Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Vuokrasin 72m2 asunnon Helsingissä hintaan 850€ vuonna 2014

Vierailija
29.10.2024 |

Ja koska olen asunut siivosti sekä omistajan pyynnöstä tehnyt muutamia remontteja kuten huoneiden seinien tasoitus ja maalaus, vuokr aon edelleen 850€.

Sillä ei enää saisi tästä kaupunginosasta (melko lähellä keskustaa) edes 30 neliön yksiötä.

Ei kannata asua Hekalla vaikka joku ajatteleekin että "ainakaan sieltä ei potkita pois". Siellä et todellakaan voi neuvotella korotuksista vaan ne 5-15% vuosikorotukset tulevat aina niskaan halusit tai et.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muuten hyvin tehty, paitsi remontti. ei olisi kannattanut, koska kiinteistön arvo nousi ilman että omistat sitä, ei eli jäänyt mitään käteen.

muka oikein kiinteistön arvo,, jos edes eikä sekään ,huoneiston arvo.  munkin kaverilla nyt 15 v asunut 67m2 koko ajan sama vuokra 550,oli uudiskohde kun muutti ja ns pikkuisen laadukkaammat sisukalut, keittiö aika hieno,parketti upee jne. maalikin oli valittu seiniin jokin erikoismaali joka vaikeampi työstää. lisämuutokset,lisäkaapisto. vaatehullun ihanne sekä kenkafriikin koti. siellä pestään ulko-ovi,lattiakaivot, uunikin kuin uusi. siksi ei korotuksia,ei remonttiakaan,ei mitään. kaikki pysynyt ehjänä kuten jääkaappi ,sekään ei standardi. sauna kuin uusi. hän laittaa alimmallekin askeljakkaralle pyyhkeen, kakiskertainen ylimmällä ja välilauteilla myös jalkojen alla pitkä pyyhe. sauna kuin uusi. postiluukkukin kiiltää. on tt tukeakin,kaikki ajallaan. nyt on vuokranantaja päättänyt myydä. voisi ostaa uuden eri sijannilla, on auki muuttaako taas saman v.antaja uuteen vai lopettaako vuokranantaja vuokraamisen. on kuulema sairastellut. noin iso asunto ja menee normiin taulukossa vuokransuhteen.

Vierailija
22/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lihottanut vuokranantajan varallisuutta 102 000 eurolla. Tuolla maksaisi jo omakotitalon aika monessakin paikassa Helsingin ulkopuolella. 

Tosin ne taitaa olla veronmaksajien rahoja, joilla ap:n vuokranantajan tiiliä on lihotettu. Jokainen, joka pystyy, ostaisi tuossa ajassa jo oman asunnon. 

Njaa. Minä olen asunut vuokralla (halvalla) koko ikäni ja omistan vain mummonmökin maalla. Arvostan huoletonta asumista. Meitä on moneen junaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muuten hyvin tehty, paitsi remontti. ei olisi kannattanut, koska kiinteistön arvo nousi ilman että omistat sitä, ei eli jäänyt mitään käteen.

Joku asunnon seinien tasoitus ja maalaus ei kiinteistön arvoa nosta mihinkään eikä maksa edes mitään huikeita summia.  

Tosin se kyllä kuuluisi asunnon omistajan tehdä, mutta saa toki vuokralainenkin luvalla asuntoaan kaunistaa.  Kyllä minäkin aikoinani vuokralla asuessani jotain pientä tein, maalasin rumaksi kuluneen patterin pinnan ja korjasin eteisen komeron hyllyjä.  En kyllä vuokraisännälle mitään sanonut eikä sitä kyllä kiinnostanutkaan.  Ei käynyt kertaakaan asunnossa sen kymmenen vuoden ajan, minkä siinä asuin.  Liukas liikemies, hyvä jos edes muisti, että hänellä oli tämäkin vuokralainen.  Vesimaksua en maksanut kertaakaan, ekä kysellyt eikä tullut laskua perään.  Vuokrasopimuksessa luki, että vesimaksu vuokralaisen maksettava kulutuksen mukaan, mutta ikinä ei tullut minkäänlaista laskua siitä.  Isännöitsijältä kun kysyin, hän sanoi, että lasku on mennyt asunnon omistajalle ja hän on sen maksanut.  

Vierailija
24/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisäntä kiittää 102 000 eurosta, jolla olet maksanut hänen asuntoa. :D

Vierailija
25/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuokraan asuntoani tuolla hinnalla. Ihan mukava lisätulo.

Vierailija
26/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muka oikein kiinteistön arvo,, jos edes eikä sekään ,huoneiston arvo.  munkin kaverilla nyt 15 v asunut 67m2 koko ajan sama vuokra 550,oli uudiskohde kun muutti ja ns pikkuisen laadukkaammat sisukalut, keittiö aika hieno,parketti upee jne. maalikin oli valittu seiniin jokin erikoismaali joka vaikeampi työstää. lisämuutokset,lisäkaapisto. vaatehullun ihanne sekä kenkafriikin koti. siellä pestään ulko-ovi,lattiakaivot, uunikin kuin uusi. siksi ei korotuksia,ei remonttiakaan,ei mitään. kaikki pysynyt ehjänä kuten jääkaappi ,sekään ei standardi. sauna kuin uusi. hän laittaa alimmallekin askeljakkaralle pyyhkeen, kakiskertainen ylimmällä ja välilauteilla myös jalkojen alla pitkä pyyhe. sauna kuin uusi. postiluukkukin kiiltää. on t

Tämmöistä tekstiä on sitten ihan hemmetin vaikea lukea!

Ettekö te seuraa sitä omaa kirjoittamistanne, että miten te asianne esitätte?  Vajaita lauseita, jotka ei ala mistään eikä lopu mihinkään, pelkkää ajatusvirtaa ja kaikki yhteen pötköön.  Kuka jaksaa lukea? 

Vierailija
27/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 8 vuotta kt kaksiossa 62 neliöä hintaan 400€, sisältäen kaiken autopaikastä sähkön kautta veteen. Kun muuton pois vuokranantaja nosti vuokraa reippaasti. Minä podin kämppää kuin kukkaa kämmenellä, maalasin, tapetoin, joten olimme toisillemme hyvä diili.

Vierailija
28/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pisimpään vuokralla oleva on muuttanut 98. 

On ollut jo muutaman vuoden työtön, mutta hän on maksanut koko lainan siinä asuessaan.

Yhtiövastike on 320 e, maksaa vuokraa 650 e ja kyseessä on 38 neliön asunto. Makkari on pieni ja keittiössä on syvennys, käy olohuoneesta.

Palkka tulee suoraveloituksena. En oo nostanut vuokraa sen jälkeen, kun jäi työttömäksi. 

Vierailija
29/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isoja vuokria nuokin kuitenkin, kun ajattelee, mitä ihan tavallinen ihminen ansaitsee palkkaa.  Minun päätyön palkastani menisi yli puolet. 

Helsingissä varmaan vuokrataso onkin isompi kuin muualla.  Onko sitten isommat palkatkin, en tiedä. 

Minä asuin pitkään vuokralla ihan kelvollisessa asunnossa, vuokra oli 280 euroa kuussa.  Pienellä paikkakunnalla tietysti, mutta täällähän minä olen aina asunut muutenkin, enkä täältä ole koskaan muualle halunnutkaan.   

Vierailija
30/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän vuokralaisella jää koskaan mitään käteen 😄. Hukkaan heitettyä rahaa koko summa joka kuukausi. Minä ostin oman kämpän ja maksan nyt 300€ vastiketta isosta kolmiosta. Kyllä itkettäis maksaa yli 700€ jollekin toiselle.

Vierailija
31/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet päässyt halvalla. Itse muutin 2013 Helsingin kantakaupungissa vuokrakaksioon, jossa neliöitä 44 ja vuokra oli alussa lähes tonnin. Muutin siitä pois vuonna 2021. Vuosien varrella vuokra nousi ja nousi. 

Vierailija
32/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini asui kaupungin kerrostalokolmiossa jotain 70-luvulta lähtien.  En tiedä, mitä silloin oli vuokra sun muut kulut, mutta kun hän jokunen vuosi sitten kuoli ja tutkin hänen papereitaan, niin nyt vuokra oli 480 euroa. Siihen hän sai asumistukea 220 euroa.

Hänellä oli oma vanhuuseläke, leskeneläke isästä jo 80-luvun alusta lähtien, ja joku pieni eläke, josta en saanut selvää, mikä se oli sekä vielä rintamapalvelulisä.  Kun nämä kaikki laskin yhteen ja vähensin vuokran ja sähkön, niin hänelle jäi kuussa käteen enemmän kuin minulle palkastani. 

Hän ei ollut koskaan käynyt työssä.  Isän kuoltua hän oli edelleen kotona ja hänelle oli myönnetty jostain jalkavammasta pieni työkyvyttömyyseläke, joten sen ja  leskeneläkkeen kanssa hän tuli hyvin toimeen.  Työkyvyttömyyseläke muuttui sitten vanhuuseläkkeeksi aikanaan.  Jalkansa hän leikkautti sitten vanhempana ja pysyi hyvin toimintakykyisenä ja virkeänä eläkeläisenä loppuikänsä, elikin hyvin vanhaksi.

Pistää se vähän miettimään, että noinkin voi siis olla.  Minä olen joutunut tekemään töitä koko ikäni, että saan edes niukan elannon.  Täytyy tosin myöntää, että en minä siinä kaupungin vuokra-asunnossakaan olisi halunnut asua.  Vaikka ei se edes ollut mitenkään huonomaineinen.  Päinvastoin kaupunki piti juuri siitä kohteestaan hyvää huolta, koska sinne asutettiin kaupungin omia virkamiehiäkin, jotka ei syystä tai toisesta muuttaneet kotipaikkakunniltaan ja tarvitsivat "työpaikka-asunnon." 

Vierailija
33/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Tein hommia max. 10 tuntia, huolellisesti kylläkin eli huoneiston arvo nousi max. 500 euroa omakustanteisena.

Ja siitä hyvästä vuokra ei nouse, eli jo yhdessä vuodessa tuo maksaa itse itsensä takaisin, jonka lisäksi saa asua siistimmässä ja kauniimmassa asunnossa.

Käytä aivojasi.

Lisäksi, jos se olisi mennyt vuokranantajan piikkiin, ei hän olisi sitä teettänyt. Jos jääkaappi menee rikki niin se ok pakko vaihtaa, jos seinä kulahtaa niin se ei vaikuta lainkaan siihen pystytkö asunnossa asumaan.

Vierailija
34/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakensimme velattoman okt:n pks 2015.

Asumiskulut edelleenkin alle 300e/kk. Voittaa ap:n betonikuution mukavuudessa, laadussa, tilassa ja kuluissa mennen tullen:)

Ja kun jyvittää rakennuskustannukset+lainakorot niiden asumiskulujen päälle seuraavaksi 50 vuodeksi, niin kulut ovatkin 1000€ kuussa.

Ei se okt itse itseään rakenna.

Velaton joten korkoja 0e.

Rakennuskustannuksilla ei ole merkitystä koska saamme rahat takaisin kun myymme talon.

Asumiskulut alle 300e kuten senkin mainitsin. 

Vierailija
35/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumiskulut edelleenkin alle 300e/kk. Voittaa ap:n betonikuution mukavuudessa, laadussa, tilassa ja kuluissa mennen tullen:)

Eli kaava-alueelle. Vesi, jätevesi, hule, lämmitys, netti, kiinteistövero, jätekustannukset yms alle 300 kuukaudessa? Ja ylläpitoonhan teillä ei siis mene rahaa joten annatte talon rapistua.

Talo on 9v vanha, ei remontoitavaa vielä 20 vuoteen! Vuosihuoltoon n 100e, ei paha.

Kyllä: vesi, jätevesi, lämmitys, käyttösähkö, jäte. Netti 0e, miehen työpaikka maksaa. Kiinteistövero 500e/v, sen voi splitata kuukausille +42e, silloin kulut n 330e/kk.

Edelleenkin 500e voitolla ap:sta

Vierailija
36/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut 10 vuoden ajan vuokralainen 40 neliön asunnossa Länsi-Pasilassa hintaan 700€/kk. Ollaan pidetty vuokra samana, koska ollaan haluttu pitää sama vuokralainen.

Vierailija
37/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä diili molemmin puolin. Nykyään on niin paljon kaikkia paskiaisia jotka eivät osaa elää tai ovat niin sekaisin päihteistä, että joko vuokraa ei tule ja kämppä rikotaan tai tulee molempia.

En enää toimi vuokranantajana kun myin pois yksiön jonka sain äidiltä. Mutta silloinkin haussa oli ensisijaisesti pitkäaikainen vuokralainen. Kyllä se tuo mielenrauhaa kun löytää sellaisen yksilön, josta vaan tietää että se vuokra rullaa tilille ilman sekoiluja ja selittelyjä vuodesta toiseen.

Juuri tasan näin. Vuokraan pari sataa halvemmalla luottotiedolliselle työssäkäyjälle kuin vuokrasin näille s**tanan hiihtäjille, joista ei yhdestäkään jäänyt kuin kuluja ja loputtomasti säätöä säädön perään. 

Ja silti ollaan vaatimassa kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ei. Enää. Koskaan.

Vierailija
38/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lihottanut vuokranantajan varallisuutta 102 000 eurolla. Tuolla maksaisi jo omakotitalon aika monessakin paikassa Helsingin ulkopuolella. 

Mutta jos ei ollut vastaavaa summaa vuonna 2014 niin olisi joutunut eka säästämään pesämunan vuokralla ollessa ja sitten ottanut lainan korkoineen. 

Vierailija
39/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyhmä jos teet remontteja, jotka kuuluvat vuokranantajalle. 

Meillä vuokralainen kysyi saako tehdä remonttia. Omalla kustannuksella sai tehdä, kunnei pura kantavia seiniä. Merkki pitkäaikaisesta vuokralaisesta.

Vierailija
40/42 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaava-alueelle. Vesi, jätevesi, hule, lämmitys, netti, kiinteistövero, jätekustannukset yms alle 300 kuukaudessa? Ja ylläpitoonhan teillä ei siis mene rahaa joten annatte talon rapistua.

Totta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi