihen ei tällä hetkellä olisi yhtään varaa!! Mutta kyllä tolla vanhalla onkin pyykkiä pesty niiiin rutkasti, joten en ihmettele yhtään jos hajoaa.

Mutta nyt pitää ennä syömään jotain ja ajattelin taas nappasta suuhuni yhden Rennien... :/

Hanna

Vierailija
16/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle voimia sairastelujen kanssa.

Mua ei epiduraali palelluttanut, mutta koetuksen jälkeen sain hirveen vapinakohtauksen (tais olla vaan fysiikan puutetta).

Oltiin mäessä ja supparin supparia ei tullut, vaikka tytsyä heittelin ja kieputin (en siis kuitenkaan uskaltanut laskea). Ihme juttu, kuukausi sitten hyvä että 5 metriä pystyi kävelemään, nyt tuntuu että kärrynpyörää vois heittää.

Huomenna nla, onneks sentään jotain ohjelmaa.

Ruoka kutsuu syöjäänsä, palaillaan.

-m-

Vierailija
17/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain merkki siitä, että olette elossa! sanoi radiossa tänään joku radiotohtori :P Osui vain kovasti omaan korvaan, kun samaan aikaan yritin siivota ja jokaisesta kumarruksesta masusta tuli kivikova ja lopuksi särki jo selkääkin. Nyt on myös miehellä sitten selkä kipeä kun me imuroitiin ja pestiin lattiat ja vaihdettiin matot ja pestiin lumella ne mitkä sitten tuotiin sisälle, siis tuota... mies teki sen kaiken, minä yritin autella pyyhkimällä pölyjä ja sellaista muuta pientä. Sitten meidän iso poika tempasi ja teki ruuat. Ja oikein hyvää makaroonilaatikkoa tuli :)

Laktoosista sen verran, että mulla ainakin on nyt närästänyt hieman enemmän jos syön hyla/tavallisia maitotuotteita. Suklaakaan ei ole maistunut, kun siitä tulee sellainen makea/närästävä tunne kurkkuun, joka sitten oksettaa :/ Rennietä on minullakin kulunut pian tuo " säästöpakkaus" ja mietinkin, että vieläköhän sitä pitää ostaa lisää. Itse en ole uskaltanut juoda tavallista maitoa pitkään aikaan, koska alunperin laktoosivaivat löydettiin sen jälkeen kun pyörryin kovien mahakipujen vuoksi yöllä vessaan.

Nyt pitäis kuitenkin lähteä vielä syömään jotain, vaikka ei ole edes nälkä, olen herännyt niin monena aamuna kuudelta, että haluan tietää onko se vain verensokerin laskusta johtuvaa, vai herättääkö tämä masuasukki minut aamuisin jo nyt !

t. punkeli

Vierailija
18/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraalista... Mua rupes laiton jälkeen paleltamaan ihan tosi paljon. Mä ihan tärisin, kun oli niin kylmä. Lisäksi mua alkoi myös kutittamaan ihan mielettömästi. Mä sit raavin itseäni kuin joku apina... :) Multa myös meni tunto jaloista, enkä kyennyt itse menemään vessaan ja sen vuoksi mut piti katetroida. Mut nämä on ihan mitättömiä juttuja, kun se todellakin auttoi kipuun niin älyttömän hyvin!! Epiduraalin laiton jälkeen olin 7. taivaassa ja sain nukuttua melkein kolme tuntia. Ainut vain, et supistukset laimeni, mutta niitä sitten vaan lisättiin oksitosiinilla... Haluan myös nyt epiduraalin, se on ainut mikä vie kivun kokonaan!!

Nyt on sairaalakassi pakattu! Tai no, pitäähän sinne vielä hankkia jokin kiva edestä aukeava yöpaita (sairaalan vaatteissa on niin paljon keinokuituja puuvillan joukossa et ne hiostaa niiiiiin paljon!!) ja kotiintulohousut pitää vielä sinne laittaa. Pikkujutut, kuten kamera, kännykän laturi, meikit ja neuvolakortin laitan sinne sit juri ennen lähtöä....

Mutta nyt hyvää yötä!!

Hanna, jota närästää ihan sikana!! (eikä Renniekään auta)

Vierailija
19/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas viiää viikon viimestä päivää... ei oo totta!!! Huomenna sit taas uus viikko ja uudet kujeet ;)

Täällä joo kokeiltiin kanssa kaik mahdolliset... no joo... ne 3 ässää eilen :)

Ollu vähä muillakin ässät kokeilussa vissii ;)

Ei nyt mitää sen suurempia tuntemuksia kyllä ole ollu... mutta eipä se hukkaankaan menny. Siistiä on ja ihan kivaa se oli sitä viimestä illalla pitkästä aikaa kokeilla :)

Esikoisesta ei mitään ässiä kokeiltu ja ei kyllä ihan hevillä mahasta pois tullu!!! Kakkosesta kokeiltiin ja tulos oli kerrassaan hyvä :) Mutta katellaa nyt onko mitään vaikutusta, vaiko ei... Eipä nyt ainakaan mitään haittaakaan! Ja ohnan tässä sinne lasketulle ajalle vielä pikkasen päälle 2 viikkoa.

Itse sain kanssa epiduraalin ekassa synnytyksessä, mutta tokassa sen spinaalin, jonka nimeen vannon. Siis kerrassaan hyvä puudute ja sen haluan nytkin!!! Kivut vei, muttei ihan kaikki tuntoja kummiskaan. Ei kutittanu ja muutenki se oli mukavampi... sain mennä katsomaan kuopuksen pesujakin sitten synnytyksen jälkeen.

Hurjaa, miten alkaa vaan viikot vähentyä. Siis kun ajattelee, et jos tää lapsi syntyis lasketulla ajalla, niin siihen se pari viikkoa vaan olisi!!! Vaikka sitä nyt odottelee sitä lähtöä ja kaikki alkaa olla suht valmiina kotona, ei sitä vaan tajua että kohta meitä on täällä viisi henkinen perhe :) Esikoinen odottaa kovasti vauvan syntymää, kuopus nyt ei mitään asiasta ymmärrä vielä... Ja sit kun ei vielä kukaan oo oikeestaa kyselly et joko alkaa tuntuu et kohta syntyis... niin ei ees ite tajua että KOHTA MEILLÄ ON VAUVA :)

Mahasta toki luovun mielellään ja haluan sen nyytin syliini... mutta täytyy tunnustaa, et pikkasen jännittää tai oikeestaa karmii se synnytys... On niin tuoreessa muistissa viimekertainen, vaikka hyvin se silloin menikin. Mutta kun se on kummiski aikas kivulias suoritus :/

Mutta huomiseen ja uuteen viikkoon :)

t. K@tju rv: 37+4